Help, waar te beginnen.....woning vinden

Help, waar te beginnen.....woning vinden 

Onderwerp van Aloeh

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    ik ging uit van 'een willekeurig iemand of organisatie die woningen verhuurt maar die geen Woningstichting/Woningcorporatie is die sociale huurwoningen verhuurt'.

    Ik huurde destijds van een particulier ... dat leek mij nogal ... vrij :)

    *weer wat geleerd*
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Dat is nog altijd beter dan geen toeslag toch?

    Jawel maar irritant is het wel.
    Ik zit altijd al op de max huur. Betekent dat als ik een ander huis had kunnen huren (wat er toen niet was) ik elke maand 90 euro meer te besteden zou hebben. Best wel leuk dus.

    Ik ben blij met wat ik heb hoor, maar als dochter straks 18 wordt wordt het wel krapjes. Zomaar een ander huis is ook niet meteen mogelijk.

    Maar, is eigenlijk een luxe probleem. Aloeh heeft nog geen huis en dat gun ik haar van harte
  3. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Cato

    Jawel maar irritant is het wel.
    Ik zit altijd al op de max huur. Betekent dat als ik een ander huis had kunnen huren (wat er toen niet was) ik elke maand 90 euro meer te besteden zou hebben. Best wel leuk dus.

    Ik ben blij met wat ik heb hoor, maar als dochter straks 18 wordt wordt het wel krapjes. Zomaar een ander huis is ook niet meteen mogelijk.

    Maar, is eigenlijk een luxe probleem. Aloeh heeft nog geen huis en dat gun ik haar van harte

    Ik heb ook geen huis. Al 6 jaar niet. Het zit er nu wel aan te komen🎉
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Ik heb ook geen huis. Al 6 jaar niet. Het zit er nu wel aan te komen🎉

    SmileSmileSmile
    Wat fijn voor je! Super!

    Ik kan het me niet voorstellen, 6 jaar op een zolder. Natuurlijk maak je er iets van, maar dit wordt een hele vooruitgang denk ik zo.
  5. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Ik heb ook geen huis. Al 6 jaar niet. Het zit er nu wel aan te komen🎉


    Dat is een fijn vooruitzicht.
  6. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Erna
    Ik geef slechts tips en adviezen. Ze mag ermee doen wat ze wil. We leven in een vrij land.

    In dit vrije land wilde ik je dan ook alleen maar laten weten hoe jouw toon overkomt. Dwingend en oordelend.
    Iemand zei het hierboven al: je vult in en spiegelt erg aan je eigen situatie.

    De dingen die ik heb gedaan toen ik gedwongen mijn huis uit moest had Aloeh allemaal zelf al genoemd.
    Ik heb destijds geluk gehad met een zgn. 'lotingwoning', anders had ik nu in een sloopflat gezeten. Maar mijn jongste kinderen waren al 18, dat is ook anders.
  7. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Loeki

    Ik had bij de verkeerde regio gekeken. Wonderlijk dat dat overal weer z? verschillend is geregeld.
    Schijnbaar gaan ze er bij jullie van uit dat als je kunt verhuizen, je blijkbaar voor jezelf kunt zorgen.
    Wat een waardeloze regeling, zeg. Ze dwingen je bijna om in je eentje op een kamer te gaan zitten, en je kinderen bij je ex te laten


    Ja daar gaan ze dan idd van uit! Wat ik echt heel gek vind want je probeert juist een tijd te overbruggen. Zo gaan mensen toch ook di gen bedenken om de regels te omzeilen........

    Want ik zie het ook niet zitten om zonder kids weg te gaan.
  8. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Cato

    Heb je gevraagd wat je als alleenstaande moeder na een gebroken relatie moet doen om aan een woning te komen zonder je jaren te verliezen?


    Jep, niet veel dus. Het meisje bij de woningbouw zei: en als je je adres nu eens niet veranderd in het systeem. Ik denk: dan lieg je toch ook! En in het GBA staat dan toch het andere adres. Dat kan dan ook niet!
  9. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef MaNu
    Hetzelfde kromme is ook dat je geen huursubsidie kunt krijgen op een vrije sector woning. Ik zeg niet dat de huur gesubsidieerd moet worden tot het sociale niveau maar ze kunnen op zijn minst kijken wat voor subsidie een soortgelijke sociale huurwoning/inkomen zou krijgen en daarin tegemoet komen.


    Daar ben ik het helemaal met je eens. Zeker in dit soort situaties. Ik bedoel niemand vraagt hierom maar je kan geen kant op zo!
  10. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    Poef.............

    Het is echt bizar hoor hoeveel mensen er op woningen reageren.
    Die markt staat gewoon echt helemaal vast. Net reageer ik op een woning eindig ik op plek 55 van de 640. En dat is dan geen topwoning he maar een gewone 3 kamerflat.
    En een eengezinswoningkje hier in mijn wijk, plek 107 van de 386.....wauw
    Maar zo kom je toch nooit weg........dit is het eerste huis in mijn woonplaats weer in 3 dagen
    De overige dagen werd er niets aangeboden.

    Maar ik ben van de week ook op plek 11 ge?indigd voor een flat hier in de buurt. Die moet dan wel extreem slecht zijn als je het vergelijkt met de rest haha.........
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Aloeh
    Jep, niet veel dus. Het meisje bij de woningbouw zei: en als je je adres nu eens niet veranderd in het systeem. Ik denk: dan lieg je toch ook! En in het GBA staat dan toch het andere adres. Dat kan dan ook niet!

    Dan dus ook niet inschrijven bij de gemeente. Zolang het alleen een kamer of een camping is kan dat wel.
  12. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Aloeh
    Maar ik ben van de week ook op plek 11 ge?indigd voor een flat hier in de buurt. Die moet dan wel extreem slecht zijn als je het vergelijkt met de rest haha.........

    Kan natuurlijk ook gewoon mazzel zijn.
    Ik heb uiteindelijk een woning gekregen (met 8,5 jaren woonduur) die normaal gesproken (als ik naar de verantwoording keek) naar iemand ging met minimaal een jaar of 10.
    Op een flat komen hier vaak wel minder inschrijvingen en met een kortere woonduur dus iets meer kans.
Terug naar de lijst