Buitenkraan

Buitenkraan 

Onderwerp van Moi76

Terug naar de lijst
  1. rintje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van rintje
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik heb deze op de kraan


    Dit gardena koppelsysteem heb ik ook, makkelijk, goed, en goedkoop en in iedere goede bouwmarkt te verkrijgen.
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Het ligt een beetje aan de situatie ter plaatse. Wanneer je keuken (of een toilet oid) aan de achtertuin grenst en je hebt waterleidingen in het zicht of in keukenkast dan is het vaak alleen een kwestie van doorzagen, aftakking en kraantje ertussen om te kunnen afsluiten in de winter, gat boren door de buitenmuur en leiding doortrekken (evt. via de ruimte onder de keukenkasten) en buitenkraan plaatsen. Een handige klusser heeft dit in niet al te lange tijd klaar.

    Maar is er geen zichtbare waterleiding of zit je keuken oid aan de voorkant, dan zal je moeten bekijken waar je waterleiding dan wel vandaan moet komen en afhankelijk van locatie en lengte heb je dan hogere kosten. Via de kruipruimte is dan relatief makkelijk als deze begaanbaar is. Ook dan hoeft het niet extreem duur zijn.

    200 euro vind ik persoonlijk flink betaalt, maar daar zit dan ook een flink deel voorrijkosten en werkloon in. Het is in ieder geval geen vriendenprijs. Mijn advies zou zijn een paar installateurs/loodgieters uit te nodigen en een prijsopgave te laten doen. Mits je geen bekende in je vrienden/familie kring hebt die dit zou kunnen doen.
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik heb deze op de kraan


    Die is inderdaad veel handiger. Klik je de tuinslang zo op.

    Al ben ik persoonlijk geen fan van de tuinslang aan de keukenkraan. In mijn geval zou die dan door de hele woonkamer moeten liggen met de keuken aan de voorkant. Ben dan ook blij met mijn buitenkraan achter.
  4. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Erna


    Die is inderdaad veel handiger. Klik je de tuinslang zo op.

    Al ben ik persoonlijk geen fan van de tuinslang aan de keukenkraan. In mijn geval zou die dan door de hele woonkamer moeten liggen met de keuken aan de voorkant. Ben dan ook blij met mijn buitenkraan achter.


    Dit heb ik in het verleden ook weleens gehad......dan druppelde er vaak toch water over de vloed. Dat wil ik iig niet meer.

    Daarom wil ik nu gewoon een aansluiting buiten hebben.
  5. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Erna
    Het ligt een beetje aan de situatie ter plaatse. Wanneer je keuken (of een toilet oid) aan de achtertuin grenst en je hebt waterleidingen in het zicht of in keukenkast dan is het vaak alleen een kwestie van doorzagen, aftakking en kraantje ertussen om te kunnen afsluiten in de winter, gat boren door de buitenmuur en leiding doortrekken (evt. via de ruimte onder de keukenkasten) en buitenkraan plaatsen. Een handige klusser heeft dit in niet al te lange tijd klaar.

    Maar is er geen zichtbare waterleiding of zit je keuken oid aan de voorkant, dan zal je moeten bekijken waar je waterleiding dan wel vandaan moet komen en afhankelijk van locatie en lengte heb je dan hogere kosten. Via de kruipruimte is dan relatief makkelijk als deze begaanbaar is. Ook dan hoeft het niet extreem duur zijn.

    200 euro vind ik persoonlijk flink betaalt, maar daar zit dan ook een flink deel voorrijkosten en werkloon in. Het is in ieder geval geen vriendenprijs. Mijn advies zou zijn een paar installateurs/loodgieters uit te nodigen en een prijsopgave te laten doen. Mits je geen bekende in je vrienden/familie kring hebt die dit zou kunnen doen.


    Mijn keuken zit aan de voorzijde, ik heb een kruipruimte...... ik wacht werkspot iig even af.
  6. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Mijn keuken zit aan de voorzijde, ik heb een kruipruimte...... ik wacht werkspot iig even af.


    Waar zit je watermeter want in je keuken kan ook lastig wezen om een aftappunt te maken en dan de vloer door te gaan

    Bij mij zit de watermeter onderin de meterkast en vanaf daar gaat de Tyleen leiding de vloer door, wellicht makkelijker dan in de keuken Smile
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Dit heb ik in het verleden ook weleens gehad......dan druppelde er vaak toch water over de vloed. Dat wil ik iig niet meer.

    Daarom wil ik nu gewoon een aansluiting buiten hebben.


    Als het bij mij makkelijk zou kunnen, zou ik ook een buitenkraan maken.
    Tegen het lekken leg ik de slang in een bocht in de sjoelbak.
  8. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Als het bij mij makkelijk zou kunnen, zou ik ook een buitenkraan maken.
    Tegen het lekken leg ik de slang in een bocht in de sjoelbak.


    In de 1 of de 4 ?
  9. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Erna


    200 euro vind ik persoonlijk flink betaalt, maar daar zit dan ook een flink deel voorrijkosten en werkloon in. Het is in ieder geval geen vriendenprijs. Mijn advies zou zijn een paar installateurs/loodgieters uit te nodigen en een prijsopgave te laten doen. Mits je geen bekende in je vrienden/familie kring hebt die dit zou kunnen doen.


    Voor 200 euro diverse offertes aanvragen ?
    Voor offerte maken zijn ze al 80- 100 euro kwijt
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Die-ene


    In de 1 of de 4 ?


    Ehhhhh ehhhhhg

    Smile



    Spoelbak beter
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Die-ene


    Voor 200 euro diverse offertes aanvragen ?
    Voor offerte maken zijn ze al 80- 100 euro kwijt


    Nou twee uur over een offerte doen voor een buitenkraan.
  12. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    Is er niemand die dat gratis wil doen... iets van we benne op de wereld voor mekaar voor mekaar... Ik wil het best voor je doen.. waterleiding doorzagen t-stuk ertussen, tyleen naar buiten en een kraan plaatsen.. matriaal haal je zelf of we halen het samen en je zorgt dat er Radler 0,0 in huis is...

    Zo makkelijk kan het... of je maakt er een uitje van... Smile
Terug naar de lijst