Op zoek naar een andere hond, ervaringen gezocht

Op zoek naar een andere hond, ervaringen gezocht 

Onderwerp van Hetty

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    Wij hebben asiel laten weten dat we graag een pup willen.
    Ze houden het in de gaten en melden zich als ze zwangere zwerver binnenkrijgen.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Mijn zusje heeft een superhond gevonden via een site voor herplaatsers. Het fijne is dat je dan ook de geschiedenis van de hond kent.
  3. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Vijf jaar geleden is Rakker bij ons komen wonen; een herplaatser via OuderAlleen. Kan me geen lievere hond wensen.
    Een volgende keer zou ik zo weer voor een herplaatser gaan.
    Succes met je zoektocht.
  4. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Hetty, er zijn heel veel manier om aan een nieuwe hond te komen.
    Belangrijk is of je goed weet wat je zoekt, zodat je gericht kunt zoeken.
    Wil je juist wel, of juist niet weer een bordercollie?
    Wil je een reu of een teef?
    Heel jong, of liever al volwassen?
    Wil je een actieve hond, waar je agility of hoopers mee gaat doen? Of liever een heel rustige, voor op schoot/op de bank?

    Ken je de Facebookgroep voor bordercollieherplaatsers? >>LINK<<

    of de algemene herplaatsgroep: >>LINK<<

    of de site van gezamenlijke asiels: >>LINK<<

    en dan zijn er nog alle sites van (al dan niet zielige) hondjes uit het buitenland (vaak met een onherleidbaar verleden)
    We hebben een paar keer (tijdelijk) een hond opgevangen die net uit reps. Spanje, Roemeni? en Griekenland kwam, twee hele leuke ervaringen (die we ook wel hadden willen houden, bij nader inzien) en ??n keer een geschift beest waarvan we blij waren dat hij weg mocht.

    Al onze eigen honden totnutoe waren herplaatsers, allebei via Marktplaats. Ook met een beetje gek verleden, maar uiteindelijk fantastische honden.
    Zelf hebben we net een superleuke herplaatser Australian Shepherd, via-via, uit een gezin dat ging scheiden, uit Drenthe.
    We zijn eraan gekomen doordat anderen ook heel goed wisten wat we ongeveer zochten (Lees: wat mijn dochter wilde) en haar getipt hebben toen deze hond zich aandiende.

    Wanneer je gaat kijken moet je iemand meenemen, die veel oog heeft voor gedrag van honden. (Want soms ben van een foto/beschrijving al verliefd op een hond, terwijl het toch geen goeie keuze blijkt te zijn.)

    Heel veel succes met de zoektocht voor een waardige opvolger voor Zara.
    6 jun '16 - 12:29:44 / 6 jun '16 - 12:55:27
  5. Bericht van Loeki is op 06-06-2016 om 12:55:04 uur verwijderd door Loeki.

    Reden: per ongeluk gequote ipv bewerkt

     
  6. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    Ik heb mijn hond via stichting Paws. Ze was verwaarloosd, mishandeld en broodmager, met vier poten strak vastgebonden aan een hek. En ja, er zit een gebruiksaanwijzing bij, die vooral met liefde en zachte correcties te maken heeft. Het was van beide kanten liefde op het eerste gezicht en ik heb er nooit ??n dag spijt van gehad. Ze was toen zeven maanden, inmiddels is ze 12 jaar. Smile
    Plaatje
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    >>LINK<<

    Zelf geen ervaring maar wel heel veel goede berichten,,


    Succes,,Smile
  8. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe. Ik zit nu alles te bekijken ..

    Een paar zaken had ik al bedacht.
    Zo wil ik graag een teefje.
    En ze moet wel een tijdje alleen kunnen zijn.
    Mee willen in de auto is ook een must.
    En ook belangrijk is, reactie richting vreemden, want ik woon natuurlijk in een heel rustige omgeving, maar in de vakanties zijn er veel toeristen. Dus dan moet de hond wel rustig reageren.

    Leeftijd ben ik nog niet uit. Begin ik weer aan een pup, ja of nee.
    En wil ik weer een border collie, ook niet echt een must. Daarentegen wel een aantal rassen die ik echt niet wil.
    Zo is bijvoorbeeld een echte jager ook niet handig in het bos.
    Ik ga weer verder surfen :)

    En o ja, ziet iemand iets waarvan hij of zij denkt, dat is echt wat voor Hetty, laat het me weten.

    Groetjes Hetty :)
  9. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Hetty



    En o ja, ziet iemand iets waarvan hij of zij denkt, dat is echt wat voor Hetty, laat het me weten.

    Groetjes Hetty :)



    Je hebt je eerste pb al binnen. O ja, en kijk alsjeblieft ook nog even naar deze site. Daar zijn ook zulke lieve honden! Een vriendin van me heeft daar ook zo'n gouden beessie vandaan en je redt er echt een leven mee.

    >>LINK<<

    Succes!
  10. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Colly



    Je hebt je eerste pb al binnen. O ja, en kijk alsjeblieft ook nog even naar deze site. Daar zijn ook zulke lieve honden! Een vriendin van me heeft daar ook zo'n gouden beessie vandaan en je redt er echt een leven mee.

    >>LINK<<

    Succes!

    Ik blijf surfen :) :) dank zij alle mooie links
  11. Mark-met-een-K
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mark-met-een-K
  12. Mark-met-een-K
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mark-met-een-K
    Wij hebben hier onze hond(Boyd) gehaald en m'n zoon had er laatst zelfs een spreekbeurt over, 8 1/2Smile

    Dus mocht dit je keuze worden, ik kan je er alles over vertellen
Terug naar de lijst