Eten met een peuter.

Eten met een peuter. 

Onderwerp van Basilicum

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik weet van iemand die de kinderen op skates rondom de tafel liet rijden en elke ronde moest er een hapje in.......
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef koen
    ik weet van iemand die de kinderen op skates rondom de tafel liet rijden en elke ronde moest er een hapje in.......



    Serieus? Dat zou mij echt te ver gaan.
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Malero



    Serieus? Dat zou mij echt te ver gaan.



    uiteindelijk gingen de bordjes leeg en nadien nooit meer gezeur.....
  4. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef koen



    uiteindelijk gingen de bordjes leeg en nadien nooit meer gezeur.....


    En je vloer naar z'n grootje.
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Ja hoor, ook geregeld eerder laten eten en zelf de boel in de gaten houden maar niet mee-eten. Bijkomend voordeel dat je eens wat anders kon eten. Ik at ook wel geregeld wel mee maar daar heb je zelf inderdaad weinig aan.
  6. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Ik at altijd samen aan tafel met mijn dochter.
    Vanf haar geboorte was ik met haar alleen en dat gaf wel eens gedoe ja.
    Ik denk dat het voor het kind goed is als voorbeeld en gewoonte om samen te eten.

    Die opmerkingen van" mijn man is weleens weg dan moet ik het ook alleen doen" is heel onnadenkend en vervelend.
    Die mensen hebben echt geen idee hie zwaar het us om alleen een kind op te voeden

    Je moet doen waar je je goed bij voelt! en laat je kind alles eten en veel zelf doen.
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ik at altijd samen met de kinderen,,
    Maar inderdaad een heel gedoe,,

    lekker doen waar jij/jullie je goed bij voelen,,,Smile
  8. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    Wat je /jullie ook doen. t maakt geen fluit uit als er maar genoeg voeding binnen komt.
    Zo simpel.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik heb altijd samen met mijn dochter gegeten. Hapje voor haar, daarna hapje voor mij, en nee dat sprak ik niet uit. En we aten altijd aan tafel, tot ze zeventien was.

    Mijn dochter at slecht, ik maakte daar maar geen drama van, wat er in ging, ging er in.

    Aan tafel eten is wel sociaal, je komt veel tussen neus en lippen te weten, al is dat nu nog niet aan de orde. En kinderen leren door voordoen, het is goed als ze jou zien eten. Ik ben absoluut voorstander van samen eten.
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Ik heb altijd samen met de kinderen gegeten, vanaf dat ze klein waren.
    Juist ook om de redenen die Scar aangeeft.
  11. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Ms gaat dit niet zo zeer over het eten maar meer over dat je je geroepen voelt je te verdedigen in wat je doet en hoe je dingen doet ? Stop daar maar mee, zou ik zeggen, je weet zelf wel wat voor jou past.
  12. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    Ik eet/at ook altijd samen met de kinderen.
    Ik had eerst twee kleintjes alleen, vanaf een jaar en zwanger van de tweede alleen en had ze altijd. Het kostte wel veel tijd. Ik at gewoon met ze mee, we aten grote mensen eten en de hete dingen liet ik eruit of zette ik ernaast als ik dat wilde. Ze eten nu alles. Daarna nog een kleintje, die at ook gewoon mee maar wordt meer verwend, ook door zijn broers.
    Ik vind het belangrijk samen eten, niet alleen om het praten want dat is in eerste instantie nogal eenrichtingsverkeer, maar gewoon om alles eromheen.
    Nu ze pubers zijn zit het er nog steeds in. Eten doen we altijd samen. Iedereen blijft altijd zitten. Dat is heel fijn. Ook een van de laatste dingen die overblijft met pubers in da house om samen te doen, met een klein broertje erbij.
Terug naar de lijst