Help, waar te beginnen.....woning vinden 

Onderwerp van Aloeh

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik denk dat je je weer moet richten op je oorspronkelijke vraag: hoe kom ik aan een woning?
    1) voldoende inkomen, breidt werk uit
    2) ga langs bij woningbouw, zorg dat je weet welke stappen je kunt nemen
    3) stel mogelijk eisen/wensen bij (1 slaapkamer is niet ideaal, maar met co-ouderschap best te doen)
  2. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    En toch zijn er mensen hier die met hun kinderen in een 2 kamerappartement gewoond hebben en zelf op de bank hebben geslapen. Jarenlang. Mensen zoals Manu die jarenlang met hun kind inwonen bij iemand. Mensen die op zolder wonen bij hun ex omdat er geen mogelijkheden zijn.

    En jij hebt het over een woning met minimaal 3 slaapkamers, een vliegvakantie. Ik snap sommige reacties wel hoor.

    Je claimt toeslagen nodig te zijn, terwijl toeslagen zijn om aan te vullen wat je tekort hebt. Als je ze nodig bent zijn ze er de minimaregelingen. Verdien je boven een niveau krijg je ze niet. Daar hoef je geen rekening mee te houden.

    En je trekt zelf heel makkelijk conclusies. Bijvoorbeeld dat je je woonduur kwijt raakt. Van horen zeggen, je hebt niet ge?nformeerd. En dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het gaat erom dat je dingen heel groot maakt in je hoofd en dat ze dat misschien wel niet zijn. Er zijn tig mensen hier alleen al op OA die heel erg toe zijn aan een vakantie en die ook enorm verdienen maar zich dat niet kunnen permitteren. Of die prioriteit zouden geven aan woonruimte als dat zo nodig is. Ik bedoel als vriendlief die betaald, het is toch ook 1 maand huur.

    Ik ben nog steeds van mening dat de helft van jouw probleem in jouw kijk op dingen zit
  3. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Margo


    Ja, anderen kunnen net zo onaardig doen. Vind men van mij ook wel eens. Het is lastig om gevoel en verstand gescheiden te houden. Ongeacht welke situatie dan ook.


    Ja is zo idd. Ik probeer ook altijd op te passen dat ik mijn eigen situatie niet projecteer op dat van een ander maar dat lukt mij ook echt weleens gewoon niet!

    En zeker in deze situaties die voor iedereen aangrijpend zijn snap ik ook echt wel het soms gewoon moeilijk is....
  4. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef -caty2
    Aloeh je schreef eerder dat je in ieder geval nog onderdak hebt voor een half jaar. Moet je dan je huis uit? Is dat een afspraak met je ex? Zit daar nog ruimte in of sta je dan echt op straat?


    Ja dat is idd een afspraak met ex. In principe sta ik dan op straat. Ik weet niet of ex zich echt aan die afspraak zal houden.....hij is niet zo denk ik maar goed.....uiteindelijk zou het de relatie wel verslechteren ben ik bang en dat is absoluut niet de bedoeling....

    Daarnaast geeft hij wel aan verder te willen en dat snap ik want dat is hier net zo natuurlijk...

    Hopelijk komt het niet zo ver.
  5. Marianne-b
    en dan .. is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    quote:
    Dit schreef MarijkeK
    Dag Aloe, ik ga me inhoudelijk verder niet bemoeien met dit draadje en heb helaas ook geen tips voor je. Ik wil alleen even zeggen dat ik vind dat je absoluut NIET in de slachtofferrol zit, het tegenovergestelde zelfs!! Maar goed, zo kun je zien hoe verschillend mensen geschreven teksten interpreteren. Waar een ander een slachtofferrol ziet, zie ik juist een heel sterk en krachtig persoon. Hou vol, het gaat vast een keer goed komen.

    hier ben ik het volledig mee eens. Ik leesa een krachtige vrouw die om hulp vraagt en dat alleen is al helemaal goed!
  6. Mieksie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mieksie
    Ik heb een tijdje in een caravan gezeten omdat ik dacht dat ex me er niet uit zou zetten met 3 kinderen,,,,
    Dus voor het zkere zou ik toch op zoek gaan en hopen dat je niet zo'n ex hebt die je eruit zet.

