Help, waar te beginnen.....woning vinden

Help, waar te beginnen.....woning vinden 

Onderwerp van Aloeh

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Nobody
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nobody
    Heb zoveel mensen geholpen op OA met van klussen, weggeven inboedels tot aan verhuren van woonruimte.
    Ik zou je nu ook graag willen helpen. Heb nagevraagd, op moment geen woonruimte beschikbaar.
    Werk heb ik wel voor je, maar het is technisch personeel wat ik zoek.
    Kamers verhuren deed ik altijd, maar is nu niet meer nodig gezien mijn prima situatie nu.
  2. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Aloeh


    Nee ook particulier kun je niet huren zonder je jaren kwijt te raken. Dus dan begin je van voor af aan.....


    Ben je mooi klaar mee dan Smile

    Ben je wel eens op de koffie geweest bij de woningbouw waar je ingeschreven staat? Smile Onder de noemer je weet nooit hoe een koe een haas vangt Smile

    Een gesprek aan vragen en je persoonlijke situatie uitleggen ( nog half jaar de tijd) en vragen wat de woningbouw voor jou zou kunnen betekenen? Gesprek op kantoor is altijd net wat persoonlijker dan bellen. Geeft nog geen garanties maar wie weet wat daar uit voortkomt. Ook naar urgentie vragen, niet beginnen met daar heb ik waarschijnlijk geen recht op maar laat hun maar vertellen.Smile
  3. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef -caty2


    Ben je mooi klaar mee dan Smile

    Ben je wel eens op de koffie geweest bij de woningbouw waar je ingeschreven staat? Smile Onder de noemer je weet nooit hoe een koe een haas vangt Smile

    Een gesprek aan vragen en je persoonlijke situatie uitleggen ( nog half jaar de tijd) en vragen wat de woningbouw voor jou zou kunnen betekenen? Gesprek op kantoor is altijd net wat persoonlijker dan bellen. Geeft nog geen garanties maar wie weet wat daar uit voortkomt. Ook naar urgentie vragen, niet beginnen met daar heb ik waarschijnlijk geen recht op maar laat hun maar vertellen.Smile


    Zat ik ook al aan te denken, ik weet alleen niet zo goed welke dan want er vallen er 10 onder ouzo.
    Heb er al met 2 gesproken en die hebben mij wel tips gegeven echter die tips kende ik al .
  4. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Willem
    Heb zoveel mensen geholpen op OA met van klussen, weggeven inboedels tot aan verhuren van woonruimte.
    Ik zou je nu ook graag willen helpen. Heb nagevraagd, op moment geen woonruimte beschikbaar.
    Werk heb ik wel voor je, maar het is technisch personeel wat ik zoek.
    Kamers verhuren deed ik altijd, maar is nu niet meer nodig gezien mijn prima situatie nu.


    Wat lief, bedankt voor het meedenken.
    Technisch ben ik helaas absoluut niet...
  5. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Aloeh


    Zat ik ook al aan te denken, ik weet alleen niet zo goed welke dan want er vallen er 10 onder ouzo.
    Heb er al met 2 gesproken en die hebben mij wel tips gegeven echter die tips kende ik al .


    Als er niet 1 centraal punt is waar je terecht kan met jou situatie ga je toch naar alle 10? ( nu nog 8 te gaan dan) Dat er 2 al tips gegeven hebben die jij al kende maakt niet uit want wie weet komt er van de andere wel de gouden tip voor jou.
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Aloeh


    Hallo Allemaal,

    Ik reageer even hier op want dat geeft antwoord op al het bovenstaande

    Het klopt niet wat je zegt, helaas.
    Ik heb ze net gebeld. Je kan dus niet particulier wonen zonder al je inschrijfaren kwijt te raken.
    Zodra je adres veranderd , naar waar dan ook, kom je weer op nul te staan.

    Daarnaast staat dit op Woonnet- Haaglanden......

