Dak

Dak 

Onderwerp van Jacqueline_69

Terug naar de lijst

  1. quote:
    Dit schreef Wieb
    Je wilt je ex aanklagen vanwegen risicovol handelen in een woonwijk?

    (misschien is dat huis al gesaneerd)..

    Huis is niet gesaneerd, is van mijn oma geweest. Ga hem niet aanklagen. Wil wel weten wat hij allemaal voor fratsen uithaalt, het is namelijk ongeveer 20 cm van mijn zolder.
  2. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Zoals gezegd: het kan zijn dat er precies langs het beschot is gewerkt. Misschien dat er niet in is gezaagd. Je buren (en de bouwvakker) zullen dat met een jaar of 20 zeker weten.

    En wat Wieb zegt kan ook heel goed: misschien is dat huis al gesaneerd. Dan is er helemaal niets meer aan de hand.

    Maar als zij wel dom zijn geweest is er dan ook risico voor Jacqueline en haar zoon?
  3. quote:
    Dit schreef Inge

    Maar als zij wel dom zijn geweest is er dan ook risico voor Jacqueline en haar zoon?



    Dat weet je over 20 jaar dan toch? Smile
  4. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    quote:
    Dit schreef Clara



    Dat weet je over 20 jaar dan toch? Smile


    Smile je gaat dan toch niet 20jaar rustig zitten wachten om tot de ontdekking te komen dat je door hun oenigheid sterft aan een gemene kanker?
    Misschien moet er dan nu grondig gereinigd worden voor Jacqueline haar zolder of tuin weer betreed dat zou ik dan wel willen weten als ik haar was
  5. quote:
    Dit schreef Inge


    Smile je gaat dan toch niet 20jaar rustig zitten wachten om tot de ontdekking te komen dat je door hun oenigheid sterft aan een gemene kanker?
    Misschien moet er dan nu grondig gereinigd worden voor Jacqueline haar zolder of tuin weer betreed dat zou ik dan wel willen weten als ik haar was



    Volgens mij is het leed al geschied dan.

  6. quote:
    Dit schreef Clara



    Volgens mij is het leed al geschied dan.

    Au. Bedankt voor het medeleven.
  7. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Eenmalige blootstelling aan asbest is volgens mij niet zo gevaarlijk. Als je rookt schijnt het effect door zo'n eenmalige blootstelling wel veel heftiger te zijn
  8. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Ik dacht dat je zelf een gat in het dak wilde maken.
    Maar dit gat bij de buurman zou ik me niet druk over maken. Mocht hij of zijn klusser onbeschermd in de asbestlaag gezaagd hebben is dat niet slim van ze maar brengt voor jou geen risico. Jij hebt het niet ingeademd en eventuele vezels die op zijn zolder liggen kunnen jouw zolder niet 'besmetten'.
  9. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Nou moeten we hier niet gaan zitten overdrijven..
    Natuurlijk blijkt asbest niet goed te zijn. En dat voor mensen die er vaak mee werkten en er dus regelmatig aan blootgesteld werden. Vandaar dat mensen die er nu regelmatig mee werken pakken en maskers dragen.
    Ik heb hier asbest dakbedekking op de schuur liggen en zolang het ligt is er niks aan de hand. Maar het moet weg omdat het dak slecht word. En dat doe ik met een gerust hart gewoon zelf. En omdat er voor mij een heel klein risico in zit houd ik mij aan de voorschriften welke overal te vinden zijn voor het zelf verwijderen van dit martiaal. En dan is er geen risico.

    Hoe de "buurman" de doorvoer gemaakt heet weet ik niet. Maar stel dat hij dat op een onveilige wijze gedaan heeft dan is dat niet slim. Wat niet wil zeggen dat hij over 20 jaar verdwenen is. Hij werkt er immers niet regelmatig mee.

  10. quote:
    Dit schreef Raymond
    Nou moeten we hier niet gaan zitten overdrijven..
    Natuurlijk blijkt asbest niet goed te zijn. En dat voor mensen die er vaak mee werkten en er dus regelmatig aan blootgesteld werden. Vandaar dat mensen die er nu regelmatig mee werken pakken en maskers dragen.
    Ik heb hier asbest dakbedekking op de schuur liggen en zolang het ligt is er niks aan de hand. Maar het moet weg omdat het dak slecht word. En dat doe ik met een gerust hart gewoon zelf. En omdat er voor mij een heel klein risico in zit houd ik mij aan de voorschriften welke overal te vinden zijn voor het zelf verwijderen van dit martiaal. En dan is er geen risico.

    Hoe de "buurman" de doorvoer gemaakt heet weet ik niet. Maar stel dat hij dat op een onveilige wijze gedaan heeft dan is dat niet slim. Wat niet wil zeggen dat hij over 20 jaar verdwenen is. Hij werkt er immers niet regelmatig mee.


    Welk onderdeel vind je overdreven? Ik stelde gewoon een vraag.
  11. Borstvlieskanker

    Asbest kan borstvlieskanker veroorzaken, zegt medicus Baas. ?Per jaar zijn er in Nederland 500 tot 600 gevallen van borstvlieskanker. Van roken weet iedereen dat het slecht is. Van de 11.000 gevallen van longkanker per jaar in Nederland zijn er 9000 gerelateerd aan het roken. Ook is het zo dat mensen, die roken ?n aan asbest worden blootgesteld, een grotere kans hebben longkanker te krijgen. Om ziek te worden van alleen asbest, moeten mensen intensief worden blootgesteld aan het materiaal ?n er genetisch gevoelig voor zijn. Wie ??n keer een plaatje asbest doormidden heeft gebroken, heeft weinig te vrezen. Bovendien duurt de latentietijd dertig tot vijftig jaar. Natuurlijk, een pechvogel wordt al na tien jaar ziek. Allerlei medische onderzoeken kort na een vermeende besmetting zijn onnodig, want er is dan toch nog niets te zien. De angst die er is voor asbest wordt een beetje overtrokken.?

    >>LINK<<
  12. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69


    Welk onderdeel vind je overdreven? Ik stelde gewoon een vraag.

    Niet jouw vraag, een aantal reacties wel.
Terug naar de lijst