Dak

Dak 

Onderwerp van Jacqueline_69

Terug naar de lijst
  1. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Clara
    Borstvlieskanker

    Asbest kan borstvlieskanker veroorzaken, zegt medicus Baas. ?Per jaar zijn er in Nederland 500 tot 600 gevallen van borstvlieskanker. Van roken weet iedereen dat het slecht is. Van de 11.000 gevallen van longkanker per jaar in Nederland zijn er 9000 gerelateerd aan het roken. Ook is het zo dat mensen, die roken ?n aan asbest worden blootgesteld, een grotere kans hebben longkanker te krijgen. Om ziek te worden van alleen asbest, moeten mensen intensief worden blootgesteld aan het materiaal ?n er genetisch gevoelig voor zijn. Wie ??n keer een plaatje asbest doormidden heeft gebroken, heeft weinig te vrezen. Bovendien duurt de latentietijd dertig tot vijftig jaar. Natuurlijk, een pechvogel wordt al na tien jaar ziek. Allerlei medische onderzoeken kort na een vermeende besmetting zijn onnodig, want er is dan toch nog niets te zien. De angst die er is voor asbest wordt een beetje overtrokken.?

    >>LINK<<

    +1
  2. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Frits1956
    Asbest is idd alleen gevaarlijk bij bewerken. Met name de stofdeeltjes.
    Toch zijn er heel eenvoudige manieren om dit gevaar uit te sluiten.
    Aangezien het alleen de stofdeeltjes zijn die schade kunnen veroorzaken is het zaak dat onder controle te houden.
    Maak en houdt het asbest aan beide kanten nat met een nevel (plantenspuit) terwijl van bovenaf eraan gewerkt wordt en vang het residu op met plasticfolie. Dit daarna dichtgevouwen en met tape dichtplakken. Breng het dichtgeplakte stuk plastic naar het chemisch afval.


    Ja, dat kan zo inderdaad ware het niet dat het bewerken van asbest inmiddels verboden is. Zo ook deze manier.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Je komt er pas achter of er gevaar was of is door je buurman ernaar te vragen. Tot die tijd is het gissen.

  4. quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Ja, dat kan zo inderdaad ware het niet dat het bewerken van asbest inmiddels verboden is. Zo ook deze manier.

    Dat dacht ik ook. Zal niet voor niks zijn neem ik aan.
  5. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Boep

    Niet jouw vraag, een aantal reacties wel.

    Dank je boep Dat bedoelde ik.

  6. Het is duidelijk dat iedereen er van alles van vindt. Dit is echter een feit: In Nederland is de verkoop, het gebruik en bewerken (zagen, boren, schuren of slopen) van asbest vanaf 1 juli 1993 verboden vanwege de gevaren voor de gezondheid.
  7. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Frits1956
    Asbest is idd alleen gevaarlijk bij bewerken. Met name de stofdeeltjes.
    Toch zijn er heel eenvoudige manieren om dit gevaar uit te sluiten.
    Aangezien het alleen de stofdeeltjes zijn die schade kunnen veroorzaken is het zaak dat onder controle te houden.
    Maak en houdt het asbest aan beide kanten nat met een nevel (plantenspuit) terwijl van bovenaf eraan gewerkt wordt en vang het residu op met plasticfolie. Dit daarna dichtgevouwen en met tape dichtplakken. Breng het dichtgeplakte stuk plastic naar het chemisch afval.


    +1
    Tot nog toe zie ik een foto's van asbest
    wel van strocementplaten.
    En mss is het wel eternit ipv asbest.
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Het is duidelijk dat iedereen er van alles van vindt. Dit is echter een feit: In Nederland is de verkoop, het gebruik en bewerken (zagen, boren, schuren of slopen) van asbest vanaf 1 juli 1993 verboden vanwege de gevaren voor de gezondheid.


    Dus?
    Ruzie met de buren aangaan? Waar, zo lees ik het, een naaste bekende woont.. Wil jij die 'te grazen' nemen? Kan.

    Ik zou eerder vrezen voor mogelijke lekkage.. indien het loodbeslag niet goed gemonteerd is..
  9. quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Ja, dat kan zo inderdaad ware het niet dat het bewerken van asbest inmiddels verboden is. Zo ook deze manier.

    Volledig onjuist! De volgende link van de rijksoverheid is van 1 januari 2016

    >>LINK<<

    Een stukje quote hieruit:
    "Eigenaar verantwoordelijk voor verwijdering asbestdak
    Eigenaren van asbestdaken zijn zelf verantwoordelijk voor de verwijdering van asbest. Een particulier mag maximaal 35 m2 asbestdak dat in goede toestand is zelf verwijderen."

  10. quote:
    Dit schreef Sander76


    Dus?
    Ruzie met de buren aangaan? Waar, zo lees ik het, een naaste bekende woont.. Wil jij die 'te grazen' nemen? Kan.

    Ik zou eerder vrezen voor mogelijke lekkage.. indien het loodbeslag niet goed gemonteerd is..

    Ik ben heel erg benieuwd waar je dit leest.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Wieb


    Je wilt je ex aanklagen vanwegen risicovol handelen in een woonwijk?

    (misschien is dat huis al gesaneerd)..


    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Huis is niet gesaneerd, is van mijn oma geweest. Ga hem niet aanklagen. Wil wel weten wat hij allemaal voor fratsen uithaalt, het is namelijk ongeveer 20 cm van mijn zolder.


    + een beetje interpretatie van mijn kant.. Smile

  12. quote:
    Dit schreef Sander76




    + een beetje interpretatie van mijn kant.. Smile

    Ik zou het prettig vinden als je je interpretatie achterwege liet, is niet je sterkste kant he?
Terug naar de lijst