Help, waar te beginnen.....woning vinden

Help, waar te beginnen.....woning vinden 

Onderwerp van Aloeh

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Regio Utrecht is dit iig het geval. Heb er namelijk zelf mee te maken gehad, qua splitsen van inschrijving.

    Woonjaren heeft een vriendin recent aan de hand gehad.

    Jawel ze splitsen wel maar als je dan verhuist en elders inschrijft beginnen ze wel opnieuw te tellen. Ik kon ze niet meenemen na verhuizing,behalve dan in geval van de uitzondering: een tijdelijk huurcontract was een van de opties.
  2. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Ik vind deze terechtwijzing niet terecht.

    Ik vind het antwoord van Aloeh op Mieksie echt wel hout snijden. Ik vind dat Aloeh veel moeite doet om respectvol en helder te antwoorden en als iemand dat antwoord niet bevalt is dat niet het probleem van Aloeh. Ik kan bv ook niet op vakantie maar dat hoef ik toch niet te projecteren in mijn antwoorden op Aloeh.


    Eens. Ik heb nog niet alles gelezen, maar mijn mond valt open bij hoe sommigen hier Topic starter benaderen. Wat een betweterigheid en oordelen.
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Solar

    Eens. Ik heb nog niet alles gelezen, maar mijn mond valt open bij hoe sommigen hier Topic starter benaderen. Wat een betweterigheid en oordelen.

    +1
  4. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Aloeh
    Hier zou dat dus niet zo zijn......
    Maar ik ga het navragen

    Op Woningnet Holland Rijnland staat dit over je inschrijving:
    Uw inschrijving vervalt als:
    u een sociale huurwoning accepteert van ??n van de woningcorporaties of andere verhuurders via WoningNet Holland Rijnland;
    u als medeaanvrager een huurcontract tekent voor een socialehuurwoning van een van de woningcorporaties;
    u de inschrijfkosten niet betaalt;
    u de verlengingskosten niet betaalt;
    u zelf heeft doorgegeven dat u uitgeschreven wilt worden.

    Dat gaat volgens mij dus om zelfstandige woonruimte via ??n van de sociale verhuurders, niet als je iets tijdelijks via een particulier zou vinden, of als je je ergens anders dan je huidige adres zou inschrijven.
  5. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    quote:
    Dit schreef Loeki

    Op Woningnet Holland Rijnland staat dit over je inschrijving:
    Uw inschrijving vervalt als:
    u een sociale huurwoning accepteert van ??n van de woningcorporaties of andere verhuurders via WoningNet Holland Rijnland;
    u als medeaanvrager een huurcontract tekent voor een socialehuurwoning van een van de woningcorporaties;
    u de inschrijfkosten niet betaalt;
    u de verlengingskosten niet betaalt;
    u zelf heeft doorgegeven dat u uitgeschreven wilt worden.

    Dat gaat volgens mij dus om zelfstandige woonruimte via ??n van de sociale verhuurders, niet als je iets tijdelijks via een particulier zou vinden.

    Hier idd ook zo
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Loeki

    Op Woningnet Holland Rijnland staat dit over je inschrijving:
    Uw inschrijving vervalt als:
    u een sociale huurwoning accepteert van ??n van de woningcorporaties of andere verhuurders via WoningNet Holland Rijnland;
    u als medeaanvrager een huurcontract tekent voor een socialehuurwoning van een van de woningcorporaties;
    u de inschrijfkosten niet betaalt;
    u de verlengingskosten niet betaalt;
    u zelf heeft doorgegeven dat u uitgeschreven wilt worden.

    Dat gaat volgens mij dus om zelfstandige woonruimte via ??n van de sociale verhuurders, niet als je iets tijdelijks via een particulier zou vinden, of als je je ergens anders dan je huidige adres zou inschrijven.

    Klopt inderdaad, las ik ook. Wilde het ook al quoten.
    Je kunt dus gewoon iets anders (tijdelijk) huren zonder de opgebouwde inschrijfduur kwijt te raken, mits dat maar geen sociale huurwoning is via 1 van de aangesloten woningbouwverenigingen.
    Er is dus een beetje paniek om niets. Je had dit zelf ook kunnen vinden op de site van woningnet. Maar blijkbaar ben je momenteel te emotioneel om rationeel te kunnen denken.

    Ik wil je aanraden gewoon je problemen, zoals jij ze ervaart, eens rustig op een rijtje te zetten op papier. Daarna per onderwerp de stappen die je zelf al kan ondernemen op te schrijven en dan pragmatisch afvinken als je ze gedaan hebt met de oplossing erbij.
    Pak een ander schrijfblok om je emoties op weg te schrijven. Alles wat je voelt, waar je aan denkt, waarover je piekert, alle gedachten. Dat hoeft niet geordend en ook niet realistisch te zijn. Het helpt gewoon om je hoofd leeg te maken.
    Uit de opgeschreven emoties kun je wellicht weer pragmatische stappen halen die je kan doen. Schrijf die weer op je afvinklijstje.
    Zo kun je leren je emoties en gewoon het zakelijk handelen wat uit elkaar te trekken, zonder het een of het ander tekort te doen.
    Het kan je wellicht leren dingen weer in hun perspectief te zien. Je leest nu voor mij als behoorlijk in paniek, je wilt/moet zoveel, maar hebt geen idee waar te beginnen. Dus "schop" je om je heen en ziet niets als een mogelijke oplossing of als iets waarop je weer zelf verder kan (denken).