    'als de woningzoekende verhuist naar een zelfstandige woning van een van de aangesloten woningcorporaties In dat geval wordt de woningzoekende vanzelf uitgeschreven. Als de woningzoekende verhuist naar een andere zelfstandige huur- of koopwoning, wordt de inschrijving niet be?indigd, maar begint de inschrijfduur weer op nul'

    Ik had gehoopt dat ik het niet juist zou hebben maar helaas.......

    Misschien kun je iets met die 'zelfstandige' woonruimte? Nagaan wat ze daar onder verstaan? Misschien met iemand samen huren (gedeelde keuken of zo)?
    Neemt niet weg dat je nog steeds eerst inkomen nodig hebt.
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Ik lees dat het wel kan. Particulier kan je huren. Sociale huurwoning via woningcorporaties niet. En dan vraag ik me af of een woning boven de huurgrens van een corporatie ook niet zou kunnen. Dat is geen sociale huurwoning dan.

    Particulier is ook zelfstandige woonruimte.

    Zelfstandig gaat over het hebben van een eigen opgang/voordeur enz. En staat los van sociaal of particulier huren.
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Aloeh


    Nee ook particulier kun je niet huren zonder je jaren kwijt te raken. Dus dan begin je van voor af aan.....

    Heb je gevraagd wat je als alleenstaande moeder na een gebroken relatie moet doen om aan een woning te komen zonder je jaren te verliezen?
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Aloeh


    Zat ik ook al aan te denken, ik weet alleen niet zo goed welke dan want er vallen er 10 onder ouzo.
    Heb er al met 2 gesproken en die hebben mij wel tips gegeven echter die tips kende ik al .

    Degene in jouw woonplaats.

    Of bellen met de vraag waar je een afspraak kan maken. Meestal is er wel 1 centraal telefoonnummer
  10. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Aloeh
    Nee ook particulier kun je niet huren zonder je jaren kwijt te raken. Dus dan begin je van voor af aan.....

    Ik had bij de verkeerde regio gekeken. Wonderlijk dat dat overal weer z? verschillend is geregeld.
    Schijnbaar gaan ze er bij jullie van uit dat als je kunt verhuizen, je blijkbaar voor jezelf kunt zorgen.
    Wat een waardeloze regeling, zeg. Ze dwingen je bijna om in je eentje op een kamer te gaan zitten, en je kinderen bij je ex te laten
  11. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Erna
    ( ) Je had dit zelf ook kunnen vinden op de site van woningnet. Maar blijkbaar ben je momenteel te emotioneel om rationeel te kunnen denken.
    (....) Zo kun je leren je emoties en gewoon het zakelijk handelen wat uit elkaar te trekken, zonder het een of het ander tekort te doen.
    Het kan je wellicht leren dingen weer in hun perspectief te zien. Je leest nu voor mij als behoorlijk in paniek, je wilt/moet zoveel, maar hebt geen idee waar te beginnen. Dus "schop" je om je heen en ziet niets als een mogelijke oplossing of als iets waarop je weer zelf verder kan (denken).

    Waar haal jij toch de pretentie vandaan om iemand zo toe te spreken?
    Heb je zelf door hoe vreselijk neerbuigend en paternalistisch dat is?

    Dit is een nieuw OA-lid, die helder, duidelijk en vriendelijk haar probleem hier uitlegt.
    En dan krijgt ze dit soort bevoogdende amateur-psychologie over zich uitgestort, door jou en sommige anderen.

    Ongelofelijk..... Smile
  12. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Hetzelfde kromme is ook dat je geen huursubsidie kunt krijgen op een vrije sector woning. Ik zeg niet dat de huur gesubsidieerd moet worden tot het sociale niveau maar ze kunnen op zijn minst kijken wat voor subsidie een soortgelijke sociale huurwoning/inkomen zou krijgen en daarin tegemoet komen.
Terug naar de lijst