Waterschade

Waterschade 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef jeli
    Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
    Dan zou ik die inschakelen.

    Nee die heb ik niet en inderdaad vanwege de kosten, (maar ook op advies van mijn zus, want het zet de zaak direct op scherp; wil ik dat?) het houdt me tegen om een advocaat te raadplegen.
  2. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Frank64
    Omdat je het zelf ter hand neemt ga ik ervan uit dat je geen rechtsbijstand hebt of lid bent van een vakbond. Laatst genoemde geeft ook rechtshulp. Ook is het mogelijk om info in te winnen bij een rechtswinkel om zo beter je rechten c.q. plichten te weten. Niet alleen t.a.v. de VVE maar t.a.v. Achmea. Bij Achmea zou ik vragen om een schriftelijke bevestiging, een brief en geen mail dus.

    Natuurlijk is het belangrijk om in contact (speaking terms) te blijven met de VVE. Maar dat is ook mogelijk met heldere afspraken o.a. wanneer is de verwachting dat het riool correct is aangesloten.

    Zoals je het aanpakt vind ik trouwens een pluim waard. Doortastend en zoals ik het lees maak je het een gemeenschappelijk probleem. Succes

    Dat wist ik niet, dat ik via de vakbond ook rechtshulp kon krijgen op woongebied. Daarover ga ik morgen direct informeren, dankje.
    En de rechtswinkel, is ook een idee.
    Ik verwacht heldere afspraken na woensdagmiddag, maar dat betekent waarschijnlijk toch pas een week later actie, vanwege kerst en mijn vakantie.
    En dank voor je pluim; die zet ik op mijn hoed ;-).
    Het is een absolute uitdaging voor mij om hierin doortastend te zijn.
  3. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Ik begrijp je wel en als de smeer vloer erg los is gaan zitten door vocht is het idd beter om de smeervloer te verwijderen en er een nieuwe laag op te vlinderen . Een tijdelijke oplossing zou zijn om een keerklep te plaatsen in de overgang van de badkamer naar het hoofdriool. Er is duidelijk een probleem in het hoofdriool wbt het snel afvoeren naar het hoofdriool in de straat . Bij een klant van me ook al eens het probleem gehad ivm te veel regenwater in het straatriool waardoor het rioolwater het pand werd in gedrukt . Keerklep in de kelder gezet en probleem opgelost .

    Tja... dat zou een heel goed idee zijn..ware het niet dat er geen luik naar de kruipruimte is ter hoogte van mijn badkamer.
    De aannemer (BAM) heeft flink verzaakt. En ook daarna is de opleveringskeuring blijkbaar op zijn Janboerenfluitjes gegaan.
    Een nieuwe smeervloer?
    Kan een smeervloer los gaan zitten?
    Zo dat is niet te hopen zeg.
  4. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Bij ons zijn de schuren 2 keer vol stront gelopen, echt centimeters hoog.
    Kon alles weggooien wat er stond. Zat een knik in een nieuw aangelegd riool, beweerde men.
    Zijn hier jaren bezig geweest en kregen steeds een ander smoesje te horen.
    Steeds beweerden ze dat ze het hadden gevonden maar kwam iedere keer terug.
    Ook ontzettend veel stank in de woningen.
    Het is nu opgelost en we hebben nooit precies geweten hoe of wat maar dit zijn huurwoningen.
    Niemand wilde aansprakelijk gesteld worden voor de schade in de schuurtjes dus dat moesten we zelf maar regelen.
    Nou, dat was in mijn geval een kwestie van alles weggooien en de vloer een paar keer schrobben met veel chloor, het is gelukkig maar een schuurtje.
    Schrik me echt een ongeluk als ik de schade en alles er omheen lees in het geval van Lizz.
    Heb er destijds een stukje over geschreven toen ik ooit het plan had een lokaal internetkrantje te beginnen.
    >>LINK<<

    Tja... ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die deze zaak even van mij over wil nemen....
    Smile
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Ik bedoelde prijstechnisch Dirk.
    Lamaar, Lizz heeft er nix aan, ik schrok gewoon van de schade.

    Even concreet, en in de praktijk vast heel goed over te onderhandelen:
    Het verleden heeft uitgewezen dat mijn vloer er 3 maanden over doet om volledig te drogen,
    en dat met behulp van 3 bouwdrogers.
    Ik lees op de site van Boels dat een dergelijke droger 30 euro per dag kost.
    3 maanden zijn 90 dagen en dat keer 30 euro keer drie bouwdrogers plus nog 90 dagen keer een tientje per dag aan energiekosten maakt
    volgens mij al gauw 10.000euro of meer. Bruto. Je gaat er natuurlijk vanuit dat de huur per maand en per drie goedkoper is, maar toch.....

