Koelkast ijs?

Koelkast ijs? 

Onderwerp van Miquel69

Terug naar de lijst
  1. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    Volgens mij gaat het, ondanks mijn zorgen, helemaal goed komen met mij en mijn koelkast.
    Dank voor alle info, ik zal het resultaat laten weten.
    Horen jullie binnen een week niets, dan heb ik mijzelf ge?lectrocuteerd 😬
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Miquel69
    Dank je. Dus inderdaad uitzetten en helemaal laten afkoelen? Kan ik hem dan open laten staan?
    En dus dweilen neerleggen.
    Nou, morgen maar eens mee aan de slag.
    Heb je werkelijk nog nooit een vriezer schoongemaakt?

    Zorg dat hij leeg is
    Haal de stekker uit je stopcontact
    Zet de deuren open

    Ik gebruik graag een fohn om warmte in de vriezer te brengen, hou de fohn voor de vriezer, niet er in. Leg handdoeken onderin anders moet je zeker dweilen. Je kunt ook bakjes heet water in de vriezer zetten, dan is je vriezer sneller ontdooit.

    Als ik de fohn gebruik ben ik met max 2 uurtjes klaar. mijn spullen doe ik zolang in een koelbox of tas met vrieselementen erbij, zodat alles bevroren blijft. Of ik het het in de koelkast en hou die deur stijf dicht zolang ik bezig ben.
  3. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef scar
    Heb je werkelijk nog nooit een vriezer schoongemaakt?

    Zorg dat hij leeg is
    Haal de stekker uit je stopcontact
    Zet de deuren open

    Ik gebruik graag een fohn om warmte in de vriezer te brengen, hou de fohn voor de vriezer, niet er in. Leg handdoeken onderin anders moet je zeker dweilen. Je kunt ook bakjes heet water in de vriezer zetten, dan is je vriezer sneller ontdooit.

    Als ik de fohn gebruik ben ik met max 2 uurtjes klaar. mijn spullen doe ik zolang in een koelbox of tas met vrieselementen erbij, zodat alles bevroren blijft. Of ik het het in de koelkast en hou die deur stijf dicht zolang ik bezig ben.


    Nee, nog nooit een reden gehad het te doen.
    Maar ook nog nooit een laag sneeuw/ijs in mijn koelkast gehad...
    Voor alles een eerste keer blijkbaar.
    Maar volgens mij is het een prima te doen klusje zo te lezen. 😉
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef scar
    Heb je werkelijk nog nooit een vriezer schoongemaakt?

    Zorg dat hij leeg is
    Haal de stekker uit je stopcontact
    Zet de deuren open

    Ik gebruik graag een fohn om warmte in de vriezer te brengen, hou de fohn voor de vriezer, niet er in. Leg handdoeken onderin anders moet je zeker dweilen. Je kunt ook bakjes heet water in de vriezer zetten, dan is je vriezer sneller ontdooit.

    Als ik de fohn gebruik ben ik met max 2 uurtjes klaar. mijn spullen doe ik zolang in een koelbox of tas met vrieselementen erbij, zodat alles bevroren blijft. Of ik het het in de koelkast en hou die deur stijf dicht zolang ik bezig ben.


    Leeghalen? Waarom? (niet dat er veel in staat Smile)
    Stekker eruit deurtje van de vriezer open.
    Binnen 10 minuten steek je al het ijs er zo af als het al niet uit zichzelf valt.
    Geen fohn bij nodig.
    Ook geen dweil want de brokken ijs gooi ik direct in een emmer. Daarna even goed droogmaken van binnen met een doek.
    Binnen 20 minuten zit de stekker er weer in en you're good to go!
  5. Tomtom
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tomtom
    quote:
    Dit schreef EmC


    Leeghalen? Waarom? (niet dat er veel in staat Smile)
    Stekker eruit deurtje van de vriezer open.
    Binnen 10 minuten steek je al het ijs er zo af als het al niet uit zichzelf valt.
    Geen fohn bij nodig.
    Ook geen dweil want de brokken ijs gooi ik direct in een emmer. Daarna even goed droogmaken van binnen met een doek.
    Binnen 20 minuten zit de stekker er weer in en you're good to go!


    Ditto.
    Alles uit vriesvak in krant wikkelen, koelkast (en vriezer) op 0, dan na 10 minuten met een ijskrabber aan de slag, opvangen en in gootsteen.
    Vervolgens vriezer en koelkast weer aan, in 10 minuten uit en thuis.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Bij mij niet hoor.. Als ik het doe zit er echt ijs in (omdat hij open gestaan heeft of zo), en dat steek ik er niet binnen 10 minuten af.
  7. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef scar
    Bij mij niet hoor.. Als ik het doe zit er echt ijs in (omdat hij open gestaan heeft of zo), en dat steek ik er niet binnen 10 minuten af.


    Het hangt er ook van af hoe groot je vriesvak is en inderdaad hoeveel ijs er opzit, in mijn vorige koelkast met laden zat bij iedere lade een rooster waardoor het gas doorheen ging en daar was ik echt wel ff langer dan 10 minuten mee bezig Smile
    Nu een koelkast die ik niet meer hoef te ontdooien en het werkt echt Smile

    Als Miquel een koelkast met boven een vriesvak heeft dan kan jij binnen een half klaar zijn ermee.
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ik lees veel over het ontdooien.. maar niks over een sopje door de koeler en vrieskist..

    Even de lades, bakjes en rekken schoonmaken, drogen ?n dan de spullen er pas weer in.. toch?

    Smile
  9. Tomtom
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tomtom
    quote:
    Dit schreef SFR
    Ik lees veel over het ontdooien.. maar niks over een sopje door de koeler en vrieskist..

    Even de lades, bakjes en rekken schoonmaken, drogen ?n dan de spullen er pas weer in.. toch?

    Smile



    Op alle etiketten bij aanschaf staat dat een koelkast zelfreinigend en antibacterieel zijn, en dit geloof ik direct.
    Dus schoonmaken is gewoon niet nodig. Toch?
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Tomtom



    Op alle etiketten bij aanschaf staat dat een koelkast zelfreinigend en antibacterieel zijn, en dit geloof ik direct.
    Dus schoonmaken is gewoon niet nodig. Toch?


    Oh, op nieuwe dan zeker.. Heb het zelf nog nooit gelezen.
    Maar een dikke vette botervlek of een drupje siroop in het vak..lijkt mij moeilijk zelfreinigend te zijn voor de kast..

    Heb vaak ook van dat 'gruis' in de groentelade liggen als ik weer eens wat kiwi's gekocht heb..
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef SFR
    Ik lees veel over het ontdooien.. maar niks over een sopje door de koeler en vrieskist..

    Is dat nodig dan?
  12. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef scar

    Is dat nodig dan?


    Bij mij wel! Smile
Terug naar de lijst