Help, waar te beginnen.....woning vinden

Help, waar te beginnen.....woning vinden 

Onderwerp van Aloeh

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef MaNu
    Hetzelfde kromme is ook dat je geen huursubsidie kunt krijgen op een vrije sector woning. Ik zeg niet dat de huur gesubsidieerd moet worden tot het sociale niveau maar ze kunnen op zijn minst kijken wat voor subsidie een soortgelijke sociale huurwoning/inkomen zou krijgen en daarin tegemoet komen.

    Maar ook bij een sociale huurwoning met een huur boven ? 600 gaat de toeslag niet verder omhoog. (Huurtoeslag kruipt langzaam onhoog tot een huur van 600, maar voor een huur tussen 600 of 710 is de toeslag precies hetzelfde)
  2. Femme72
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Femme72
    Hoi Aloeh,

    Ook ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. In mijn woonplaats kreeg ik ook geen urgentie. Mijn ex heeft toendertijd het huis te koop gezet terwijl mijn kinderen en ik er woonden. Ik huurde het tijdelijk van hem. Meerdere malen kijkers over de vloer gehad. Iedere keer stress en paniek.. want wat als het verkocht zou worden?? Dan zouden we op straat komen te staan en de enige oplossing was een opvanghuis buiten mijn woonplaats met 2 toen kleine kinderen. Wel zou ik dan na een half jaar meen ik op een urgentielijst komen.
    Gelukkig is het voor ons zover niet gekomen want ik had net op tijd een huurhuis. Een maand later is het huis verkocht. Die tijd was voor de kinderen en mij heel erg stressvol geweest.. zo onzeker en de angst om in een opvanghuis terecht te komen. Ja.. je hebt dan wel een dak boven je hoofd. 1 Kamer met 2 kinderen in een andere woonplaats dus een andere school om vervolgens dan na een tijdje weer te kunnen verhuizen en terug naar de oude school. Ik ben heel blij dat het ons bespaart is gebleven. Dus ik snap wel een beetje hoe je je nu voelt...
    Maar mss hebben ze in jouw woonplaats ook wel zo'n opvanghuis. Niet ideaal maar als je dan wel urgentie kunt krijgen zou dat voor jullie mss een oplossing kunnen zijn. Mss zou je er dan alleen kunnen gaan wonen en je kinderen voorlopig bij je ex. Mijn ex wilde dit niet. Maar jouw ex mss wel.
    Vraag het na bij de woningbouwvereniging.
  3. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Loeki

    Maar ook bij een sociale huurwoning met een huur boven ? 600 gaat de toeslag niet verder omhoog. (Huurtoeslag kruipt langzaam onhoog tot een huur van 600, maar voor een huur tussen 600 of 710 is de toeslag precies hetzelfde)

    Dat is nog altijd beter dan geen toeslag toch?
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Loeki

    Waar haal jij toch de pretentie vandaan om iemand zo toe te spreken?
    Heb je zelf door hoe vreselijk neerbuigend en paternalistisch dat is?

    Dit is een nieuw OA-lid, die helder, duidelijk en vriendelijk haar probleem hier uitlegt.
    En dan krijgt ze dit soort bevoogdende amateur-psychologie over zich uitgestort, door jou en sommige anderen.

    Ongelofelijk..... Smile

    Ik neem geen enkele beslissing voor Aloeh. Ik leg haar zelfs niks dwingend op. Ik geef slechts tips en adviezen. Ze mag ermee doen wat ze wil. We leven in een vrij land. Je kan dan wel mij willen beschimpen, maar daar schiet Aloeh ook niets mee op. Evenals dat ze niets heeft aan meehuilers.

    Verder lees ik geen tips van jou aan haar. Ik hoef nl. geen tips. Ik red me meer dan prima. Richt je dus op haar ipv mij. Dat helpt Aloeh nl niet.
    Vertel haar dan liever hoe jij het hebt aangepakt toen je dreigde dakloos te worden en al jaren niet werkt. Misschien dat ze wat heeft aan jou tips, als mijn tips volgens jou te amateuristisch zijn. Help Aloeh ipv schrijvers die dat wel pogen te bekritiseren.

