Kun je in Excel?

Kun je in Excel? 

Onderwerp van Hetty

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Diegene
    Geen idee wat vood gegevens je wil invieren en hoe het eruit moet komen te zien.
    Maar mss googlen op software excel ledenadministratie
    >>LINK<<

    wat wel heel grappig is, als ik op je link klik kom ik ook direct bij een aantal redenen om het echt niet in excel te doen.
    Maar dank je voor de tip. Ik zoek zelf ook verder.
  2. Bericht van Frank-en-kids is op 09-02-2016 om 22:11:49 uur verwijderd door Frank-en-kids.

    Reden: lege opmerking :$

     
    Bericht van Loeki is op 09-02-2016 om 22:15:09 uur verwijderd door Loeki.

    Reden: fout draadje

     
  3. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Hetty
    Bij mijn vrijwilligerswerk zijn wij bezig om ??n bestand te maken in Excel, waarin wij een aantal zaken willen combineren.
    1. De deelnemersgegevens (heel uitgebreid)
    2. De aanwezigheidsregistratie van de deelnemers
    3. De betaling van de lessen door de deelnemers.
    4. De wensen van de deelnemers

    Een collega is er mee begonnen en heeft mij advies gevraagd.

    Ik heb een hele tijd meegekeken en heb het idee dat je dit niet allemaal in ??n werkblad kunt verwerken.

    Natuurlijk kun je heel veel kolommen maken en de gegevens erin typen, maar het wordt erg onoverzichtelijk.
    Ook weet ik niet hoe je de gegevens op een overzichtelijke manier kunt printen. Bijvoorbeeld hoe print je een lijst voor een docent wie er in zijn/haar les moet verschijnen?

    Het grootste probleem vind ik dat er elke dag anderen zijn die in het bestand moeten werken en kijken.

    Maar wat nu?

    Collega en ik hebben het eigenlijk opgegeven (om het te maken in Excel), maar misschien is er hier nog iemand met een goed idee.

    Groetjes Hetty



    hoi Hetty,

    wat jij allemaal vraagt dat doen wij hier met kindervakantiewerk allemaal gewoon in words. , voor het een staat alles gewoon ingevuld om bij te werken en bij andere dingen is er een tabel welke uitgeprint word bijv voor aanwezigheidlijst te dienen, reden? omdat niet iedereen met exel onder de voeten kan en dat niet iedereen hier de gegevens vanuit exel goed op papier geprint krijgt. maar ieder maakt zijn eigen keuze he
  4. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Hetty

    wat wel heel grappig is, als ik op je link klik kom ik ook direct bij een aantal redenen om het echt niet in excel te doen.
    Maar dank je voor de tip. Ik zoek zelf ook verder.


    Mss op gratis ledenadministratie zoeken.
    Met Acces kun je ook veel

  5. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Het hangt er vanaf wat er vastgelegd moet worden.
    Zelf zou ik het altijd in excel doen als ik er ook aantallen deelnemers automatisch wil laten tellen, of financiele overzichten van wil maken.
    Als iemand een cursus geeft, en zelf een lijst met kruisjes bijhoudt kun je altijd een lijst uit Excel uitdraaien op een papiertje.
  6. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    hoi Hetty,

    wat jij allemaal vraagt dat doen wij hier met kindervakantiewerk allemaal gewoon in words. , voor het een staat alles gewoon ingevuld om bij te werken en bij andere dingen is er een tabel welke uitgeprint word bijv voor aanwezigheidlijst te dienen, reden? omdat niet iedereen met exel onder de voeten kan en dat niet iedereen hier de gegevens vanuit exel goed op papier geprint krijgt. maar ieder maakt zijn eigen keuze he


    Hoi Frank

    Helemaal mee eens. Ik vind ook dat je niet iets moet maken waar iemand niet mee overweg kan.
    Maar voor dat maatwerk (voor iedereen dat waar zij mee over weg kan) is niet meer de tijd. Wij krijgen gelukkig steeds meer deelnemers, dus wij moeten een efficiency slag maken.

    Ik werd er eerst alleen bij gevraagd om een klein technisch probleempje op te lossen. Maar toen ik dat had opgelost, bleek dat ze eigenlijk waren vastgelopen.

    En dan ga je toch meedenken :)
    Groetjes Hetty
  7. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Diegene


    Mss op gratis ledenadministratie zoeken.
    Met Acces kun je ook veel


    Helaas zit Access niet in het windows pakket dat wij hebben als stichting.
  8. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Loeki
    Het hangt er vanaf wat er vastgelegd moet worden.
    Zelf zou ik het altijd in excel doen als ik er ook aantallen deelnemers automatisch wil laten tellen, of financiele overzichten van wil maken.
    Als iemand een cursus geeft, en zelf een lijst met kruisjes bijhoudt kun je altijd een lijst uit Excel uitdraaien op een papiertje.


    Ik ben zelf iemand die heel graag met Excel werkt.
    Maar ik heb zelf altijd mijn eigen werkbladen ingevuld, beheerd en bijgehouden.

    Vandaag opende iemand mijn werkblad (ze wilde wat opzoeken) en heeft een half uur zitten zoeken naar kolommen die volgens haar onzichtbaar waren gemaakt.
    Kolommen waren niet onzichtbaar maar stonden links buiten beeld en ik heb titelrij en eerste kolommen geblokkeerd. Dus het enige wat ze had hoeven doen was met muis of pijltje naar links moeten lopen, maar dat wist ze niet.

    En dat is dus heel lastig .. binnen het team zitten mensen die goed zijn met Excel, maar ook totale beginners.
    En ook die totale beginners hebben een taak binnen de administratie.
  9. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ach, Access zet het ook weer in een tabel, dus dan kun je het net zo goed in Excel doen
  10. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    heb zelf een excel bestand met computers per computer een tabblad waar de gegeven en software dan desbetreffende computer op staat.
    het voorblad is een overzicht met de belangrijkste gegevens met hyperlinks naar de desbetreffende tabblad.
    dus vul op de tabbladen de gegevens is en op de overzicht tabblad is het belangrijkste te zien.
  11. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Hetty


    Ik ben zelf iemand die heel graag met Excel werkt.
    Maar ik heb zelf altijd mijn eigen werkbladen ingevuld, beheerd en bijgehouden.

    Vandaag opende iemand mijn werkblad (ze wilde wat opzoeken) en heeft een half uur zitten zoeken naar kolommen die volgens haar onzichtbaar waren gemaakt.
    Kolommen waren niet onzichtbaar maar stonden links buiten beeld en ik heb titelrij en eerste kolommen geblokkeerd. Dus het enige wat ze had hoeven doen was met muis of pijltje naar links moeten lopen, maar dat wist ze niet.

    En dat is dus heel lastig .. binnen het team zitten mensen die goed zijn met Excel, maar ook totale beginners.
    En ook die totale beginners hebben een taak binnen de administratie.

    En kun je die niet beperken tot beveiligde tabbladen of zo, of een invoerscherm voor ze maken?
Terug naar de lijst