    Een zelfstandig aannemer kwam bij mij een weekje van 9.00uur tot 16.00ur wat muren stuccen en repareren en sauzen nav de vorige schade.
    Daar declareerde hij ruim 4000 euro voor.
    Er gaan bedragen rond daar lusten de honden geen brood van.
  6. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Frank64


    Daar leid ik uit af dat het appartementen complex ouder is dan 10 jaar. Verrassend is dan dat er nu tweemaal in korte tijd waterschade is. Heeft dit in de voorgaande jaren zich niet voorgedaan? Indien nee dan is de vraag waarom nu wel. Is er recent iets aangepast en/of veranderd? Zijn er b.v. werkzaamheden aan het hoofdriool geweest door de gemeente of (grond)werkzaamheden rondom het gebouw.

    Indien het werkelijk een constructie fout is dan zit ie er al meer dan 10 jaar in en heeft waarschijnlijk niet eerder tot problemen geleid.

    Drie keer gelijkwaardige schade in 4 en een half jaar, om precies te zijn. Het complex bestaat sinds 2003.
    Wat is veranderd, is dat ik bovenburen heb sinds die tijd. Daarvoor stond het huis boven mij zo goed als leeg.
    Ik heb het vermoeden dat die bovenburen relatief veel water verbruiken en wegspoelen (veel thuis, oppaskind....)
    Dus dat het voor die tijd niet aan het licht is gekomen door het bescheiden gebruik van het riool.
    Maar een combi met het verhaal van Dirk lijkt mij nog meer aannemelijk.
    We wonen hier 7 meter onder de zeespiegel. In de kruipruimte onder mijn huis sta je tot over je knieen in het water.
    Ik drijf weg.
  7. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Dirk


    Die aannemer mag Max ? 2000,- vragen voor een week . En wbt de bouwdrogers : die werken alleen als je de ruimtes goed afsluit dus geen valse lucht van buiten kan komen . Wat vaak goed werkt is verwarming op 20 laten staan en een paar ventilatoren laten draaien richting een raam dat iets open staat . Circulerende verwarmde lucht droogt prima . En stukje goedkoper .

    Hij staat nu op 21. Ik heb een gesloten ventilatiesysteem; volgens mijn zus moet ik dan de ramen dichthouden. Maar ik zet m wel op max.
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Nog beter .Ventilatie systeem zuigt af . Draai de ventielen in de niet natte ruimtes stukje verder dicht ( ventielen ) en zet een ventilator aan in de natte ruimte . Circulerende lucht

    Ik ken ventielen alleen van mijn fietsbanden....
  9. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Petra4
    Wat een drama weer Lizz. Allereerst een dikke Smile.
    Een vriendin van mij zit in de verzekeringswereld, kan zij misschien iets voor je betekenen door dingen uit te zoeken op dit gebied? Als je wilt vraag ik het haar. Ik zie haar woensdag. Op bouwkundig gebied heb je al hulp van je zus lees ik. Mocht je hier toch meer over willen weten, dan vraag ik het aan Wim voor je. Enne, het is niet om de hoek, maar weet dat je altijd welkom bent als je er even tussenuit wilt.

    PS: echt gezond lijkt mij de situatie niet, zeker met rioolwater. Je hebt alle recht om er druk op te zetten als je dat zelf ook wilt.

    Lief... Smile
    Dat is een mooi aanbod Petra. Ja als je wat zou willen voorleggen aan haar...ik zal de afwijzingsmail die ik kreeg naar jou mailen, samen met de voorwaardes van mijn verzekering(VVE). Die moet ik opvragen.
    Misschien kan zij er wat mee.
  10. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Leona
    He das behoorlijk sh*t zeg.....Ik hoop dat je het toch voor elkaar krijgt om de kosten vergoed te krijgen en dat ze er wat aan gaan doen qua constructie zodat je het niet elke keer weer hebt.

    Dankje! Ik hoop het ook...Smile
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Petra4
    Mail alvast alles wat je nu al hebt, dan ga ik daar alvast mee aan de slag voor je.
    Enne, die ventielen, ik heb ook geen idee Smile
    Mijn huisje is van 1959, de enige ventilatie die ik heb zijn de ramen die open kunnen. Lekker simpel.

    Ok doe ik!
  12. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef scar
    Onze VvE beheerder zei in eerste instantie je rechtshulp inschakelen. Daar je die niet hebt:

    1. De VvE aansprakelijk stellen voor de geleden schade
    2. Daar een prijsopgave van de herstelwerkzaamheden bij doen
    3. Een redelijke hersteltermijn-datum bieden.

    En de aansprakelijkheidsbrief kan je wel online vinden.

    Dankjewel Scar,
    dat ga ik inderdaad doen.

    Ik heb inmiddels de vereniging eigen huis gebeld, met de juridische afdeling. Ze hebben me de statuten gestuurd, en een dame heeft me alle artikelen en lidnummers voorgelezen waaruit blijkt dat ik in mijn recht sta.
    Ze noemde het munitie. Het is de kunst nu met vriendelijke doch dwingende toon gedaan te krijgen wat nodig is.
    Die brief...daar ga ik dus maar aan beginnen.

    Echt handig dat ik nu vakantie heb...
Terug naar de lijst