Toestemming reizen minderjarig kind

Toestemming reizen minderjarig kind 

Onderwerp van Astrix

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Nee maar ze kunnen wel je gegevens gaan checken en dat kan tijd in beslag nemen. Overigens de meeste kinderen worden niet via Schiphol ontvoerd maar gewoon via de weg. O

    Precies..
    Of desnoods een andere luchthaven.
  2. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    De marechaussee checkt geen verplichte papieren voor het land waar je naar toe gaat, dat wordt bij de incheck gedaan. Beschik je voor de landen die ik zojuist noemde niet over de juiste papieren dan kom je niet mee op je vlucht. Dat doet de luchtvaartmaatschappij uit voorzorg, want als je het betreffende land niet inkomt moeten ze je op hun kosten weer mee naar land van herkomst vervoeren.
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef wendy72
    De marechaussee checkt geen verplichte papieren voor het land waar je naar toe gaat, dat wordt bij de incheck gedaan. Beschik je voor de landen die ik zojuist noemde niet over de juiste papieren dan kom je niet mee op je vlucht dat doet de luchtvaartmaatschappij uitvoorzorg want als je het betreffende land niet inkomt moeten ze je op hun kosten weer mee naar land van herkomst vervoeren.

    O ja, zij krijgen dan die claim inderdaad. Thailand was zo'n voorbeeld, niet?
  4. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Ik reisde vorig jaar via Frankfurt naar Bangkok, de Duitse marrechaussee vroeg waar de vader was en toen ik zei Arbeiten moest hij lachen en kon ik door.
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Zuid-Afrika is ook mega streng. Het weigeren van passagiers kan ook gebeuren omdat zij hun visa voor een land niet in orde hebben of paspoort niet lang genoeg meer geldig.
  6. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    quote:
    Dit schreef Petra1712
    >>LINK<<

    En een kopie van het paspoort van je ex
    En een uittreksel uit de basisadministratie van de plaats waar ze staan ingeschreven.
  7. Tacha
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tacha
    Dit jaar ben ik met mijn zoon zonder problemen naar Londen en Spanje afgereisd. Hij heeft een andere achternaam dan mij, maar ik heb totaal geen toestanden gehad. Ik hoefde in beiden gevallen enkel onze paspoorten te laten zien. Verstandig is wel dat je zijn geboortecertificaat meeneemt, alsmede een uittreksel uit het basisregister. Zelf had ik ook nog bij de rechtbank een uittreksel uit het gezachtsregister opgevraagd, maar dat document vond ik echt onduidelijk. De opgevraagde documenten zijn binnen enkele dagen in huis. Kijk even op de site van de marechaussee . Daar vind je meer informatie. In mijn geval heb ik alleen het ouderlijk gezag.

    Heel veel succes.
  8. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Ik reisde vorig jaar via Frankfurt naar Bangkok, de Duitse marrechaussee vroeg waar de vader was en toen ik zei Arbeiten moest hij lachen en kon ik door.


    Op Schiphol heb ik een keer thuis gezegd en toen was het ook oke.
    Dit was wel een paar jaar terug hoor.

    En toen ik 2 jaar geleden van Frankfurt naar Shanghai vloog, vroegen ze niks op Frankfurt en in Nederland ook niks.
    Wij hadden wel een visum, maar voor een visum naar China hoef je geen toestemming van je ex te hebben om deze te krijgen.
  9. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Astrix
    oke bedankt, voor de reacties! Wilde evt. paar dagen naar Itali? od Spanje en we hebben dezelfde achternaam dus verwacht dan geen problemen.


    Dan denk ik dat je minder problemen hoeft te verwachten.

    De ene keer moet ik wel de papieren laten zien, de andere keer niet.
  10. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    quote:
    Dit schreef Tacha
    Dit jaar ben ik met mijn zoon zonder problemen naar Londen en Spanje afgereisd. Hij heeft een andere achternaam dan mij, maar ik heb totaal geen toestanden gehad.


    Ik reed vanochtend nog door rood met de auto. Al dat gezeur over de mogelijke gevolgen is echt totaal overdreven. Voortaan altijd zo!
  11. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Douane heeft aangekondigd controle op dit punt deze zomer goed uit te voeren. (hoorde ik op radio)
  12. Vorig jaar wilde de busorganisatie het voordien hebben en bij de boot naar Engeland werd er zelfs naar gevraagd.(wij hebben wel verschillende achternamen)
Terug naar de lijst