Koelkast ijs?

Koelkast ijs? 

Onderwerp van Miquel69

Terug naar de lijst
  1. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    Dank jullie wel allemaal.
    Ik ga er mee aan de slag, het ijs is inmiddels een centimeter of 3 dik aan de achterwand, lijkt mij niet goed.
    Mag ik ook ijs bikken of is dat geen goed idee? Ik ben nogal een ongeduldig typje wat dat betreft en wil mijn koelkast zsm weer zijn werk laten doen.
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Met pannetjes kokend water en dan de deur dicht gaat het best snel.
    Dan laat het ijs op een bepaald moment los en kun je er hele stukken uithalen.
  3. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Miquel69
    Dank jullie wel allemaal.
    Ik ga er mee aan de slag, het ijs is inmiddels een centimeter of 3 dik aan de achterwand, lijkt mij niet goed.
    Mag ik ook ijs bikken of is dat geen goed idee? Ik ben nogal een ongeduldig typje wat dat betreft en wil mijn koelkast zsm weer zijn werk laten doen.


    Herkenbaar Miquel met dist soort dingen ben ik ook wat ongeduldig vandaar dat ik meestal een f?hn erop zet.
    Eraf bikken zou ik niet doen maar als het losgaat zitten kan je het wel voorzichtig weghalen Smile
    21 jun '16 - 12:41:30 / 21 jun '16 - 12:53:48
  4. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Herkenbaar Miquel met dist soort dingen ben ik ook wat ongeduldig vandaar dat ik meestal een f?hn erop zet.
    Eraf bikken zou ik niet maar als het losgaat zitten kan je het wel voorzichtig weghalen Smile


    Helaas geen f?hn in het assortiment, wel een verfbrander maar z? ongeduldig ben ik ook weer 😉
    Ik ga er mee aan de slag. Dank jullie wel! 👍
  5. Bericht van Rene_63 is op 21-06-2016 om 12:53:32 uur verwijderd door Rene_63.

    Reden: foutje

     
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Je hebt dus een vries(klepje) in je koelgedeelte?

    Vriezer eerst een beetje 'leegeten' natuurlijk Smile

    Dan spullen uit de koelkast, zoals gezegd een dikke doek op de glasplaat (groentelade ook aanwezig?) leggen en gewoon ff de deur uit voor een boodschap. Zoveel water is het nou ook weer niet..

    Die boodschap doe je dan even bij de witgoed zaak.. daar verkopen ze koelkasttemperatuurmeters.. Die geven een blauw en rood gebied aan.. Heel handig Smile

    Eventueel, als je een koeltas / box in huis hebt, kun je daar de spullen tijdelijk instoppen.

    Verder lijkt mij standje 2 wel voldoende als er niet teveel in ligt..
    Bij mijn combinatie is de ijsaangroei ook sneller indien standje 4 of 5 erop staat (per abuis aan draaiknop gestoten) dan de reguliere 2,5.
  7. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Kan de combinatie z'n warmte aan de achterzijde wel kwijt ?
  8. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Die-andere
    Kan de combinatie z'n warmte aan de achterzijde wel kwijt ?


    Ik neem aan van wel. Het heeft twee wat verder uitstekende rubber doppen die tegen de muur aan komen om zo de minimale afstand tussen radiator en muur te bepalen, tenminste ik ga er van uit dat ze die functie hebben.
  9. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Miquel69


    Ik neem aan van wel. Het heeft twee wat verder uitstekende rubber doppen die tegen de muur aan komen om zo de minimale afstand tussen radiator en muur te bepalen, tenminste ik ga er van uit dat ze die functie hebben.


    Dat is voor minimale afstand
    Maar kan er een luchtstroom van onder naar boven plaatsvinden
  10. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Die-andere


    Dat is voor minimale afstand
    Maar kan er een luchtstroom van onder naar boven plaatsvinden


    Euh, hij staat gewoon los in de keuken. De luchtstromen kunnen volgens mij gewoon gaan en staan waar ze willen 🤔
  11. paul1964
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul1964
    Elke keer wanneer je de deur van de vriezer opent komt er lucht met vocht naar binnen.
    Verder kan het water in levensmiddelen die niet goed zijn afgesloten verdampen.
    Ook iets slechter wordende rubbers zorgen voor extra lucht met vocht in de vriezer (bij afkoeling ontstaat een iets lagere druk in de vriezer)

    Een no-frost vriezer verwarmt af en toe zodat het ijs smelt en als water afgevoerd kan worden.
    Zo'n vriezer is nooit echt zuinig.
  12. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Niet gaan bikken, sommige klusjes vergen nu eenmaal wat geduld.😀 laat het warme water z'n werk maar doen. Na het ontdooien koelkast en vriesvak van binnen goed droogmaken voordat je de stekker er weer indoet.
Terug naar de lijst