Wifi verbeteren in mijn woning, hoe?

Wifi verbeteren in mijn woning, hoe? 

Onderwerp van Deedee

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    voordat je extra versterkers plaatst is het handig om eerst te contoleren of jij en je buren allemaal op hetzelfde wifi-kanaal zitten. als dat zo is, jouw router instellen op een vrij kanaal.

    een flat, ook al heb je muren van beton moet met een standaard wifi goed te doen zijn.
  2. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Gaan twitteren met ziggo. Via Twitter heb je snel contact en ze bellen je gelijk.

    Ik heb, eindelijk, goed bereik boven door een extra wifi punt van ziggo.
    Deze wordt in het stopcontact gedaan. Zelfs op zolder heb ik nu goed bereik.

    Ik kon het extra punt voor inkoop prijs kopen maar heb dat geweigerd.
    Door zolang, zonder goed bereik geweest te zijn en door lapmiddeltjes, zoals een kabeltje, was ik ze meer dan zat.

    Ik heb dat extra wifi punt niet hoeven te betalen
  3. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef koen

    een flat, ook al heb je muren van beton moet met een standaard wifi goed te doen zijn.

    Dit is niet helemaal waar.
    Als het signaal bij de buren sterk(er) is, moet je eigen router hier doorheen.
    Beton houdt signaal tegen.
  4. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef Geanna

    Dit is niet helemaal waar.
    Als het signaal bij de buren sterk(er) is, moet je eigen router hier doorheen.
    Beton houdt signaal tegen.


    beton ijzer houdt signaal tegen.
    spiegels, draadglas en glas met folie (waar metaal in zit zoals warmte werende folie) zijn ook dodelijk.

    verder is het zeker zo dat het signaal van de buren jou signaal op kunnen eten en het dus zeker gunstiger is een ander kanaal te kiezen.

    maar blijft een moeilijke materie waar niet een duidelijke oplossing voor is. ja in elke kamer een bedraad wifi punt maken maar wie wil dat.
  5. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Ik lees dat de problemen zich vooral voordoen bij mensen die bij Ziggo zijn aangesloten.
    Misschien is overstappen naar KPN of OnsBrabantnet (voor de Brabanders) ook een optie.
  6. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee

    Ja dat valt wel op idd. Maar ik heb een alles in 1 pakket van Ziggo en ben ik daar toch wel zeer tevreden over.

    En over dit probleem zeiden ze idd wat hier ook gezegd wordt; dat het een moeilijke materie is.

    Voor de rest is het erg veel abacadabra voor mij, al is het superfijn dat er met me wordt meegedacht! Allemaal bedankt :-)

    Wat ik als eerste ga proberen is de router wat hoger zetten, die staat heel laag namelijk. Maar ja dan loop ik vermoedelijk meteen al tegen een te kort snoer aan in de kabelsoep (ook al zoiets ergs) achter m'n tv-meubel.

    Even wachten tot het wat koeler wordt :-)
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Probleem doet zich bij bijna alle providers voor omdat ze nou eenmaal geen High end apparatuur weg geven. Ik zit op glasvezel en heb dus een modem en een router. Dat ding van telfort was een ramp met alle sterke signalen van buren. Daarnaast staat ie ook nog es in de meterkast. Heb een Netgear gekocht, prima bereik. De zolder blijft echter een dingetje, dus daar een oude router neer gezet die met draad aan de nieuwe hangt.

    Bij Ziggo kun je idd apparatuur kopen. Je kunt het 4 weken uitproberen. Is het niks dan kun je het terugsturen.
  8. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Ik had hetzelfde probleem toen ik bij Ziggo zat. Op de bovenverdieping weinig tot geen bereik. Ik heb bij Mediamarkt een wifi versterker gekocht, zo ??n die via het stopcontact signaal verzendt. Probleem opgelost. Twee maanden later ben ik naar een andere provider overgestapt en toen was er geen wifi probleem meer. Overal in huis probleemloos ontvangst.
    Dus helaas een duur apparaat gekocht voor niks. Het lag bij mij aan Ziggo. Waardeloos ontvangst, vaak storing.
  9. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee

    Wifi versterker geprobeerd, werkte niet
  10. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    quote:
    Dit schreef Dimmy
    Wifi versterker geprobeerd, werkte niet


    Dit werkt anders. Bij dit apparaat wordt het signaal via het stopcontact verstuurd. Werkt uitstekend. Ik had ook al die goedkope zooi geprobeerd. Toen was ik het zat. Hij was wel wat duurder, maar hij werkt wel.
  11. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Wij hebben hier geen glasvezel, dus zitten 'vast' aan ziggo.
    Ziggo heeft hier, de wijk/heel Drachten?) het monopolie.
    Veel ge*piep* gehad met ziggo, zeker na het overstappen van upc naar ziggo.

    Tig x een monteur bij gehad (die ik ?cht niet ging betalen!), de 1 wist het nog beter dan de ander.

    Toen ik via Twitter contact met ziggo kwam ging de service met sprongen omhoog en werd er daadwerkelijk wat gedaan + het contact verloopt erg netjes!

    Nu, met het extra (stopcontact) wifi punt, is hier het probleem verholpen.
    Plaatje
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Dimmy
    Wifi versterker geprobeerd, werkte niet

    Dat was ws een range extender en is wat anders dan wat Geanna heeft.
Terug naar de lijst