Stoppen vliegen eruit bij veel gebruik

Stoppen vliegen eruit bij veel gebruik 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Smile

    Maar moet ik dan gaan plannen? Het liep nu eenmaal zo. En ik keek geen tv, maar zoon. Ik vind het toch raar om te zeggen: lieverd, de droger, oven en waterkoker staan aan, de tv moet nu uit.



    Tv mag aanblijven, want dat is nou juist 1 van de verbruikers wat niet zoveel trekt. Droger niet meer tegelijk met oven aan zal al een flinke stap opleveren. Als dan ook nog de waterkoker en fohn verdeeld worden, dan zit je goed. Maar dat is tijdelijk.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik heb hier 3 groepen in de meterkast. Deze zijn enkele jaren geleden vervangen.

    Het is me nu in korte tijd al een paar keer gebeurd dat de groep voor beneden eruit vliegt. Net ook weer. De droger, oven, waterkoker, tv en f?hn stonden aan en boem.....alles uit. Ok?, het is misschien wat veel, maar ik zou verwachten dat dit moeten kunnen. Op de PS en laptop van zoon en cv-ketel na, staat alle apparatuur beneden.

    Ik vind het erg irritant en vraag me af of dit normaal is?

    Ja dit is normaal; er zitten veel te veel apparaten op die groep; drogee oven en waterkoker horen apart
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Maar dan moet je ook de bestaande groep gaan splitsen en nieuwe kabels trekken.


    Klopt. Maar als in ieder geval de droger gescheiden wordt van de rest zal dat al een hoop schelen.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Smile

    Maar moet ik dan gaan plannen? Het liep nu eenmaal zo. En ik keek geen tv, maar zoon. Ik vind het toch raar om te zeggen: lieverd, de droger, oven en waterkoker staan aan, de tv moet nu uit.
    Nee je zou moeten denken: Heye, de oven gaat aan, dan kan de droger niet aan.
  5. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    ik heb ook het gros van de stroomtrekkers op een groep. Ik hou daar echt rekening mee. van de oven, magnetron, wasdroger, wasmachine en vaatwasser, waterkoker staat er echt maar een tegelijk aan. Dat wist ik toen ik het allemaal neerzette en daar ben niet anders gewend. Alle was apparaten draaien alleen snachts en 2 ervan hebben een timer, dus dat is gemakkelijk.

    Andere optie voor je is om toch te kijken of je niet goed verlengsnoer van een andere groep bij een van je apparaten te krijgen
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Klopt. Maar als in ieder geval de droger gescheiden wordt van de rest zal dat al een hoop schelen.


    Dit heb ik. De rechter schiet er dan uit. Ik vermoed dat er daarnaast een groep voor buiten (en de schuur) en boven is? De droger kan dan misschien beter op die van boven. Ik durf de droger en wasmachine al niet eens tegelijk aan te doen, al is destijds gezegd dat dat wel kan.
    Plaatje
  7. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Maar de droger en oven zouden allebei op een andere groep moeten. heb je voor beneden maar ??n groep?
    Ik heb voor beneden 5 groepen, beneden, oven, vaatwasser, wasmachine/droger en keuken.


    Ik denk dat Kaatje een woning heeft die gebouwd is voor de tijd van wasdrogers, elektrische ovens en waterkokers.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef rotonde
    ik heb ook het gros van de stroomtrekkers op een groep. Ik hou daar echt rekening mee. van de oven, magnetron, wasdroger, wasmachine en vaatwasser, waterkoker staat er echt maar een tegelijk aan. Dat wist ik toen ik het allemaal neerzette en daar ben niet anders gewend. Alle was apparaten draaien alleen snachts en 2 ervan hebben een timer, dus dat is gemakkelijk.

    Andere optie voor je is om toch te kijken of je niet goed verlengsnoer van een andere groep bij een van je apparaten te krijgen


    Dat laatste gaat helaas niet lukken. Dan moet ik snoeren via de trap en gang laten lopen.

    Ik woon hier al 13 jaar en heb pas sinds een paar jaar een droger en zelden staat er zoveel als nu aan, maar in het weekend toch regelmatig meerdere apparaat tegelijk.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Ik denk dat Kaatje een woning heeft die gebouwd is voor de tijd van wasdrogers, elektrische ovens en waterkokers.


    Yep. 1947.
  10. quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Ik denk dat Kaatje een woning heeft die gebouwd is voor de tijd van wasdrogers, elektrische ovens en waterkokers.

    Mijn woning ook, die is uit 1905.
  11. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Mijn woning ook, die is uit 1905.


    Dat is zelfs nog van voor de elektrische huisaansluiting. Smile
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Mijn woning ook, die is uit 1905.


    Maar waarschijnlijk is het huis flink gemoderniseerd en meterkast behoorlijk uitgebreid?
Terug naar de lijst