wifi repeater

wifi repeater 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Ik heb deze gekocht omdat mijn zoon op zolder nu geen bereik heeft. Volgens de verkoper een fluitje van een cent.
    Hij heeft nog steeds geen signaal boven. Ze zitten ingeplugd in het stopcontact, maar helaas.
    Wat doe ik fout? Smile
    Plaatje
    25 jan '16 - 16:33:05 / 25 jan '16 - 18:19:22
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Welk van de genoemde repeaters heb je gekocht? En is het er 1 met 2 apparaten? Of met 1 apparaat? En waar heb je m in het stop contact gedaan?
  3. marjolein68
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marjolein68
    Owwww.....ik ga even meelezen. Ik heb 2 klagende kids die boven niet kunnen psp-en omdat internet traag is, er steeds uitvalt enz........
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef ErikD
    Persoonlijk had ik voor een homeplug met wifi gekozen.
    Dan verlies je nagenoeg geen snelheid.


    Ik volg dit ook even mee, want mijn dochter heeft ook geen wifi op zolder.

    Is een homeplug iets anders of ook zo'n ding in het stopcontact? Waar moet ik op letten als ik weinig verlies van snelheid wil?
  5. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    Ik heb zelf mindere ervaringen mer wifi-repeaters. Heb nu een kabel naar boven en daar een losse router (die ik nog had uit de tijd toen je enkel een ethernet modem kreeg bij je ADSL/Kabel internet) ingesteld als accespoint (DHCP uit en kabeltje op een lan poort) aan hangen. Heb twee keer een wifi-repeater gehad die al snel kapot waren.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Het beste resultaat biedt een homeplugsysteem met wifi functionaliteit als je geen ethernet of utp kabel wil doortrekken.

    Beste is eigenlijk om een ethernetkabel naar de eerste verdieping te brengen en daar een wifi accespoint neer te zetten. Dan is je bereik veel groter.

    Zelf heb ik een kabel doorgetrokken naar de zolder en daar een oude router die als accespoint is ingesteld neer gezet. Werkt als een trein. Maar ik moet erbij zeggen dat ik een eigen router heb geplaatst achter mijn glasvezelmodem die een veel groter bereik heeft (Netgear Nighthawk >>LINK<<(r7000).html )
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef marinus
    Ik heb zelf mindere ervaringen mer wifi-repeaters. Heb nu een kabel naar boven en daar een losse router (die ik nog had uit de tijd toen je enkel een ethernet modem kreeg bij je ADSL/Kabel internet) ingesteld als accespoint (DHCP uit en kabeltje op een lan poort) aan hangen. Heb twee keer een wifi-repeater gehad die al snel kapot waren.

    Die ervaring had ik ook en toen voor dezelfde oplossing gekozen Smile
  8. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    Homeplug is zo'n ding in het stopcontact. Sommige noemen die dingen ook wel powerline.
    Ik zou daar eerder voor gaan dan een repeater.
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Het beste resultaat biedt een homeplugsysteem met wifi functionaliteit als je geen ethernet of utp kabel wil doortrekken.

    Beste is eigenlijk om een ethernetkabel naar de eerste verdieping te brengen en daar een wifi accespoint neer te zetten. Dan is je bereik veel groter.

    Zelf heb ik een kabel doorgetrokken naar de zolder en daar een oude router die als accespoint is ingesteld neer gezet. Werkt als een trein. Maar ik moet erbij zeggen dat ik een eigen router heb geplaatst achter mijn glasvezelmodem die een veel groter bereik heeft.


    Klinkt als een goede oplossing die ik zelf iets te ingewikkeld vind, gedoe met kabels en routers en stekkertjes die ongetwijfeld ergens in moeten, maar waar... enz.
    Heb zo'n alles in ??n box van Ziggo
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Toke


    Klinkt als een goede oplossing die ik zelf iets te ingewikkeld vind, gedoe met kabels en routers en stekkertjes die ongetwijfeld ergens in moeten, maar waar... enz.
    Heb zo'n alles in ??n box van Ziggo

    Een Horizon? Vraag dan deconsolidatie aan, krijg je een los modem met mogelijk beter bereik.
  11. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    Ik heb een UPC/Ziggo modem/router/wifi... en het wifi bereik is idd behoorlijk bagger. Een goede router of accespoint is dan een goede oplossing
  12. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Een Horizon? Vraag dan deconsolidatie aan, krijg je een los modem met mogelijk beter bereik.


    Deconsolidatie? Smile schitterend Galgje woord

    Los modem heb ik gehad. Toen was het tv beeld weer slecht #hetisaltijdwatmetziggo

    ja een Horizon
Terug naar de lijst