    Misschien een idee als tijdelijke oplossing een camping?
  7. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Mieksie


    Nou nou, ik heb het helemaal niet zwaarder niet zo snel oordelen!!
    Ik heb alles gelezen hoor zeker niet selectief, en onvrede heb ik al helemaal niet!!! Niet invullen graag.
    Ik heb een eigen huis en een fulltime baan dus heb het prima voor elkaar.
    Je mag zeker spuien hier je hebt zo je eigen problemen zoals ieder ander hier.
    Het zal zeker niet meevallen voor je, maar kijk ook naar wat je wel hebt en kan!! Wees er tevreden mee.


    En ja je mag best zorgen hebben over het vinden van een huis, heb ik ook gehad.
    Maar als je exen je zo helpen kunnen ze je toch ook helpen met het vinden van een huis?? Dat lijkt mij prioriteit nummer 1

    Ik kon en (kan) niet op vakantie, zeker niet toen ik net uit elkaar was en dringend op zoek moest naar een huis, toen dacht ik niet eens aan vakantie!!

    Ik hoop echt dat je snel wat vind.


    Dan heb ik je verkeerd begrepen.....
    Het kwam gewoon wat naar over maar wie weet spelen mijn eigen frustraties over de situatie mee waardoor ik je anders lees...

    Ik moet zeggen dat ik idd wel wat positiever kijk nu naar wat ik wel heb dus het kan helpen als dat van buitenaf gezegd wordt. Soms zit je zo in een bepaalde emotie vast dat je het moeilijk anders kan zien....

    Nogmaals die vakantie wordt betaald......heb ik al moeite zat mee......

    Nee exen kunnen hier niet in helpen. Ik zal financieel ook nooit wat van hun aannemen. Mijn nieuwe vriend die kan helpen maar dan zouden we dus een constructie moeten voeren die 1 niet netjes is ( want eigenlijk lichten we dan de boel op) 2 een enorme druk op ons legt en dat wil ik echt niet. Wil dat onze relatie zich kan ontwikkelen op een natuurlijke manier en geen druk kent in die gebieden. Als ik realistisch ben is het finacieel ook niet haalbaar om particulier te huren want ik wil het ook alleen zonder hem kunnen! En dan moet ik eerlijk zijn dat gaat niet met de schoonmaakbanen die ik nu heb! Ook niet na het uitbouwen van de uren helaas.

    Dus ja, ik heb er zeker zorgen over want met een paar maanden moet ik hier weg......wettelijk gezien dan en ben ik afhakelijk van de goodwill van ex. Dat wil ik echt niet!!
  8. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Dieneke
    En toch zijn er mensen hier die met hun kinderen in een 2 kamerappartement gewoond hebben en zelf op de bank hebben geslapen. Jarenlang. Mensen zoals Manu die jarenlang met hun kind inwonen bij iemand. Mensen die op zolder wonen bij hun ex omdat er geen mogelijkheden zijn.

    En jij hebt het over een woning met minimaal 3 slaapkamers, een vliegvakantie. Ik snap sommige reacties wel hoor.

    Je claimt toeslagen nodig te zijn, terwijl toeslagen zijn om aan te vullen wat je tekort hebt. Als je ze nodig bent zijn ze er de minimaregelingen. Verdien je boven een niveau krijg je ze niet. Daar hoef je geen rekening mee te houden.

    En je trekt zelf heel makkelijk conclusies. Bijvoorbeeld dat je je woonduur kwijt raakt. Van horen zeggen, je hebt niet ge?nformeerd. En dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het gaat erom dat je dingen heel groot maakt in je hoofd en dat ze dat misschien wel niet zijn. Er zijn tig mensen hier alleen al op OA die heel erg toe zijn aan een vakantie en die ook enorm verdienen maar zich dat niet kunnen permitteren. Of die prioriteit zouden geven aan woonruimte als dat zo nodig is. Ik bedoel als vriendlief die betaald, het is toch ook 1 maand huur.

