Waterschade

Waterschade 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Als ik er aan denk vraag ik het morgen even na bij een van onze VvE beheerders.
  2. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef scar
    Als ik er aan denk vraag ik het morgen even na bij een van onze VvE beheerders.

    Oh dat zou fijn zijn, dankjewel.
    Overigens is de beheerder van mijn vereniging ook voor meer snelheid in de zaak.
    En is ook voor het over de brug komen voor wat betreft de schade.
    Als ik haar op haar woord mag geloven; ik weet niet wat ze tegen het bestuur zegt.
    De hele zaak stinkt.
  3. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef jeli
    Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
    Dan zou ik die inschakelen.

    Nee die heb ik niet en inderdaad vanwege de kosten, (maar ook op advies van mijn zus, want het zet de zaak direct op scherp; wil ik dat?) het houdt me tegen om een advocaat te raadplegen.
  4. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Frank64
    Omdat je het zelf ter hand neemt ga ik ervan uit dat je geen rechtsbijstand hebt of lid bent van een vakbond. Laatst genoemde geeft ook rechtshulp. Ook is het mogelijk om info in te winnen bij een rechtswinkel om zo beter je rechten c.q. plichten te weten. Niet alleen t.a.v. de VVE maar t.a.v. Achmea. Bij Achmea zou ik vragen om een schriftelijke bevestiging, een brief en geen mail dus.

    Natuurlijk is het belangrijk om in contact (speaking terms) te blijven met de VVE. Maar dat is ook mogelijk met heldere afspraken o.a. wanneer is de verwachting dat het riool correct is aangesloten.

    Zoals je het aanpakt vind ik trouwens een pluim waard. Doortastend en zoals ik het lees maak je het een gemeenschappelijk probleem. Succes

    Dat wist ik niet, dat ik via de vakbond ook rechtshulp kon krijgen op woongebied. Daarover ga ik morgen direct informeren, dankje.
    En de rechtswinkel, is ook een idee.
    Ik verwacht heldere afspraken na woensdagmiddag, maar dat betekent waarschijnlijk toch pas een week later actie, vanwege kerst en mijn vakantie.
    En dank voor je pluim; die zet ik op mijn hoed ;-).
    Het is een absolute uitdaging voor mij om hierin doortastend te zijn.
  5. Peet
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Peet
    Cool, aangezien je geen rechtsbijstanderzekering heb, is een gesprek bij een rechtswinkel toch geen gek idee, dan weet je wel waar je staat en is kosteloos. Het is nu de derde keer dat het gebeurd dus het probleem is bekent bij de beheerder en bestuur van de VVE. Deze wisten van het probleem in de gemeenschappelijke ruimte en hebben verzaakt het probleem te laten verhelpen. Daarmee sta je denk ik wel sterk. De parketvloer zal daar waar het vocht onder zit verwijderd moet worden i.v.m. kans op schimmel en losweken van de lijm. Ik heb al eerder een opmerking gemaakt om te informeren of dit lamelparket nog leverbaar is of niet. Is deze wel leverbaar dan kan deze plaatselijk vervangen worden en desnoods alles worden geschuurd en opnieuw behandeld.
    Is hij niet leverbaar dan zal alles vervangen moeten worden i.v.m. afwijkende mes en groef verbinding. Soms is het mogelijk en ander lamel passend te maken, maar dit hangt ook wel van de situatie af of dat er alleen langszijde aan geheeld moet worden of ook kops Dit zal ter plaatse beoordeeld moeten worden door diegene die de vloer bij je hebt geleverd en geplaatst. Indien deze er niet meer is kan je misschien een andere parketzaak inschakelen. Tevens is het raadzaam een stukje plank als je dat heb mee te nemen naar de winkel i.v.m. de maatvoering. Een zand/cementvloer is doorgaans 6 cm dik en droogt 1cm per week aan laagdikte.
    Het vochtpercentage zal door de parketzaak gemeten worden. Een ventilator erover laten blazen zal de droogtijd positief be?nvloeden.
  6. Zweef
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zweef
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Het schijnt dat zoiets maar 5 tot 10 jaar na oplevering te verhalen is....


    Daar leid ik uit af dat het appartementen complex ouder is dan 10 jaar. Verrassend is dan dat er nu tweemaal in korte tijd waterschade is. Heeft dit in de voorgaande jaren zich niet voorgedaan? Indien nee dan is de vraag waarom nu wel. Is er recent iets aangepast en/of veranderd? Zijn er b.v. werkzaamheden aan het hoofdriool geweest door de gemeente of (grond)werkzaamheden rondom het gebouw.

    Indien het werkelijk een constructie fout is dan zit ie er al meer dan 10 jaar in en heeft waarschijnlijk niet eerder tot problemen geleid.
  7. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Ik heb er inderdaad geen verstand van maar probeer wel mee te denken.
    Waarom kost de vloer drogen 10.000 euro? Daar gaat bij mij het licht helemaal uit.
    Voor 10.000 euro kun je desnoods een laag beton over je bestaande vloer laten storten, nieuwe ondervloer, nieuwe vloer en dan hou je nog geld over voor een vakantie dus die 10.000 euro voor het drogen begrijp ik echt helemaal niet.


