Verzekering scooter zoon: op wiens naam?

Verzekering scooter zoon: op wiens naam? 

Onderwerp van 000

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Clara zelf op 13 mei 2016 om 11:12:12

Terug naar de lijst
  1. Gewoon even ter vergelijking:
    Als hij in mijn auto rijdt komt er ook geen "gezeik" in geval van een ongeluk. Waarom bij een scooter dan wel?
  2. DaniellaJ
    Zweven is leven

    Toon alleen de berichten van DaniellaJ
    quote:
    Dit schreef Clara

    Ja, maar hoe wil een verzekeraar dat aantonen? Ik snap wel dat zij dat zo willen omdat ze liever willen dat die dure polissen verkocht worden.

    Die polissen zijn dus duurder omdat het risico op schade bij jonge bestuurders in bepaalde steden aanzienlijk hoger is dan bij oudere volwassenen in landelijk gebied.
    En een verzekeringsmaatschappij probeert dan om die lasten wat eerlijker te verdelen.

    Het is zijn scooter, hij rijdt erop rond in Tilburg ( en niet in jouw woonplaats). Eventuele schade zal dus ook in Tilburg plaatshebben.
    Ik zou m gewoon op zijn naam zetten.
  3. DaniellaJ
    Zweven is leven

    Toon alleen de berichten van DaniellaJ
    quote:
    Dit schreef Clara
    Gewoon even ter vergelijking:
    Als hij in mijn auto rijdt komt er ook geen "gezeik" in geval van een ongeluk. Waarom bij een scooter dan wel?

    Omdat het veel aannemelijker is dat hij incidenteel jouw auto leent, dan jouw scooter.
  4. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    En dan nog zou ik ook bij de autoverzekering je polis goed checken. Helemaal niet gezegd dat daar geen "gezeik" optreedt zodra er geclaimd wordt.
  5. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef Clara
    Gewoon even ter vergelijking:
    Als hij in mijn auto rijdt komt er ook geen "gezeik" in geval van een ongeluk. Waarom bij een scooter dan wel?



    Omdat verzekeringsmaatschappijen niet gek zijn.
    Als er een keertje iets gebeurt is er misschien nog niets aan de hand. Maar als er een tweede keer door iemand anders dan de polishouder wordt geclaimd, kunnen ze echt moeilijk gaan doen.
  6. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef Clara
    Gewoon even ter vergelijking:
    Als hij in mijn auto rijdt komt er ook geen "gezeik" in geval van een ongeluk. Waarom bij een scooter dan wel?


    Bij de auto gaan ze er ook achteraan hoor als het een jonge bestuurder is, zelfde verhaal... Ik weet niet of ze daar eigen risico's ook standaard in de voorwaarden hebben, maar ze zullen na schade zeker onderzoeken of je zoon niet de regelmatige bestuurder is
  7. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Bij de auto gaan ze er ook achteraan hoor als het een jonge bestuurder is, zelfde verhaal... Ik weet niet of ze daar eigen risico's ook standaard in de voorwaarden hebben, maar ze zullen na schade zeker onderzoeken of je zoon niet de regelmatige bestuurder is

    Even gegoogled, in 2014 al de helft die bij casco schades hogere eigen risico's hanteren bij jongere bestuurders
  8. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    En als scooterrijden te duur is, kun je ook denken aan een normale brommer of e-bike.
  9. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Clara
    Gewoon even ter vergelijking:
    Als hij in mijn auto rijdt komt er ook geen "gezeik" in geval van een ongeluk. Waarom bij een scooter dan wel?


    ik denk dat er wel een onderzoekje komt, bij auto en bij scooter.
    gewoon ff checken of het aannemelijk is dat je zoon doorgaans de bestuurder is.

    ik zou dat risico niet nemen.
  10. lemons
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van lemons
    Ik heb gewoon een verzekeringsadviseur voor dit soort vragen.....
  11. Petrie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petrie
    Snorfiets heb ik bij de anwb verzekert op mijn naam en gemeld dat dochter er ook op rijdt. Kost nog geen 70 euro per jaar....daar wil geen gedoe over denk ik dan.
    Auto idem en dochter bouwt ook nog eens no claim op bij autoverzekering.
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Clara
    Ja, maar hoe wil een verzekeraar dat aantonen? Ik snap wel dat zij dat zo willen omdat ze liever willen dat die dure polissen verkocht worden.
    die polissen zijn niet voor niets duurder. Kans op schades is groter bij jongeren.

    Mijn stelling zou zijn: jouw brommer, jouw polis. Regel het zelf.
    12 mei '16 - 14:05:09 / 13 mei '16 - 03:37:09
Terug naar de lijst