Opzoek naar recept voor nasi

Opzoek naar recept voor nasi 

Onderwerp van FrenchSas

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    niks moet

    echt wel
    en lekkere scheut olie, dan is er niets droogs aan :-)
  2. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Het ligt eraan wat voor nasi je wilt maken. Bijvoorbeeld een Chinese (zoals je die bij de Chinees haalt) of een Indonesische.

    Voor een Chinese nasi goreng kun je de rijst koken met een (half) kippenbouillonblokje. De rijst daarna laten afkoelen. Je kunt er dan bijvoorbeeld fijngesneden prei, ei (dat je eerst geroerbakt hebt tot hele kleine stukjes), wat doperwten of in stukjes gesneden roergebakken sperziebonen, fijngesneden ui of bosui, fijngesneden rode peper, blokjes ham (ook fijngesneden en even gebakken) of kleingesneden stukjes gebakken kipfilet aan toevoegen.
    je kunt daar naar smaak kruiden aan toevoegen als peper, knoflook, trassie (garnalenpasta), laos, ketjap manis (zoet) of zoute sojasaus maar zou dit niet doen of slechts minimaal. Ik zou geen ve-tsin gebruiken.Dit is een smaakversterker die veel in de Chinese keuken wordt gebruikt maar bij veel mensen ook klachten geeft.
    Lekker met zo'n klein spiegeleitje erover.

    Voor een Indonesische nasi gebruik je andere kruiden. Bijvoorbeeld gember, laos, koriander, sereh, ketjap (manis), knoflook, e.d.


    mmmm ik krijg trek Smile
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Je moet in een pan poepen en dan laat je de kerstman er op springen dan doe je een koprol en dan jump je over iemand die Frank heet en dan speel je het spel Minetopia en scan je iedereen kapot en dan ga je naar australie en daar moet je dan op een kangaroe zitten en zo krijg je rijst dan ren je naar Rusland zodat een ezel erop kan spugen dan doe je hem in een steekvlam en dan is het klaar
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Ik ben een Nederlander maar mijn kinderen zijn half Indonesisch en ze zijn dik door de rijst hahahahahahahahhahahahaha ik ben grappig
  5. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    quote:
    Dit schreef Singa
    Je moet in een pan poepen en dan laat je de kerstman er op springen dan doe je een koprol en dan jump je over iemand die Frank heet en dan speel je het spel Minetopia en scan je iedereen kapot en dan ga je naar australie en daar moet je dan op een kangaroe zitten en zo krijg je rijst dan ren je naar Rusland zodat een ezel erop kan spugen dan doe je hem in een steekvlam en dan is het klaar


    dat is wel heel veel werk maar goeie tip! Smile
  6. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    quote:
    Dit schreef Singa
    Ik ben een Nederlander maar mijn kinderen zijn half Indonesisch en ze zijn dik door de rijst hahahahahahahahhahahahaha ik ben grappig


    Oke, maareh....beter een heel Indonesisch recept dan een half......dus kom maar op?!
  7. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Singa
    Je moet in een pan poepen en dan laat je de kerstman er op springen dan doe je een koprol en dan jump je over iemand die Frank heet en dan speel je het spel Minetopia en scan je iedereen kapot en dan ga je naar australie en daar moet je dan op een kangaroe zitten en zo krijg je rijst dan ren je naar Rusland zodat een ezel erop kan spugen dan doe je hem in een steekvlam en dan is het klaar


    Ha ha volgens mij zitten je kinderen op je account Smile
  8. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef indigo


    Ha ha volgens mij zitten je kinderen op je account Smile


    Ik denk het ook Smile. Maar wel leuk recept Smile
  9. FrenchSas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van FrenchSas

    Nasi gemaakt met bomboe! Nou het was heerlijk! Bedankt voor de tip die houd ik!
  10. Bericht van FrenchSas is op 29-10-2016 om 04:00:15 uur verwijderd door FrenchSas.

    Reden: Bij de verkeerde quote geschreven

     
  11. FrenchSas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van FrenchSas

    quote:
    Dit schreef indigo


    Ik maak altijd nasi met een Conimex boemboe, die is wat mij betreft prima. Wat ik niet lekker vind is gewone witte rijst, dan wordt het inderdaad raar droog. Ik neem altijd pandanrijst, dat maakt het smeu?g. Rijst maak ik zo en lukt altijd: twee kopjes rijst op drie kopjes water, aan de kook brengen met deksel op de pan. Zodra het kookt, vuur dichtdraaien, deksel erop laten en gewoon laten staan. Na een kwartiertje heb je dan perfecte rijst die je niet hoeft af te gieten.


    Bedankt voor de tip over het koken van de rijst! Het lukt prima en de rijst was idd gaar!
  12. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Ster


    Oke, maareh....beter een heel Indonesisch recept dan een half......dus kom maar op?!

    Smile
    Oeps..
    Inderdaad voor het eerst in jaren m'n account gekaapt (stond open op geleende telefoon). Excuus, frenchsas en anderen.
Terug naar de lijst