    Nieuwe betonvloer over bestaande vloer ? Hoop dat je meer verstand hebt van verzekeren Smile
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dirk


    Nieuwe betonvloer over bestaande vloer ? Hoop dat je meer verstand hebt van verzekeren Smile


    Ik bedoelde prijstechnisch Dirk.
    Lamaar, Lizz heeft er nix aan, ik schrok gewoon van de schade.
  9. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Ik bedoelde prijstechnisch Dirk.
    Lamaar, Lizz heeft er nix aan, ik schrok gewoon van de schade.

    Ik begrijp je wel en als de smeer vloer erg los is gaan zitten door vocht is het idd beter om de smeervloer te verwijderen en er een nieuwe laag op te vlinderen . Een tijdelijke oplossing zou zijn om een keerklep te plaatsen in de overgang van de badkamer naar het hoofdriool. Er is duidelijk een probleem in het hoofdriool wbt het snel afvoeren naar het hoofdriool in de straat . Bij een klant van me ook al eens het probleem gehad ivm te veel regenwater in het straatriool waardoor het rioolwater het pand werd in gedrukt . Keerklep in de kelder gezet en probleem opgelost .
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Ik begrijp je wel en als de smeer vloer erg los is gaan zitten door vocht is het idd beter om de smeervloer te verwijderen en er een nieuwe laag op te vlinderen . Een tijdelijke oplossing zou zijn om een keerklep te plaatsen in de overgang van de badkamer naar het hoofdriool. Er is duidelijk een probleem in het hoofdriool wbt het snel afvoeren naar het hoofdriool in de straat . Bij een klant van me ook al eens het probleem gehad ivm te veel regenwater in het straatriool waardoor het rioolwater het pand werd in gedrukt . Keerklep in de kelder gezet en probleem opgelost .


    Bij ons zijn de schuren 2 keer vol stront gelopen, echt centimeters hoog.
    Kon alles weggooien wat er stond. Zat een knik in een nieuw aangelegd riool, beweerde men.
    Zijn hier jaren bezig geweest en kregen steeds een ander smoesje te horen.
    Steeds beweerden ze dat ze het hadden gevonden maar kwam iedere keer terug.
    Ook ontzettend veel stank in de woningen.
    Het is nu opgelost en we hebben nooit precies geweten hoe of wat maar dit zijn huurwoningen.
    Niemand wilde aansprakelijk gesteld worden voor de schade in de schuurtjes dus dat moesten we zelf maar regelen.
    Nou, dat was in mijn geval een kwestie van alles weggooien en de vloer een paar keer schrobben met veel chloor, het is gelukkig maar een schuurtje.
    Schrik me echt een ongeluk als ik de schade en alles er omheen lees in het geval van Lizz.
    Heb er destijds een stukje over geschreven toen ik ooit het plan had een lokaal internetkrantje te beginnen.
    >>LINK<<
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Ik begrijp je wel en als de smeer vloer erg los is gaan zitten door vocht is het idd beter om de smeervloer te verwijderen en er een nieuwe laag op te vlinderen . Een tijdelijke oplossing zou zijn om een keerklep te plaatsen in de overgang van de badkamer naar het hoofdriool. Er is duidelijk een probleem in het hoofdriool wbt het snel afvoeren naar het hoofdriool in de straat . Bij een klant van me ook al eens het probleem gehad ivm te veel regenwater in het straatriool waardoor het rioolwater het pand werd in gedrukt . Keerklep in de kelder gezet en probleem opgelost .

    Tja... dat zou een heel goed idee zijn..ware het niet dat er geen luik naar de kruipruimte is ter hoogte van mijn badkamer.
    De aannemer (BAM) heeft flink verzaakt. En ook daarna is de opleveringskeuring blijkbaar op zijn Janboerenfluitjes gegaan.
    Een nieuwe smeervloer?
    Kan een smeervloer los gaan zitten?
    Zo dat is niet te hopen zeg.
  12. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Bij ons zijn de schuren 2 keer vol stront gelopen, echt centimeters hoog.
    Kon alles weggooien wat er stond. Zat een knik in een nieuw aangelegd riool, beweerde men.
    Zijn hier jaren bezig geweest en kregen steeds een ander smoesje te horen.
    Steeds beweerden ze dat ze het hadden gevonden maar kwam iedere keer terug.
    Ook ontzettend veel stank in de woningen.
    Het is nu opgelost en we hebben nooit precies geweten hoe of wat maar dit zijn huurwoningen.
    Niemand wilde aansprakelijk gesteld worden voor de schade in de schuurtjes dus dat moesten we zelf maar regelen.
    Nou, dat was in mijn geval een kwestie van alles weggooien en de vloer een paar keer schrobben met veel chloor, het is gelukkig maar een schuurtje.
    Schrik me echt een ongeluk als ik de schade en alles er omheen lees in het geval van Lizz.
    Heb er destijds een stukje over geschreven toen ik ooit het plan had een lokaal internetkrantje te beginnen.
    >>LINK<<

    Tja... ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die deze zaak even van mij over wil nemen....
    Smile
Terug naar de lijst