    Ik ben nog steeds van mening dat de helft van jouw probleem in jouw kijk op dingen zit


    Ik denk echt dat je beter lezen moet.
    In mijn teksten staat het echt duidelijk uitgelegd. Dingen die je nu schrijft kloppen niet.

    Maar met 1 ding ben ik het eens: dat ik soms anders naar dingen moet kijken.....dat zal al wat helpen...

    Heb gewoon de laatste tijd heel vaak de deur voor mijn neus dichtgesmeten gekregen, de laatste week al minstens een keer of 10.....en dat hakte er even in......maar ik ga weer door
  9. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Mieksie
    Ik heb een tijdje in een caravan gezeten omdat ik dacht dat ex me er niet uit zou zetten met 3 kinderen,,,,
    Dus voor het zkere zou ik toch op zoek gaan en hopen dat je niet zo'n ex hebt die je eruit zet.

    Misschien een idee als tijdelijke oplossing een camping?


    Niet om lullig te zijn hoor Maar hierbij denk ik dan toch wel, lees je wel alles want ik heb dit namelijk zelf al naar voren gebracht.....

    Ik wil echt wel in een caravan, alleen kreeg te horen dat ik er niet in mag wonen en dat je dan met je jaren van de woningbouw zit. Maar ik ga hier wel nog extra navraag in doen....
  10. Mieksie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mieksie
    quote:
    Dit schreef Aloeh


    Niet om lullig te zijn hoor Maar hierbij denk ik dan toch wel, lees je wel alles want ik heb dit namelijk zelf al naar voren gebracht.....

    Ik wil echt wel in een caravan, alleen kreeg te horen dat ik er niet in mag wonen en dat je dan met je jaren van de woningbouw zit. Maar ik ga hier wel nog extra navraag in doen....



    Ik heb het toen destijds gewoon als vakantie geboekt....dus niet als wonen omdat het voor mij tijdelijk was voor ik mijn woning in kon.
    Ik snap dat je er niet mag wonen.
    En ik lees alles maar onthoud niet alles!!!! Smile
  11. Mieksie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mieksie
    Je kinderen zijn niet in gevaar schrijf je die hebben een dak boven hun hoofd, begrijp ik hieruit dat ze evt bij ex kunnen blijven wonen zolang ??
    Tis waarschijnlijk vreselijk maar misschien kan jezelf bij iemand intrekken tijdelijk??

    Pfff ik weet dat het moeilijk is.... Been there, dus hang on er komt voor jou wel een oplossing!!
    Voor elk probleem is een oplossing zei mijn vader altijd al zal die niet altijd makkelijk te vinden zijn.
  12. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Mieksie
    Je kinderen zijn niet in gevaar schrijf je die hebben een dak boven hun hoofd, begrijp ik hieruit dat ze evt bij ex kunnen blijven wonen zolang ??
    Tis waarschijnlijk vreselijk maar misschien kan jezelf bij iemand intrekken tijdelijk??

    Pfff ik weet dat het moeilijk is.... Been there, dus hang on er komt voor jou wel een oplossing!!
    Voor elk probleem is een oplossing zei mijn vader altijd al zal die niet altijd makkelijk te vinden zijn.


    Ja klopt, ze kunnen dan hier blijven wonen alleen dan blijft nog dat wanneer ik bij iemand intrek ik mijn jaren verlies. Ik ga daar echt met de woningbouw over praten want eigenlijk is het toch een absurde regeling.

    Ik heb nog geen uitzicht op een huis en te weinig geld voor de huur van caravan.....die toeslagen heb ik dus ook gewoon echt nodig tot ik een baan heb waar ik mijzelf echt mee kan onderhouden. Dat schoonmaakwerk is prima echter het probleem is dat wanneer ik niet werk, ook niet verdien.

    Dat is dan weer een ander zorgenpuntje maar goed. Ik geloof ook dat er ergens een oplossing zijn moet!
Terug naar de lijst