Dochter heeft brommer gekocht, geen rijbewijs..hoe verzekeren.

Dochter heeft brommer gekocht, geen rijbewijs..hoe verzekeren. 

Onderwerp van Evelyne1

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Evelyne1 zelf op 29 september 2016 om 09:04:29

Terug naar de lijst
  1. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert
    Wat fijn! En vooral dat ze voelde dat je haar het beste gunt. Dat is belangrijk en je zult zien, dat onthoudt ze. Goed gedaan!


    Dank je wel, Maaike Smile
  2. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    Uiteindelijk is het gelukt. Dochter was eerst de tenaamstellingscode nog kwijt en dacht dat ik die had. Gelukkig vond ze deze alsnog ergens in haar slaapkamer in een kast en dan in een ver weggeborgen tas. Samen even dat ding geschorst bij een postagentschap, waar de medwerkster met zeer veel herkenning naar ons grijnsde, want, zo zei ze- ze heeft immers zelf twee jongens.. Smile
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Letsel.info is een site waar je veel kan lezen .
  4. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    quote:
    Dit schreef Evelyne1
    . Dochter was eerst de tenaamstellingscode nog kwijt en dacht dat ik die had. Smile


    LET OP BEWAAR DIE CODE WEL HEEEL GOED anders kost het straks ook weer geld om die weer op te vragen bij de RDW.
    Schorsing van een brommer weet ik niet hoe dat zit met de tijd, bij autos en motoren is het zo , minimaal 3 maanden want anders wordt de wegenbelasting vanaf de dag van tenaamstelling gevraagd te betalen.
    Ga er wanneer hij geschorst is ook niet mee de weg op , want dan is het makkelijk bij aanhouding, dan ben je hem kwijt ....waarschijnlijk voorgoed..

    Jammer dat er tegenwoordig zoveel haken en ogen aan hangen....maar ja ..ik reed al met 11 jaar in de rondte dus met 16 was het niet zo'n probleem om veilig te kunnen rijden.
    Of al die dingen zoals rijtest en verkeersregels leren het nu veiliger op maken...
    Veel plezier ermee en ik hoop dat ze binnenkort wel LEGAAL de weg op kan!
  5. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Evelyne1

    Geweldig dit.Smile



    Zojuist gesprek met dochter gehad en ik zag daar erg tegen op, want ze kan soms explosief reageren.
    Heb alles rustig aan haar uitgelegd en haar naar school gebracht en scooter gaat nu de schuur in.
    Dochter baalt echt vreselijk, maar voelde ook dat ik haar het beste gun. Ze pakte het dus 'ingehouden rustig' opSmile

    Nu nog het schorsen zelf. Zij heeft papieren van de volledige code, aldus mijnheer-RDW.
    Straks haal ik haar weer op van school, en ik begrijp dat we via een postagentschap of DigiD van dochter alles kunnen regelen. Mits de code compleet is. Meldcode bedoel ik...
    Hopelijk heeft dochter alles nog op orde..

    Goed geregeld met dochter.

    Heeft ze haar fiets ingeruild voor die brommert?
    Neem aan dat je niet blijft spelen voor taxi Smile
  6. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef robbyrood


    LET OP BEWAAR DIE CODE WEL HEEEL GOED anders kost het straks ook weer geld om die weer op te vragen bij de RDW.



    Kosten zijn 1 euro en had binnen 2 dagen de code in huis.
  7. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Letsel.info is een site waar je veel kan lezen .


    Inderdaad. Dank!
  8. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef robbyrood


    LET OP BEWAAR DIE CODE WEL HEEEL GOED anders kost het straks ook weer geld om die weer op te vragen bij de RDW.
    Schorsing van een brommer weet ik niet hoe dat zit met de tijd, bij autos en motoren is het zo , minimaal 3 maanden want anders wordt de wegenbelasting vanaf de dag van tenaamstelling gevraagd te betalen.
    Ga er wanneer hij geschorst is ook niet mee de weg op , want dan is het makkelijk bij aanhouding, dan ben je hem kwijt ....waarschijnlijk voorgoed..

    Jammer dat er tegenwoordig zoveel haken en ogen aan hangen....maar ja ..ik reed al met 11 jaar in de rondte dus met 16 was het niet zo'n probleem om veilig te kunnen rijden.
    Of al die dingen zoals rijtest en verkeersregels leren het nu veiliger op maken...
    Veel plezier ermee en ik hoop dat ze binnenkort wel LEGAAL de weg op kan!


    Dank je wel voor je reactie , Robbierood

    Ja ik heb meteen de papieren, code, pasje, sleuteld in mijn kluisje gedaan. En mijn dochter weet dat ze de weg niet op mag gaan. En ik heb haar sleutelsSmile
  9. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Cato

    Goed geregeld met dochter.

    Heeft ze haar fiets ingeruild voor die brommert?
    Neem aan dat je niet blijft spelen voor taxi Smile


    HahaSmile ja, goed gedacht!
    Dochter is nu met de bus naar huis van haar vader en komt terug met de fiets.
    Dochter was erg lief vanavond. Heeft zelfs voor mij gekookt! Dat had ik niet verwachtSmile
  10. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef scar
    Bijzonder toch. Tot een jaar of tien geleden mocht iedereen boven de 16, bekwaam of niet, zo op een brommer stappen.

    Maar idd, dik slot er aan hangen en haar snel haar rijbewijs laten halen.


    Ja, die gedachte van vroeger had ik ook nog in mijn gevoel zitten.. Ik maakte mij er eerst nog niet zo druk om...
    Ze gaat begin oktober theorie doen. Het begin is erSmile
    28 sep '16 - 18:27:25 / 28 sep '16 - 18:47:32
  11. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef geert26
    Ik herinner me een eerder draadje met een soortgelijk probleem: >>LINK<<

    Ik heb twee neven in de verzekeringswereld en die vertelden me destijds dat verzekeraars heel vervelend zijn geworden met verzekeren van snor- en bromfietsen omdat er relatief veel schade mee veroorzaakt wordt.
    Zet je hem op jouw naam, dan kan dat misschien iets in de premie schelen. Maar dan is het maar zeer de vraag of je dochter er op rijden mag wanneer ze haar rijbewijs heeft. Dit verschilt per verzekeraar, kwestie van navragen.
    Zonder rijbewijs mag ze er absoluut niet op rijden! Staat letterlijk in de polisvoorwaarden en daar teken jij als verzekerde voor. Alle schade is dan gewoon voor jou. Punt! Uit!

    Vooreerst de snorfiets schorsen en blijvend op slot tot ze haar rijbewijs heeft. En wat straks verzekeren betreft, ikzelf zou hem op naam van de hoofdgebruiker zetten, ben je van alle gezeur en onzekerheid af.


    Geert jij ook nog dank voor je reactie,Smile
    Ik heb door jouw tip , vanmorgen ook nog in het andere draadje gelezen, staat ook nog weer veel in, ook via de links.
    Ik wacht inderdaad nu tot ze haar rijbewijs heeft en dan zet ik het op haar naam.
    Ben opgelucht dat we het nu geschorst hebben.
  12. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef jieke


    En anders met een slot waarvan alleen jij de sleutel hebt op slot zetten, kan ze er ook niet mee weg


    Goeie troef! Net als die tip van Ed om banden leeg te laten lopen. Ik onthoud hetSmile
Terug naar de lijst