    Toen ik aangaf dat je wellicht hulp zou moeten vragen, bedoel ik ook niet pers? een psycholoog. Het kan ook gewoon een praktische hulp zijn. Bv een maatschappelijk werker die je ingangen kan geven van hoe nu verder. Of handvatten om weer grip op je leven te krijgen zonder te verzuipen in je emoties. Of hulp in de vorm van een maatje die samen met jou instanties belt of langs gaat. Samen dingen uitzoeken.

    Sterkte maar weer.
  7. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Erna


    Toen ik aangaf dat je wellicht hulp zou moeten vragen, bedoel ik ook niet pers? een psycholoog. Het kan ook gewoon een praktische hulp zijn. Bv een maatschappelijk werker die je ingangen kan geven van hoe nu verder. Of handvatten om weer grip op je leven te krijgen zonder te verzuipen in je emoties. Of hulp in de vorm van een maatje die samen met jou instanties belt of langs gaat. Samen dingen uitzoeken.

    Sterkte maar weer.


    Maar dat doet ze toch ook, hulp zoeken? Ze schrijft immers op OA.. Hulp, bijstand en contact met- en voor lotgenoten is het uitgangspunt van deze site

    De rest van je tips zijn niet slecht, al kost het in een heftige emotie van paniek en uitzichtloosheid denk ik wel even wat moeite om door je stellige toonzetting heen te lezen.. Omdat er idd ergere dingen op de wereld zijn, is de emotie van TS niet minder echt. En ja, op OA stap je over het algemeen niet in een meehuilclub, maar iets gematigder met de (broodnodige) schoppen onder de kont, mag soms ook wel..
  8. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Erna

    Klopt inderdaad, las ik ook. Wilde het ook al quoten.
    Je kunt dus gewoon iets anders (tijdelijk) huren zonder de opgebouwde inschrijfduur kwijt te raken, mits dat maar geen sociale huurwoning is via 1 van de aangesloten woningbouwverenigingen.
    Er is dus een beetje paniek om niets. Je had dit zelf ook kunnen vinden op de site van woningnet. Maar blijkbaar ben je momenteel te emotioneel om rationeel te kunnen denken.



    Sterkte maar weer.


    Hallo Allemaal,

    Ik reageer even hier op want dat geeft antwoord op al het bovenstaande

    Het klopt niet wat je zegt, helaas.
    Ik heb ze net gebeld. Je kan dus niet particulier wonen zonder al je inschrijfaren kwijt te raken.
    Zodra je adres veranderd , naar waar dan ook, kom je weer op nul te staan.

    Daarnaast staat dit op Woonnet- Haaglanden......

    'als de woningzoekende verhuist naar een zelfstandige woning van een van de aangesloten woningcorporaties In dat geval wordt de woningzoekende vanzelf uitgeschreven. Als de woningzoekende verhuist naar een andere zelfstandige huur- of koopwoning, wordt de inschrijving niet be?indigd, maar begint de inschrijfduur weer op nul'

    Ik had gehoopt dat ik het niet juist zou hebben maar helaas.......
  9. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Loeki

    Op Woningnet Holland Rijnland staat dit over je inschrijving:
    Uw inschrijving vervalt als:
    u een sociale huurwoning accepteert van ??n van de woningcorporaties of andere verhuurders via WoningNet Holland Rijnland;
    u als medeaanvrager een huurcontract tekent voor een socialehuurwoning van een van de woningcorporaties;
    u de inschrijfkosten niet betaalt;
    u de verlengingskosten niet betaalt;
    u zelf heeft doorgegeven dat u uitgeschreven wilt worden.

    Dat gaat volgens mij dus om zelfstandige woonruimte via ??n van de sociale verhuurders, niet als je iets tijdelijks via een particulier zou vinden, of als je je ergens anders dan je huidige adres zou inschrijven.


    Helaas............
    Het kan dus echt niet
  10. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Aloeh


    Helaas............
    Het kan dus echt niet


    Ik lees dat het wel kan. Particulier kan je huren. Sociale huurwoning via woningcorporaties niet. En dan vraag ik me af of een woning boven de huurgrens van een corporatie ook niet zou kunnen. Dat is geen sociale huurwoning dan.
  11. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Aloeh


    Helaas............
    Het kan dus echt niet

    D?n is de enige optie om tegen jouw ex te zeggen dat hij wel kan willen dat je er over 6 maanden uit ent maar wat niet lukt dat lukt niet. Daar zal hij zich toch in moeten schikken.
  12. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Ik lees dat het wel kan. Particulier kan je huren. Sociale huurwoning via woningcorporaties niet. En dan vraag ik me af of een woning boven de huurgrens van een corporatie ook niet zou kunnen. Dat is geen sociale huurwoning dan.


    Nee ook particulier kun je niet huren zonder je jaren kwijt te raken. Dus dan begin je van voor af aan.....
Terug naar de lijst