Waterschade

Waterschade 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Ik heb mijn huisarts gebeld, over eventuele gezondheidsrisico's mbt het rioolwater in huis.
    Vervolgens kreeg ik het advies om het Wijkondersteuningsteam te bellen. Die meneer heeft mij direct doorverwezen naar Schiedams Overleg Bewoners Organisaties,
    en zij hebben direct overleg gevoerd hierover. Ik werd teruggebeld door iemand van Servicepunt woningverbetering, en zij komen binnen nu en een half uur al kijken naar de huidige situatie bij mij thuis.

    Er zit schot in!
  2. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Wow! Dat is nog eens snelle actie.

    Zelf ben ik zo superenthousiast over de nieuwe wijkondersteuningsteams. Ze zitten echt middenin de hulpverlening. Hoop dat het Servicepunt iets voor je kan betekenen!
  3. Petra4
    Leef je leven en geniet!

    Toon alleen de berichten van Petra4
    Super zeg! Goed gedaan en wat ontzettend fijn dat ze het serieus nemen en direct komen kijken!
  4. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Hed
    Wow! Dat is nog eens snelle actie.

    Zelf ben ik zo superenthousiast over de nieuwe wijkondersteuningsteams. Ze zitten echt middenin de hulpverlening. Hoop dat het Servicepunt iets voor je kan betekenen!

    Ja ik had er zelf nog nooit van gehoord maar ik voelde me gelijk gehoord. Wist ik dat maar eerder...
    Het servicepunt moet ik op de hoogte houden, als de vve verzaakt schakelen ze de gemeente in.
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Petra4
    Super zeg! Goed gedaan en wat ontzettend fijn dat ze het serieus nemen en direct komen kijken!

    Ja idd fijn. Ik ben er nog niet maar het voelt wel heel sterk dat ik t heft in eigen handen neem.
  6. Leona
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Leona
    Top gedaan!
  7. Zweef
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zweef
    Klasse!
  8. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Dat wist ik niet, dat ik via de vakbond ook rechtshulp kon krijgen op woongebied. Daarover ga ik morgen direct informeren, dankje.
    En de rechtswinkel, is ook een idee.
    Ik verwacht heldere afspraken na woensdagmiddag, maar dat betekent waarschijnlijk toch pas een week later actie, vanwege kerst en mijn vakantie.
    En dank voor je pluim; die zet ik op mijn hoed ;-).
    Het is een absolute uitdaging voor mij om hierin doortastend te zijn.

    Mss een gevalletje mosterd, maar nee, dat doet een vakbond niet.. daar ben je verzekerd van rechtshulp op het gebied van arbeid en inkomen.

    Ik zou iig lid worden van Eigen Huis.. kost geen drol per jaar en je kunt het as we speak online regelen. Daar zit volledige juridische bijstand op het gebied van wonen in..
  9. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Mikky

    Mss een gevalletje mosterd, maar nee, dat doet een vakbond niet.. daar ben je verzekerd van rechtshulp op het gebied van arbeid en inkomen.

    Ik zou iig lid worden van Eigen Huis.. kost geen drol per jaar en je kunt het as we speak online regelen. Daar zit volledige juridische bijstand op het gebied van wonen in..

    Ja daar ben ik ook vrij snel achtergekomen.
    Ik ben idd lid van de VEH en heb vandaag goed advies gekregen van een doortastende dame.
    Mijn mail met gepaste munitie is vanmiddag de deur uit gegaan.
  10. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ja daar ben ik ook vrij snel achtergekomen.
    Ik ben idd lid van de VEH en heb vandaag goed advies gekregen van een doortastende dame.
    Mijn mail met gepaste munitie is vanmiddag de deur uit gegaan.

    Goed bezig!
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Ik stuurde deze brief, gisteren:

    Geachte bestuursleden,


    Het stelt mij teleur dat er nog geen reactie gekomen is op mijn email die ik gisteren verstuurd heb. Ik had ook verwacht dat een overleg tussen beheer en het bestuur van de VVE in een dergelijke noodsituatie als deze zo snel mogelijk gepland zou worden. Zo vlak voor de feestdagen is het bepaald geen geruststellende gedachte om de kerstdagen door te brengen in een huis waar het afvalwater van de bovenburen zich in het huis bevindt.

    De verstopping van het riool en vervolgens de overstroming van rioolwater door mijn doucheputje mijn woning in is inmiddels alweer 8 dagen geleden. Het vocht is nog aanwezig en kan ook niet weg vanwege de houten vloer. Vanmiddag heb ik contact gehad met mijn huisarts, ik maak mij zorgen over de gevolgen van het aanwezige rioolwater voor mijn gezondheid, daar rioolwater zoals u weet ziektemakende bacterien bevat. Ik heb inmiddels dan ook gezondheidsklachten. Dit is voor mij aanleiding om contact op te nemen met Servicepunt woningverbetering; F B en R van H. Zij hebben een ondersteunende functie tav VVE's. Zij hebben een bezoek gebracht aan mijn appartement en zij zien de situatie waarin ik zit als een noodsituatie die eigenlijk vandaag nog opgelost zou moeten worden, onder andere vanwege de bedreiging voor mijn gezondheid en die van mijn dochter.


