Wifi verbeteren in mijn woning, hoe?

Wifi verbeteren in mijn woning, hoe? 

Onderwerp van Deedee

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee

    Das bij mij lastig omdat ik maar 1 verdieping heb en dan zou de kabel dus op ??n of andere manier mijn huis door moeten.

    De router omhoog zetten ging niet ivm te korte kabel

    Ik heb nu Ziggo Horizon bij mn abonnement genomen. Dat kastje komt in de plaats van m'n hd-recorder te staan (vlak onder mn tv) en kan volgens Ziggo-meneer ook als tweede Wi-Fi punt gebruikt worden.

    Eerst eens kijken of dat wat wordt.
  2. quote:
    Dit schreef lemons
    Die stekker gevallen werken over het algemeen niet probleemloos. Schijnt dat ze perse rechtstreeks in een stopcontact binnen dezelfde groep moeten zitten voor optimale werking. Ik heb ervoor gekozen een 2e router elders in huis neer te zetten, koop je op marktplaats voor een tientje.
    Dat heeft 2 nadeeltjes, je moet een kabel naar de andere verdieping leggen en je hebt 2 wifi netwerken in huis. Voordeel is wel dat je daarna overal prima internet hebt

    Uiteraard moeten de "stekkergevallen" op dezelfde fase zitten. Als je de stekker van het koffiezet apparaat in een stopcontact steekt doet je stofzuiger het nog steeds niet. Smile

    Nu ff serieuzer:
    Ik lees 2 "problemen"
    1 in huis (wegvallen van wifi verbinding)
    2 traag internet.
    Dit zijn 2 totaal verschillende situaties en hebben niets met elkaar te maken.
    Voor alle duidelijkheid; je kan een heel wifi netwerk hebben maar totaal geen internet en andersom.
    wifi is het netwerk in je directe omgeving meestal een verbinding tussen router en apparatuur zoals telefoon, tablet etc.
    Internet is de verbinding tussen router en het internet.
    quote:
    Dit schreef Dimmy
    Das bij mij lastig omdat ik maar 1 verdieping heb en dan zou de kabel dus op ??n of andere manier mijn huis door moeten.

    De router omhoog zetten ging niet ivm te korte kabel


    Welke kabel is te kort?
    is dat een kabeltje met aan beide einden een netwerk stekkertje?
    >>LINK<<
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Uiteraard moeten de "stekkergevallen" op dezelfde fase zitten. Als je de stekker van het koffiezet apparaat in een stopcontact steekt doet je stofzuiger het nog steeds niet. Smile

    Nu ff serieuzer:
    Ik lees 2 "problemen"
    1 in huis (wegvallen van wifi verbinding)
    2 traag internet.
    Dit zijn 2 totaal verschillende situaties en hebben niets met elkaar te maken.
    Voor alle duidelijkheid; je kan een heel wifi netwerk hebben maar totaal geen internet en andersom.
    wifi is het netwerk in je directe omgeving meestal een verbinding tussen router en apparatuur zoals telefoon, tablet etc.
    Internet is de verbinding tussen router en het internet.



    Ohh het loopt via de fase draad, ik vroeg me al af hoe het werkt, wordt op internet nl niet vermeld dat het alleen werkt binnen dezelfde groep( voor mij nog logisch, maar vast niet voor iedereen).
    Nu.nog uitvinden hoe ik verbinding leg tussen router en stekker.
    Ik blijf meelezen
  4. quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ohh het loopt via de fase draad, ik vroeg me al af hoe het werkt, wordt op internet nl niet vermeld dat het alleen werkt binnen dezelfde groep( voor mij nog logisch, maar vast niet voor iedereen).
    Nu.nog uitvinden hoe ik verbinding leg tussen router en stekker.
    Ik blijf meelezen

    Elektriciteit (AC 230V) is een spannings verschil met een steeds wisselende amplitude (golf) welke elke seconde 50x wisselt >>LINK<<
    door dezelfde kabel kan ook een andere golf met een veel hogere of lagere wisseling per seconde gaan die door electronica eruit gefiltert kan worden.
    >>LINK<<
    In jip en janneke taal: 2 verschillende spanningen in 1 kabel.
    Een van de "stekkergevallen" ontvangt een wifi signaal, zet dat om in een hoogfrequentgolf en duwt dat bij de Spanningsgolf in de kabel. Het andere "stekkergeval" ontvangt beide golven, splitst ze en stuurt alleen de hoogfrequent golf via een zendertje rond wat dan weer door een wifi apparaat (telefoon, tablet etc) ontvangen kan worden
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Elektriciteit (AC 230V) is een spannings verschil met een steeds wisselende amplitude (golf) welke elke seconde 50x wisselt >>LINK<<
    door dezelfde kabel kan ook een andere golf met een veel hogere of lagere wisseling per seconde gaan die door electronica eruit gefiltert kan worden.
    >>LINK<<
    In jip en janneke taal: 2 verschillende spanningen in 1 kabel.
    Een van de "stekkergevallen" ontvangt een wifi signaal, zet dat om in een hoogfrequentgolf en duwt dat bij de Spanningsgolf in de kabel. Het andere "stekkergeval" ontvangt beide golven, splitst ze en stuurt alleen de hoogfrequent golf via een zendertje rond wat dan weer door een wifi apparaat (telefoon, tablet etc) ontvangen kan worden


    Op.zich snap ik dat ook wel, als ik er ff langer over doorgedacht had, had ik ook kunnen verzinnen dat het akleen binnen een dezelfde groep kan werken.
    Ik heb het geprobeerd bij een vriendin te installeren, maar ik struikel al op het eerste stukje, dat de router verbinding maakt met de stekker beneden. Want als die verbinding niet gemaakt is, kan hij het signaal ook niet doorsturen naar boven
  6. quote:
    Dit schreef Rose_s
    ik struikel al op het eerste stukje, dat de router verbinding maakt met de stekker beneden. Want als die verbinding niet gemaakt is, kan hij het signaal ook niet doorsturen naar boven

    welk merk en type is het?
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    welk merk en type is het?


    Weet ik zo niet, gekocht bij de mediamarkt, kon online geen gebruiksaanwijzing vinden
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Voor nog geen ? 20,- 1 gekocht bij de Action,,
    In stopcontact geen moeilijke handelingen en werkt top,,

    Niks geen kabel en moeilijk gedoe,,Smile
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Voor nog geen ? 20,- 1 gekocht bij de Action,,
    In stopcontact geen moeilijke handelingen en werkt top,,

    Niks geen kabel en moeilijk gedoe,,Smile

    Das een range extender. Deze pakt het bestaande wifi signaal op en stuurt het opnieuw door.
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Das een range extender. Deze pakt het bestaande wifi signaal op en stuurt het opnieuw door.



    Dat was toch de vraagstelling,,
    te weinig bereik??
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Dat was toch de vraagstelling,,
    te weinig bereik??

    Das waar.
  12. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    Maar elke extender of homeplug met wifi werkt toch binnen verschillende stoppengroepen zolang dit binnen dezelfde groep(huis) valt?
    Beiden zouden binnen 1 appartement moeten werken onafhankelijk of het stop 1 of 4 is.
    Alleen buiten de groep werkt niet.
Terug naar de lijst