Dochter heeft brommer gekocht, geen rijbewijs..hoe verzekeren.

Dochter heeft brommer gekocht, geen rijbewijs..hoe verzekeren. 

Onderwerp van Evelyne1

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Evelyne1 zelf op 29 september 2016 om 09:04:29

Terug naar de lijst
  1. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    als je de sleutel niet vind,
    banden leeg laten lopen.
    bij de action slot kopen
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef EDDEPED
    als je de sleutel niet vind,
    banden leeg laten lopen.
    bij de action slot kopen

    Ja precies. Die banden dacht ik ook nog aan.
  3. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Nog beter; ga naar verkoper en zeg dat de koop ongeldig is; dochter is minderjarig, handelingsonbekwaam, en heeft dus jouw toestemming nodig voor zo'n grote aanschaf.

    En ze mag er geen meter op rijden. Ze is namelijk niet verzekerd en als ze een ongeluk veroorzaakt is de financi?le ellende niet te overzien. Denk aan WSNP.


    Dat dus......
    Niet verzekerde schade wordt verhaald
    De ellende is niet te overzien wanneer ze iemand letsel toebrengt
  4. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Evelyne1
    Omdat het een snorfiets/scooter is die max 25 km p/u. gaat, rijdt mijn dochter er soms ook al op rond..
    quote:
    Dit schreef Tinus
    En ze mag er geen meter op rijden. Ze is namelijk niet verzekerd en als ze een ongeluk veroorzaakt is de financi?le ellende niet te overzien.

    +1
    Aan de ketting, die brommert!
    Opvoeden geblazen !!!
    27 sep '16 - 23:52:06 / 28 sep '16 - 01:04:39
  5. Henri
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henri
    Mijn pleegzoon had hetzelfde geflikt. Kettingslot erom en pas eraf na behalen rijbewijs.
  6. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    Ik herinner me een eerder draadje met een soortgelijk probleem: >>LINK<<

    Ik heb twee neven in de verzekeringswereld en die vertelden me destijds dat verzekeraars heel vervelend zijn geworden met verzekeren van snor- en bromfietsen omdat er relatief veel schade mee veroorzaakt wordt.
    Zet je hem op jouw naam, dan kan dat misschien iets in de premie schelen. Maar dan is het maar zeer de vraag of je dochter er op rijden mag wanneer ze haar rijbewijs heeft. Dit verschilt per verzekeraar, kwestie van navragen.
    Zonder rijbewijs mag ze er absoluut niet op rijden! Staat letterlijk in de polisvoorwaarden en daar teken jij als verzekerde voor. Alle schade is dan gewoon voor jou. Punt! Uit!

    Vooreerst de snorfiets schorsen en blijvend op slot tot ze haar rijbewijs heeft. En wat straks verzekeren betreft, ikzelf zou hem op naam van de hoofdgebruiker zetten, ben je van alle gezeur en onzekerheid af.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Bijzonder toch. Tot een jaar of tien geleden mocht iedereen boven de 16, bekwaam of niet, zo op een brommer stappen.

    Maar idd, dik slot er aan hangen en haar snel haar rijbewijs laten halen.
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Zoon had een scooter van vader gekregen. Die heeft vervolgens nog 8 maanden in de winkel gestaan alvorens zoon hem mocht halen (zoon deed even over dat rijbewijsSmile) Winkelier was ook niet erg blij.
  9. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    Ik ben erg blij met jullie.

    Inderdaad kan dit rondrijden zo niet...Ze heeft hem vorige week gekocht, toen ze niet bij mij was en is er op gaan rijden. Ik heb haar gisteravond al gezegd dat ik twijfels heb hierbij en dit zou uitzoeken. Net sleutels ingenomen. Over vijf minuten heb ik een gesprek met dochter. Ook nog RDW opgebeld. Zo snel mogelijk schorsen, verzekeren gaat niet meer zonder rijbewijs, zou inderdaad ook niet verstandig zijn als ze schade bij iemand veroorzaakt. Ik moet alleen al haar papieren hebben of Digid om te kunnen schorsen, maar heb nog wat troeven in handen.

    Dit zijn zo van die belangrijke dingen waar je opeens over kunt twijfelen hoe aan te pakken. Wat heerlijk om dan jullie support te krijgen.
    To be continued....
    28 sep '16 - 09:50:50 / 28 sep '16 - 11:52:29
  10. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert
    quote:
    Dit schreef Evelyne1
    ...Dit zijn zo van die belangrijke dingen waar je opeens over kunt twijfelen hoe aan te pakken. Wat heerlijk om dan jullie support te krijgen.....

    Wel h?. Heerlijk die OA. Succes, je kan het.
  11. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert

    Wel h?. Heerlijk die OA. Succes, je kan het.

    Geweldig dit.Smile



    Zojuist gesprek met dochter gehad en ik zag daar erg tegen op, want ze kan soms explosief reageren.
    Heb alles rustig aan haar uitgelegd en haar naar school gebracht en scooter gaat nu de schuur in.
    Dochter baalt echt vreselijk, maar voelde ook dat ik haar het beste gun. Ze pakte het dus 'ingehouden rustig' opSmile

    Nu nog het schorsen zelf. Zij heeft papieren van de volledige code, aldus mijnheer-RDW.
    Straks haal ik haar weer op van school, en ik begrijp dat we via een postagentschap of DigiD van dochter alles kunnen regelen. Mits de code compleet is. Meldcode bedoel ik...
    Hopelijk heeft dochter alles nog op orde..
    28 sep '16 - 11:31:35 / 28 sep '16 - 11:56:25
  12. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert
    Wat fijn! En vooral dat ze voelde dat je haar het beste gunt. Dat is belangrijk en je zult zien, dat onthoudt ze. Goed gedaan!
Terug naar de lijst