Stoppen vliegen eruit bij veel gebruik

Stoppen vliegen eruit bij veel gebruik 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dat laatste gaat helaas niet lukken. Dan moet ik snoeren via de trap en gang laten lopen.

    Ik woon hier al 13 jaar en heb pas sinds een paar jaar een droger en zelden staat er zoveel als nu aan, maar in het weekend toch regelmatig meerdere apparaat tegelijk.


    dan moet je er rekening mee gaan houden. Wees blij dat je stoppen doorslaan. Je electriciteitsdraden kunnen smelten, met alle brandgevaar vandien. Dus als je 2 van je apparaten op een verlengsnoer hebt, moet je die ook in de gaten houden. Het went echt hoor... Of de droger toch naar boven.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef rotonde


    dan moet je er rekening mee gaan houden. Wees blij dat je stoppen doorslaan. Je electriciteitsdraden kunnen smelten, met alle brandgevaar vandien. Dus als je 2 van je apparaten op een verlengsnoer hebt, moet je die ook in de gaten houden. Het went echt hoor... Of de droger toch naar boven.


    Ik gebruik geen verlengsnoeren. Droger kan helaas niet naar boven. Ik zal er inderdaad meer bij stil moeten gaan staan.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dit heb ik. De rechter schiet er dan uit. Ik vermoed dat er daarnaast een groep voor buiten (en de schuur) en boven is? De droger kan dan misschien beter op die van boven. Ik durf de droger en wasmachine al niet eens tegelijk aan te doen, al is destijds gezegd dat dat wel kan.



    Officieel hebben de wasmachine en droger ieder een eigen groep nodig.
    Er is maar 1 manier om definitief erachter te komen welke groep wat schakelt en dat is iedere groep apart met de hand uitschakelen en dan kijken wat er niet meer aan gaat.
    Buiten (schuur) heeft zo weinig vermogen nodig volgens berekeningen dat die waarschijnlijk bij boven zit bijgeschakeld. Misschien dat 1 de wasmachine is, 1 boven/buiten en rechts beneden, maar dat is puur gokwerk.

    Is je was al droog? Buiten hangen zal niet veel helpen vandaag vermoed ik zo (en nee, mijn droger draait vandaag ook overuren, dus helaas Smile)
  4. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Yep. 1947.


    In 1947 was drie groepen ruim voldoende. Ik vermoed dat ze nog wel een keer nieuwe bedrading hebben getrokken in een eerdere renovatie en daarna nog een keer de automaten in plaats van de porceleine zekeringen hebben geplaatst maar de oorspronkelijke "lay out" is nooit veranderd.

    In mijn woning uit 1972 zitten 4 groepen. Binnenkort breid ik die uit naar 6 in verband met zonnepanelen en in de toekomst een nieuwe keuken. De keukenapparatuur komt dan op een aparte groep.
  5. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Yep. 1947.


    Je hebt teveel tijd voor huishoudelijke klussen.
    Beter vaker met uitjes meedoen.
  6. quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Dat is zelfs nog van voor de elektrische huisaansluiting. Smile

    Precies. En van v??r de aansluiting op het riool Smile
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik gebruik geen verlengsnoeren.


    Smile De brandweer dankt u. 1 van de grote veroorzakers van oververhitting/beginnende brandjes: overbelaste verlengsnoeren (zeg ik met 2x 6stopkontakten helemaal vol bij mijn pc Smile)
  8. quote:
    Dit schreef kaatje


    Maar waarschijnlijk is het huis flink gemoderniseerd en meterkast behoorlijk uitgebreid?

    Klopt.
    Maar jij schrijft dat jouw groepen een aantal jaar geleden vervangen zijn. Stom dat ze toen niet meteen meer groepen gemaakt hebben.
  9. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Klopt.
    Maar jij schrijft dat jouw groepen een aantal jaar geleden vervangen zijn. Stom dat ze toen niet meteen meer groepen gemaakt hebben.


    Dat is veel meer werk. Bovendien Kaatje huurt van de woningbouw.... toch? reken eens uit wat dat kost voor alle woningen.
  10. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Klopt.
    Maar jij schrijft dat jouw groepen een aantal jaar geleden vervangen zijn. Stom dat ze toen niet meteen meer groepen gemaakt hebben.


    Huurwoning en te veel kosten maken bij onderhoud. Nee, daar doen ze enkel het minimale.
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Precies. En van v??r de aansluiting op het riool Smile


    Ah, niets lekkerder om in een flinke stortbui even van het buitenhuisje gebruik te moeten maken. Of lekker even zitten mid-winter met -10 gevoelstemperatuur. Smile
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Wanneer sloeg de stop eruit. Bij het starten van de waterkoker of de fohn? Waterkoker trekt veel vermogen in korte duur. Kan net te veel zijn.

    Ik denk dat het wel meevalt, dat plannen. Pepernoten bak je ook niet iedere weekSmile


    @Rotonde.. slaap jij wel gerust met de wasdroger' s nachts aan? Die willen ook nog weleens te warm worden en veroorzaker van brand zijn..
Terug naar de lijst