Help, waar te beginnen.....woning vinden

Help, waar te beginnen.....woning vinden 

Onderwerp van Aloeh

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Cato

    Hoe werkt dat nu dan?
    Bij accepteren van een woning van de woningbouw weer op 0?


    Ja, als je je inschrijving gebruikt hebt, moet je je opnieuw inschrijven.

    Dat was tenminste een paar jaar geleden zo.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ja, als je je inschrijving gebruikt hebt, moet je je opnieuw inschrijven.

    Dat was tenminste een paar jaar geleden zo.

    Dat vind ik beter idd.
    Ik snap deze ook wel, maar je moet dus erg opletten met ?tijdelijke? woonkeuzes.

    Ik zou dus ook in de toekomst niet snel gaan samen wonen op een ander adres.
    Als ik dat doe en het blijkt niet te werken heb ik echt een probleem. Dan duurt het weer jaren voordat ik kans op iets maak. Als we dat zouden willen dan moet dat dus eerst in mijn huis.

    Kopen is met de stijgende woningprijzen al geen optie meer.
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef kaatje
    >>LINK<<

    Bij ons staat er nu dit. >>LINK<<

    Het is mij niet helder wat ze precies bedoelen.

    Ik sta ook ingeschreven in Amersfoort, daar staat het duidelijker.
    Daar vervalt je inschrijving na accepteren van een woning van verhuuders x, y, z.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Cato

    Bij ons staat er nu dit. >>LINK<<

    Het is mij niet helder wat ze precies bedoelen.

    Ik sta ook ingeschreven in Amersfoort, daar staat het duidelijker.
    Daar vervalt je inschrijving na accepteren van een woning van verhuuders x, y, z.


    Volgens mij bedoelen ze ook bij Huiswaarts dat de inschrijving komt te vervallen bij acceptatie van een woning van ??n van de aangesloten corporaties.
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Volgens mij bedoelen ze ook bij Huiswaarts dat de inschrijving komt te vervallen bij acceptatie van een woning van ??n van de aangesloten corporaties.

    Kan, maar dat staat er niet met zoveel woorden.
    Niet zoals bij Woningnet Eemvallei >>LINK<<

    Ik ga ze eens bellen.
    5 dec '17 - 22:33:41 / 5 dec '17 - 22:49:00
  7. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Cato
    Wat fijn!

    Geniet er van


    Bedankt!
  8. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef ansvanmil


    Raak je je jaren kwijt als je gaat verhuizen? Dat vind ik raar! Bij ons is het gebonden aan de persoon en niet aan waar de persoon woont....

    Dit is geen kritiek, maar een oprechte verbazing!


    Yep helaas wel!
    Nou je mag het als kritiek geven hoor. Ik vind het wel een kritiek puntje zeg maar! Is voor veel mensen echt een probleem
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Volgens mij bedoelen ze ook bij Huiswaarts dat de inschrijving komt te vervallen bij acceptatie van een woning van ??n van de aangesloten corporaties.

    Dat is inderdaad wat de dame aan de telefoon zegt. Omdat dit vroeger anders was wil ik dit toch echt even ergens goed zwart op wit zien
  10. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Aloeh


    Yep helaas wel!
    Nou je mag het als kritiek geven hoor. Ik vind het wel een kritiek puntje zeg maar! Is voor veel mensen echt een probleem


    Dus als je 40+ bent en je staat vanaf je 18e ingeschreven kun je dan steeds verhuizen zodra je vuilnisbak vol is, maar iemand die 25 is en ook vanaf 18 staat ingeschreven nergens voor in aanmerking komt, want te weinig inschrijfjaren.

    Nee, zodra je een woning accepteerd je jaren laten resetten is de meest eerlijke regeling. Ja, het maakt het wel dat je zorgvuldiger met je keuze om moet gaan, maar het voorkomt dat starters helemaal geen kans meer maken.
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Dus als je 40+ bent en je staat vanaf je 18e ingeschreven kun je dan steeds verhuizen zodra je vuilnisbak vol is, maar iemand die 25 is en ook vanaf 18 staat ingeschreven nergens voor in aanmerking komt, want te weinig inschrijfjaren.

    Nee, zodra je een woning accepteerd je jaren laten resetten is de meest eerlijke regeling. Ja, het maakt het wel dat je zorgvuldiger met je keuze om moet gaan, maar het voorkomt dat starters helemaal geen kans meer maken.


    Een woning accepteten is een rekbaar begrip.
    In dit geval betekent het dat je bij verhuizing, waar dan ook naartoe je, je jaren kwijt bent.

    Ik vind het wel terecht dat je je jaren kwijt raakt bij accepteten van een huurwoning via een co?peratie waar je dr inschrijving hebt staan.
    Niet wanneer je, juist in afwachting, van zo?n huurwoning ergens een 2-kamer flatje huurt na je scheiding.

    Het lijkt erop dat ze het bij ons hebben veranderd.
    Bij Aloeh niet dus.
  12. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef ansvanmil


    Raak je je jaren kwijt als je gaat verhuizen? Dat vind ik raar! Bij ons is het gebonden aan de persoon en niet aan waar de persoon woont....

    Dit is geen kritiek, maar een oprechte verbazing!

    Ik woon in de Haaglanden en ook hier raak je je opgebouwde jaren kwijt zodra je gaat verhuizen, ook al is dat naar een (particuliere) huurwoning van een niet aangesloten co?peratie, een koopwoning of inderdaad naar een kamer als student, of een tijdelijk te klein onderkomen na b.v. je scheiding. Zodra je GBA(inschrijf/woon)-adres verandert verlies je je opgebouwde jaren. Vorig jaar aan den lijve ondervonden toen ik van een huurwoning verhuisde naar mijn koopwoning. Mijn inschrijving voor een huurwoning bleef wel intact maar de teller stond weer op 0.
Terug naar de lijst