Waterschade

Waterschade 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
    Bericht van Dirk is op 22-12-2015 om 00:15:50 uur verwijderd door Dirk.

    Reden: Succes

     
  1. Petra4
    Leef je leven en geniet!

    Toon alleen de berichten van Petra4
    Mail alvast alles wat je nu al hebt, dan ga ik daar alvast mee aan de slag voor je.
    Enne, die ventielen, ik heb ook geen idee Smile
    Mijn huisje is van 1959, de enige ventilatie die ik heb zijn de ramen die open kunnen. Lekker simpel.
  2. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Petra4
    Mail alvast alles wat je nu al hebt, dan ga ik daar alvast mee aan de slag voor je.
    Enne, die ventielen, ik heb ook geen idee Smile
    Mijn huisje is van 1959, de enige ventilatie die ik heb zijn de ramen die open kunnen. Lekker simpel.

    Ok doe ik!
  3. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    Verzekeraars hanteren de term "van buiten komend onheil".
    Schadeverzekeringen, zoals inboedel-, auto- en woonverzekeringen vergoeden vaak alleen schades die veroorzaakt worden door 'van buiten komend onheil'. Dit zijn oorzaken die buiten jezelf liggen en waar je geen invloed op hebt.

    Enkele uitsluitingen, die dus niet onder ?elk van buiten komend onheil? vallen, zijn schade door:
    Catastroferisico?s. Hieronder vallen overstromingen, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, atoomkernreacties en molest (oorlogsgeweld).
    Grondwater
    Opzet en/of roekeloosheid van de verzekerde
    Onvoldoende of slecht onderhoud
    Ongedierte en (huis)dieren
    Slijtage en veroudering
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    zoek een bouwkundige die bekend is met VVE's en neem die als adviseur in de arm. Kost je wel zelf geld maar je hebt de grootste kans dat je er goed uit komt.

    veelal vind je die soort mensen bij bedrijven die tbv VVE's onderhoud plannen en de administratie voeren. Zoek een buro uit die geen relatie met jouw VVE heeft.

    Zo'n iemand weet heel goed wat correcte prijzen zijn. Kan dus een eventuele schadevergoeding of reparatiekosten goed inschatten.
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    .........
    We wonen hier 7 meter onder de zeespiegel. In de kruipruimte onder mijn huis sta je tot over je knieen in het water.
    Ik drijf weg.


    een appartementen complex met manco, kruipruimte vol met water, begane grond, 7m -NAP........dat lijkt me geen waardevaste investering en wordt uiteindelijke een onderhoudsnachtmerrie en een hele dure VVE.

    als ik jou was zou ernstig overwegen te gaan verhuizen zodra dit 'clean' kan.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Onze VvE beheerder zei in eerste instantie je rechtshulp inschakelen. Daar je die niet hebt:

    1. De VvE aansprakelijk stellen voor de geleden schade
    2. Daar een prijsopgave van de herstelwerkzaamheden bij doen
    3. Een redelijke hersteltermijn-datum bieden.

    En de aansprakelijkheidsbrief kan je wel online vinden.
  7. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef scar
    Onze VvE beheerder zei in eerste instantie je rechtshulp inschakelen. Daar je die niet hebt:

    1. De VvE aansprakelijk stellen voor de geleden schade
    2. Daar een prijsopgave van de herstelwerkzaamheden bij doen
    3. Een redelijke hersteltermijn-datum bieden.

    En de aansprakelijkheidsbrief kan je wel online vinden.

    Dankjewel Scar,
    dat ga ik inderdaad doen.

    Ik heb inmiddels de vereniging eigen huis gebeld, met de juridische afdeling. Ze hebben me de statuten gestuurd, en een dame heeft me alle artikelen en lidnummers voorgelezen waaruit blijkt dat ik in mijn recht sta.
    Ze noemde het munitie. Het is de kunst nu met vriendelijke doch dwingende toon gedaan te krijgen wat nodig is.
    Die brief...daar ga ik dus maar aan beginnen.

    Echt handig dat ik nu vakantie heb...
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef martijntje
    Verzekeraars hanteren de term "van buiten komend onheil".
    Schadeverzekeringen, zoals inboedel-, auto- en woonverzekeringen vergoeden vaak alleen schades die veroorzaakt worden door 'van buiten komend onheil'. Dit zijn oorzaken die buiten jezelf liggen en waar je geen invloed op hebt.

    Enkele uitsluitingen, die dus niet onder ?elk van buiten komend onheil? vallen, zijn schade door:
    Catastroferisico?s. Hieronder vallen overstromingen, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, atoomkernreacties en molest (oorlogsgeweld).
    Grondwater
    Opzet en/of roekeloosheid van de verzekerde
    Onvoldoende of slecht onderhoud
    Ongedierte en (huis)dieren
    Slijtage en veroudering

    Ja daarom wordt er niet vergoed.
  9. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef koen
    zoek een bouwkundige die bekend is met VVE's en neem die als adviseur in de arm. Kost je wel zelf geld maar je hebt de grootste kans dat je er goed uit komt.

    veelal vind je die soort mensen bij bedrijven die tbv VVE's onderhoud plannen en de administratie voeren. Zoek een buro uit die geen relatie met jouw VVE heeft.

    Zo'n iemand weet heel goed wat correcte prijzen zijn. Kan dus een eventuele schadevergoeding of reparatiekosten goed inschatten.

    Neem ik mee, bedankt.
  10. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef koen


    een appartementen complex met manco, kruipruimte vol met water, begane grond, 7m -NAP........dat lijkt me geen waardevaste investering en wordt uiteindelijke een onderhoudsnachtmerrie en een hele dure VVE.

    als ik jou was zou ernstig overwegen te gaan verhuizen zodra dit 'clean' kan.

    Dat zijn zo goed als alle woningen in Rotterdam en omstreken.
    Het manco moet opgelost en daarna is t gewoon weer een tophuis.
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Moet je kijken hoe leuk....
    en hier is t droog.
    Plaatje
Terug naar de lijst