    Overigens ben ik wel dakloos geweest, heb in crisisopvang gewoond, ben via voorlopige voorzieningen weer in onze gezamenlijke koopwoning gaan wonen die ex moest verlaten toen, totdat ik via urgentie een huurwoning kreeg toegewezen. Dit omdat ik inmiddels de echtscheiding had aangevraagd en inmiddels voldoende kon aantonen dat urgentie nodig was, ook al mocht ik door de voorlopige voorzieningen nog 3 kwart jaar in ons koophuis wonen, totdat ex die zou gaan overnemen.

    De emotionele rollercoaster waarin ik destijds zat herinner ik me nog als de dag van gister en de tips die ik toen kreeg van maatschappelijk werk in de crisisopvang om de dingen op te schrijven en stap voor stap te organiseren en te regelen hebben me goed geholpen. Evenals de emoties ook van me af te schrijven in een schrift dat ook naast mijn bed lag zodat ik van me af kon schrijven als ik dan piekerend wakker werd of lag. Beide schriften nam ik altijd mee. Zo kon alles wat door mijn hoofd ging gelijk opschrijven. Hoefde daardoor niks te onthouden en mijn hoofd voelde daardoor een stuk leger en rustiger.

    Maar het kan best dat de tips die ik toen ontving en voor mij werkten niet voor Aloeh werken. Dus Loeki vertel jij dan hoe jij met je paniek omging toen je je koophuis kwijtraakte. Ik herinner me je draadjes erover nog. Wellicht heb jij de betere tip voor Aloeh, die voor haar werkt.
    Want inderdaad iedereen is anders en iedereen gaat er dus anders mee om en heeft wat anders nodig. Ik nodig je uit jouw ervaring dan ook hier te delen.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Toch klinkt dit beter Erna Smile
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Erna

    Ik neem geen enkele beslissing voor Aloeh. Ik leg haar zelfs niks dwingend op. Ik geef slechts tips en adviezen. Ze mag ermee doen wat ze wil. We leven in een vrij land. Je kan dan wel mij willen beschimpen, maar daar schiet Aloeh ook niets mee op. Evenals dat ze niets heeft aan meehuilers.

    Je oordeelt en vult in.

    Je kan ook advies geven zonder een harde ondertoon en toch zonder meehuilen. Gewoon op een respectvolle manier.

    Iedereen zit er wel eens even doorheen. Dat betekent niet dat Aloeh direct in de slachtoffer rol zit en omzich heen slaat.
  7. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    quote:
    Dit schreef MaNu
    Hetzelfde kromme is ook dat je geen huursubsidie kunt krijgen op een vrije sector woning. Ik zeg niet dat de huur gesubsidieerd moet worden tot het sociale niveau maar ze kunnen op zijn minst kijken wat voor subsidie een soortgelijke sociale huurwoning/inkomen zou krijgen en daarin tegemoet komen.


    waar staat dat dan?

    ik kan niet vinden dat dat veranderd is en ik heb vroeg?h toch echt particulier gehuurd en subsidie gekregen...
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Mar1970


    waar staat dat dan?

    ik kan niet vinden dat dat veranderd is en ik heb vroeg?h toch echt particulier gehuurd en subsidie gekregen...

    Manu bedoeld woningen met een huur boven de huursubsidie grens.
  9. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Cato

    Manu bedoeld vrije sector denk ik, dus boven de huursubsidie grens.

    Ja, dat staat er ook....
  10. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    quote:
    Dit schreef Cato

    Manu bedoeld vrije sector denk ik, dus boven de huursubsidie grens.


    maar dan ligt het dus aan de prijs, niet aan de soort woning. Ik huurde toen ook vrije sector..

    ik denk dat ik een andere definitie van 'vrije sector' heb dan jullie :)

  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Ja, dat staat er ook....

    Ja dat zie ik nu ook. Door de reactie van Mar dacht ik even van niet. Zat net mijn reactie aan te passen Smile
  12. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Mar1970


    maar dan ligt het dus aan de prijs, niet aan de soort woning. Ik huurde toen ook vrije sector..

    ik denk dat ik een andere definitie van 'vrije sector' heb dan jullie :)


    Volgens mij is er maar 1 defintie en die houdt in dat je geen huursubsidie krijgt

    >>LINK<<
Terug naar de lijst