Dak

Dak 

Onderwerp van Jacqueline_69

Terug naar de lijst

  1. Dit is mijn zolder aan die kant.
    Plaatje

  2. quote:
    Dit schreef Clara
    Borstvlieskanker

    Asbest kan borstvlieskanker veroorzaken, zegt medicus Baas. ?Per jaar zijn er in Nederland 500 tot 600 gevallen van borstvlieskanker. Van roken weet iedereen dat het slecht is. Van de 11.000 gevallen van longkanker per jaar in Nederland zijn er 9000 gerelateerd aan het roken. Ook is het zo dat mensen, die roken ?n aan asbest worden blootgesteld, een grotere kans hebben longkanker te krijgen. Om ziek te worden van alleen asbest, moeten mensen intensief worden blootgesteld aan het materiaal ?n er genetisch gevoelig voor zijn. Wie ??n keer een plaatje asbest doormidden heeft gebroken, heeft weinig te vrezen. Bovendien duurt de latentietijd dertig tot vijftig jaar. Natuurlijk, een pechvogel wordt al na tien jaar ziek. Allerlei medische onderzoeken kort na een vermeende besmetting zijn onnodig, want er is dan toch nog niets te zien. De angst die er is voor asbest wordt een beetje overtrokken.?

    >>LINK<<


    Ik denk dat de ouders van het meisje dat vorig jaar meedeed aan "over mijn lijk", 18 jaar en asbestkanker, daar anders over denken. Bagatelliseren is niet minder erg dan overdrijven lijkt me.
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    je moet je geen zorgen maken over de stupiditeiten van anderen, ook al deel jij ook mee in een risico.

    anders durf je zometeen niet meer de straat over te steken.
  4. quote:
    Dit schreef Jacqueline_69


    Ik denk dat de ouders van het meisje dat vorig jaar meedeed aan "over mijn lijk", 18 jaar en asbestkanker, daar anders over denken. Bagatelliseren is niet minder erg dan overdrijven lijkt me.



    Bagatelliseren is iets anders dan relativeren. Dat meisje van 18 heb ik niet gezien, maar dat is natuurlijk verschrikkelijk. De kans dat dit zich herhaalt is blijkbaar niet zo groot, de risico's worden overschat, zo lees ik het. De kans dat je een auto ongeluk krijgt voor die tijd is vele malen groter.

  5. quote:
    Dit schreef Clara



    Bagatelliseren is iets anders dan relativeren. Dat meisje van 18 heb ik niet gezien, maar dat is natuurlijk verschrikkelijk. De kans dat dit zich herhaalt is blijkbaar niet zo groot, de risico's worden overschat, zo lees ik het. De kans dat je een auto ongeluk krijgt voor die tijd is vele malen groter.

    Klopt. Maar dit speelt zich af op hemelsbreed 2 meter van het slapende hoofd van mijn kind. Klein beetje zorg daarover lijkt mij niet heel vreemd.
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Klopt. Maar dit speelt zich af op hemelsbreed 2 meter van het slapende hoofd van mijn kind. Klein beetje zorg daarover lijkt mij niet heel vreemd.


    menig automobilist rijd 50cm langs jouw fietsend kind langs met een te hoge snelheid, met alcohol op, of is even bezig z'n facebook-status bij te werken, of zit onder de pillen.

    ik zou me om die dakdoorvoer geen zorgen maken.
    10 apr '16 - 13:41:30 / 10 apr '16 - 14:30:42
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Klopt. Maar dit speelt zich af op hemelsbreed 2 meter van het slapende hoofd van mijn kind. Klein beetje zorg daarover lijkt mij niet heel vreemd.

    Asbest verplaatst zich niet door muren heen.
  8. freddy
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van freddy
    In de jaren zestig werd Asbest op diverse manieren in de woningbouw toegepast,als isolatie , brandwerend of geluids-isolerend
    mijn dakbeschot bestaat ook uit de zelfde materialen als jouw dakbeschot.
    In de copie van de bouwvergunning uit 1962 die ik thuis heb noemen ze dit gewapende Abexplaten 5 cm dik!
    heel veel rioleringen uit die tijd ( zowel zichtbaar of in de fundering uitgevoerd) zijn van Asbest.
    In mijn beschrijving staat erbij "geasfalteerd Asbest'.

    In veel oudere woningen (huur en/of koop) kun je op de zolder nog veel van die grijze Asbest buizen tegenkomen, uitgevoerd als beluchting voor het binnenriool.
    Ik heb vorig jaar mijn Asbest binnenriool vervangen, deels dat wel want er ligt een deel vast in de keldervloer en als ik dat met een kango los wil hakken gaan bij de buren alle schilderijtjes van de muur Smile
    Dit was een grote klus want ik heb in de wc vloer een gat moeten hakken om er bij te kunnen komen en toen weer opnieuw met pvc aangesloten op de Gresriolering van de gemeente.

    Asbest is gevaarlijk, des te meer je er langer mee in contact komt/bent !

    Heel veel mensen die een dakdoorvoer voor een cv ketel of houtkachel in jouw geval als ik dat goed zie, maken het gat er gewoon in !
    dunne asbestplaten slaat men zo kapot , lekker snel klaar snap je.
    Vraag desnoods een bouwtechnische keuring aan en laat je goed voorlichten i.v.m eventuele kosten en subsidie op asbest verwijdering.

    Veel succes Smile

    PS . >>LINK<<
    Plaatje
    Plaatje

  9. Dank voor tips en geruststellende woorden.
  10. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    Nog een verrassing....
    Sterkte!
  11. Ik hoop voor de installateur dat hij beschermende maatregelen heeft genomen. Asbesthoudende materialen zijn ongevaarlijk zolang ze heel blijven. Op het moment dat ze sneuvelen zijn de hele fijne vrijgekomen stofdeeltjes die je inademt gevaarlijk. Jij zult niet veel risico hebben gelopen. Je kunt het eventueel nog even melden bij je gemeente afdeling of team toezicht en handhaving bouwen.
  12. Asbest is idd alleen gevaarlijk bij bewerken. Met name de stofdeeltjes.
    Toch zijn er heel eenvoudige manieren om dit gevaar uit te sluiten.
    Aangezien het alleen de stofdeeltjes zijn die schade kunnen veroorzaken is het zaak dat onder controle te houden.
    Maak en houdt het asbest aan beide kanten nat met een nevel (plantenspuit) terwijl van bovenaf eraan gewerkt wordt en vang het residu op met plasticfolie. Dit daarna dichtgevouwen en met tape dichtplakken. Breng het dichtgeplakte stuk plastic naar het chemisch afval.
Terug naar de lijst