Een huis toegewezen

Een huis toegewezen 

Onderwerp van Nance

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Nance zelf op 29 september 2016 om 05:27:47

Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Nance


    Als ik over 4 jaar aan kan tonen mijn best te hebben gedaan maar dat het niet gelukt is een huis te vinden mag ik nog 1 jaar blijven wonen. Staat in het convenant.

    Je best doen is toch niet automatisch dat je reageert op te kleine woningen?
    Je hebt ruim de tijd. Verwacht jouw ex echt dat je reageert op woningen met maar 2 slaapkamers?
  2. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Nance


    Ik heb geen urgentie mi mag je dan weigeren en gebeurt er verder niks met de status.

    Idd het is erg klein.


    Wat bedoel je met "dan begin ik weer op nul" als je nu zou weigeren? Als je status toch niet verandertSmile

    Ik zou wat Bloem zegt gewoon eens gaan kijken naar deze woning en verder niet meer in het wilde weg gaan reageren.
  3. Eni
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eni
    Soms kan het niet anders. Ik woon al 8 jaar met 2 kinderen op een 3kamer appartement. Ik slaap in de woonkamer.
    Tis maar net hoe hoog de nood is.
  4. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    quote:
    Dit schreef Nance


    Maar als mijn ex een huis krijgt toegewezen of niet betaald om wat voor rede dan ook......Nu komen we met de verkoop er nog zonder schuld vanaf.

    Mijn ex is niet de veilige haven om op te vertrouwen.



    Als ik jou was zou ik gewoon lekker doen waar ik me het meest veilig bij zou voelen; dan kun je verder.
    Er is ook niks mis mee als jij in de woonkamer slaapt zodat je kinderen een eigen kamer hebben; daar zijn allerlei compact-wonen-oplossingen voor te verzinnen.
    Leg het je kinderen uit dat jullie verder moeten en je met elkaar vooral niet in een financieel nare situatie wilt belanden.
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Oei moeilijk,,

    Maar begrijp je maar al tegoed,,
    Erg betrouwbaar is hij niet,,,Smile


    Ik denk zelf dat ik het zou doen,,
    Huis verkopen,,,

    En dan gewoon op de lijst blijven staan voor een andere woning,,

    Succes met je beslissing,,,Smile
  6. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    Als jij dit appartement neemt kan je dan nog wel mee blijven betalen aan de hypotheek hij staat op beiddes naam begrijp ik.
  7. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Eni
    Soms kan het niet anders. Ik woon al 8 jaar met 2 kinderen op een 3kamer appartement. Ik slaap in de woonkamer.
    Tis maar net hoe hoog de nood is.


    Heb ik ook jaren gedaan.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat ook belangrijk is om te weten is of je inschrijfduur vervalt zodra je een woning hebt geaccepteerd. Zo ja, niet doen, zo nee: dan je hart volgen.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Wat ook belangrijk is om te weten is of je inschrijfduur vervalt zodra je een woning hebt geaccepteerd. Zo ja, niet doen, zo nee: dan je hart volgen.


    Nou ja, 9 maanden inschrijfduur is bijna niets. Daar val je je geen buil aan zo te zeggen.

    Nance, heb je wellicht op een zogenaamde loting/spoedwoning gereageerd? In veel regio's is bij weigering dan de regel dat je 6 (en soms zelfs 12) maanden wordt uitgesloten van reageren.
  10. Roger
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roger
    Als ex de hypotheek niet meer zou betalen dan heb je dubbele lasten EN hypotheek EN huur van dit appartement Je blijft hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele hypotheek mits deze op beider naam staat

    Je hebt geen urgentie dus deze woning kan je afwijzen
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Roger


    Je hebt geen urgentie dus deze woning kan je afwijzen


    Tenzij is haar regio loting/spoedwoningen kennen met daarbij behorende voorwaarden.
  12. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Gewoon niet accepteren, niks aan de hand.
    Je gaat twee meiden van 15 en 16 toch niet op ??n slaapkamertje proppen? Tenzij de nood echt hoog is.
    16 sep '16 - 10:19:09 / 16 sep '16 - 11:53:58
Terug naar de lijst