    Dit heeft voor mij een ander licht geworpen op de kwestie; Ik vraag u dan ook zo snel mogelijk actie te ondernemen, niet alleen ten aanzien van de verstopping in de standleiding, maar ook ten aanzien van het rioolwater dat zich onder mijn houten vloer bevindt. Ik verwacht daarom dat u voor morgen 14.00uur 23 december 2015 actie onderneemt ten aanzien van de schade in mijn woning, wat inhoudt het inschakelen van een expert die zorgt voor de inventarisatie van de ontstane schade, en een bedrijf dat zorg draagt voor het verwijderen van de door rioolwater aangetaste vloerdelen, het reinigen en ontsmetten van de ondervloer en het laten drogen van de ondervloer. Indien er voor morgen 14.00uur geen actie is ondernomen, ga ik zelf over tot actie en ik wil ervoor zorgen dat de problemen van het rioolwater in mijn woning nog voor kerst aangepakt worden. De kosten zijn voor de VVE. Ik ga er overigens vanuit dat het niet zo ver hoeft te komen.

    Ik stel het bestuur van onze VVE aansprakelijk voor de gevolgschade die in mijn huis is ontstaan door de verstopping van de standleiding, maar ook stel ik het bestuur hoofdelijk aansprakelijk voor schade die het gevolg is van het niet of laat adequaat handelen ten aanzien van de verstopping.

    De volgende artikelen in het splitsingsreglement zijn hierop van toepassing:

    Artikel 9

    1. Tot de gemeenschappelijke gedeelten en gemeenschappelijke zaken worden ondermeer gerekend, voor zover aanwezig:

    a. de technische installaties met de daarbij behorende leidingen, met name voor de centrale verwarming (met inbegrip van de radiatoren en radiatorkranen in de priv? gedeelten) en voor luchtbehandeling, de vuilafvoer, de leidingen voor de afvoer van hemelwater en de riolering, de leidingen voor gas en water en verder de hydrofoor, de electriciteits- en telefoonleidingen, de gemeenschappelijke antenne, de bliksembeveiliging, de liften, de alarminstallatie en de systemen voor oproep en deuropeners, alles voor zover die installaties niet uitsluitend ten dienste van ??n priv? gedeelte strekken.


    Artikel 18 lid 5

    1. In het geval dat in een priv? gedeelte belangrijke schade is ontstaan of dreigt te ontstaan of gevaar dreigt voor ernstige hinder van de andere eigenaars en gebruikers, is iedere eigenaar en gebruiker verplicht het bestuur onmiddellijk te waarschuwen en de nodige maatregelen te nemen.

    Artikel 21 lid 3

    1. Alle zich in het priv? gedeelte bevindende gemeenschappelijke gedeelten en/of gemeenschappelijke zaken zijn voor rekening en risico van de eigenaars gezamenlijk, onverminderd hun verhaal op degene die voor de schade aansprakelijk is.

    Artikel 38 lid 1


    1. De vergadering beslist over het beheer van de gemeenschappelijke gedeelten en de gemeenschappelijke zaken en rechten, voor zover de beslissing hierover niet aan het bestuur toekomt.


    Artikel 38 lid 2

    1. De beslissing over het onderhoud van de gemeenschappelijke gedeelten en de gemeenschappelijke zaken berust bij het bestuur. Het bestuur kan echter geen onderhoudswerkzaamheden opdragen die een bedrag dat door de vergadering zal worden vastgesteld te boven gaan, tenzij het daartoe vooraf door de vergadering is gemachtigd.


    Ik pleit voor een extra vergadering, waarin het rioleringsprobleem volledig doorgelicht en besproken wordt, om daarna gezamenlijk besluiten te nemen over hoe wij een vierde overstroming kunnen voorkomen. Ik vraag jullie dan ook deze vergadering uit te schrijven op korte termijn.



    Met vriendelijke groet,

    cool_lizz




    Krijg ik vanmiddag -uiteindelijk, om half 2- een mailtje terug, van de voorzitter:

    Geachte mevrouw cool-lizz,

    Zoals u weet hebben van middag overleg. In dit verband lijkt mij het stellen van een ultimatum respectievelijk het aansprakelijk stellen voorbarig. We zullen u na afloop op de hoogte stellen van de uitkomst van dit overleg.

    Met vriendelijke groet,

    T K

    Deze reactie stuurde ik terug, op advies van servicepunt wonen(fijn dat zij meedenken!):

    Geachte meneer K,

    Ik heb uw mail ontvangen, bedankt voor uw reactie.
    Omdat mijn gezondheid in het geding is, daar de situatie in mijn huis op dit moment verre van hygienisch is, leek het mij niet voorbarig om te vragen om spoed.
    Toch wil ik u natuurlijk de gelegenheid geven om overleg te hebben. Omdat de tijd dringt ivm met kerst, verwacht ik rond 16.00uur een berichtgeving zodat er nog actie kan worden ondernomen richting professionals die de hygi?ne in mijn woning naar een acceptabel peil kunnen brengen nog voor de kerstdagen van dit jaar. Anders ben ik eventueel bereid om bij het overleg aanwezig te zijn.
    Mijn telefoonnummer is 06 4234566.

    Met vriendelijke groet,
    cool_lizz

  12. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Zo. Ze worden nerveus en dus chagrijnig van zo'n assertieve klant. Er doemen allerlei claims aan de horizon, ook medische. Benieuwd wat t vervolg van de soap is!

    (Wat ga je doen, als zij niks doen?)
Terug naar de lijst