Apk

Apk 

Onderwerp van lida

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida

    Het lijstje van zaken die na de APK gerepareerd zijn:

    - remblokjes vervangen
    - L.V. spoorstang en R.V. spoorstang
    - L.V. spoorstanghoes stuk
    - R.V. wiel draait zwaar extra gangbaar maken
    - L.A. en R.A. schokdempers
    - 2 banden glad 205/55 RIS
  2. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Zoek een betrouwbare garage voor onderhoud. Zelf vond ik dat in Amsterdam moeilijk omdat je mij wbt auto's alles kan wijsmaken. Ik bracht mijn auto voor apk en beurt naar mijn garage in Lisse (oude woonomgeving) en dan weer naar huis in Amsterdam met de trein. Kreeg wel altijd vd garage een lift van en naar het stationSmile
  3. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef lida
    Het lijstje van zaken die na de APK gerepareerd zijn:

    - remblokjes vervangen
    - L.V. spoorstang en R.V. spoorstang
    - L.V. spoorstanghoes stuk
    - R.V. wiel draait zwaar extra gangbaar maken
    - L.A. en R.A. schokdempers
    - 2 banden glad 205/55 RIS



    Die werkzaamheden aan de spoorstangen zijn vermoedelijk de oorzaak. Niet goed afgesteld daarna. De wielen staan dan of naar buiten (toe out) of naar binnen (toe in). Had in ieder geval opnieuw uitgelijnd moeten worden.
  4. quote:
    Dit schreef Rittenburg



    Die werkzaamheden aan de spoorstangen zijn vermoedelijk de oorzaak. Niet goed afgesteld daarna. De wielen staan dan of naar buiten (toe out) of naar binnen (toe in). Had in ieder geval opnieuw uitgelijnd moeten worden.

    Lijkt me dan ook echt verantwoordelijkheid van de garage. Jij had daar niet opdracht voor hoeven geven. Je hoeft toch ook na olie verversen niet te vragen of ze alle dopjes weer goed hebben dicht gedraaid!
  5. Marcel1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marcel1970
    Spoorstangen of stuurkogels vervangen is altijd uitlijnen. Je zet t namelijk nooit terug op exact dezelfde afstand. Dit is echt een fout van de garage en dient door hun opgelost te worden.
    Zelfs banden met de meeste grip ( lees, zachtste rubber) gaan 20.000 km mee als de auto goed uitgelijnd is. Ik doe zelf minimaal 60.000 km met een setje banden.

    Hup! op hoge poten terug en ze de huid volschelden, al werkt stroop beter dan azijn om strontvliegen te vangen...
  6. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida

    Jullie zijn geweldig!!!!!!! Laat het hier absoluut niet bij zitten, ga er werk van maken!
    Nogmaals ontzettend bedankt!
  7. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida

    Net terug van de garage. Nadat de monteur mij 3 x in 5 minuten stond voor te liegen naar de manager gevraagd.
    Resultaat: Heb de auto uitgelijnd en al met nieuwe banden gratis mee kunnen nemen.
    U begrijpt dit was de laatste keer bij deze garage pffffffffff....
    Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie hulp!

    Nog een vraagje, is een spoorstang hetzelfde als een kogel? Zo niet is daar ook nog prijsverschil in?
  8. Marcel1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marcel1970
    Een spoorstang en een stuurkogel is hetzelfde. Mooi opgelost en nu zoeken naar een betrouwbare garage.
  9. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida

    Absoluut, komt goed!
  10. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    quote:
    Dit schreef Marcel1970
    Een spoorstang en een stuurkogel is hetzelfde. Mooi opgelost en nu zoeken naar een betrouwbare garage.

    Een spoorstang is niet het zelfde als een stuurkogel...sorry.
    De stuurkogel is het einde, het stelbare gedeelte van een spoorstang (ook wel eens spoorstangeind genoemd).
    Dat dan weer wel...
    @lida, daarom vroeg ik WAT er aan de auto was gedaan en tadaa...de aap kwam uit de mouw!
    Blij voor je dat het gelukt is!
    En nu idd een iets deskundigere garage zoeken..of een betere monteur die je wel betrouwbaar helpt!!
    Succes!
  11. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida

    Dank je wel Robby. Ik stelde deze vraag omdat er op de rekening van de APK keuring staat dat de spoorstangen vervangen zijn.
    In het later volgende gesprek gaf de monteur echter aan dat de kogels vervangen waren.
    Nu weet ik niet of daar qua materiaalprijs /werktarief veel verschil in zit maar kan het
    dus ook nog zo zijn dat hier ook nog mee gerommeld is.

    Het is gewoon lastig om een goede garage te vinden.
    Ga ik naar de Kwik fit die in banden en uitlaten handelt is er altijd iets
    met mijn banden en uitlaat. Ga ik naar een andere garage die daar
    niet in handelt is er opeens niets aan de hand met mijn uitlaat.
    In die zin zou een onafhankelijk keuringsstation wel iets zijn.
    Enfin, nogmaals iedereen bedankt voor jullie bijdrage in dit draadje. Heb er heel veel van geleerd en aan gehad!
  12. Marcel1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marcel1970
    Spoorstangen vervangen is zelden aan de orde. Die doe je alleen als t schroefdraad van de kogels kapot is of als ze met t stuurhuis vervangen moeyen worden. Meestal zijn t de kogels en dat is een stuk goedkoper.

    Zelf van de week nog een seicento voor apk gehad en een s60 voor onderhoud. Volgende week ook volop bezig.
Terug naar de lijst