ANWB of marktplaats?

ANWB of marktplaats? 

Onderwerp van BeBritty

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door BeBritty zelf op 4 mei 2017 om 22:43:19

Terug naar de lijst
  1. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    quote:
    Dit schreef jellehl
    Niet noodzakelijkerwijs de hoofdprijs voor je auto... maar wel makkelijk. >>LINK<<


    Heb je hier al eens gebruik van gemaakt? Ik heb daar hele negatieve recensies over gelezen.
  2. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef milla


    Heb je hier al eens gebruik van gemaakt? Ik heb daar hele negatieve recensies over gelezen.


    Ik heb wat ervaringen van anderen meegekregen. Die waren redelijk positief. Ik zit zelf in een zakelijk circuit dus heb dit niet nodig. Wel een keer ter vergelijking een offerte laten maken en dan merk je dat de prijs niet erg hoog wordt ingezet. Het voordeel is - handje contantje afrekenen en vrijwaringsbewijs/adm. overzetting. Dat is denk ik de afweging die je moet maken.
  3. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    NB

    Het blijven tweedehandsautoverkopers.... Smile
    Plaatje
  4. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    quote:
    Dit schreef jellehl


    Ik heb wat ervaringen van anderen meegekregen. Die waren redelijk positief. Ik zit zelf in een zakelijk circuit dus heb dit niet nodig. Wel een keer ter vergelijking een offerte laten maken en dan merk je dat de prijs niet erg hoog wordt ingezet. Het voordeel is - handje contantje afrekenen en vrijwaringsbewijs/adm. overzetting. Dat is denk ik de afweging die je moet maken.

    Mm, als ik alleen al op de tekst af ga, haak ik af. Puur gevoel. Ik heb geen haast, handje contanje hoeft niet en overzetten is nou niet zo'n heel erg grote klus. En waardeer dat je/jullie meedenkt. En ik wil wel het onderste uit de kan ja:-). Vooralsnog ga ik voor de ANWB geloof ik, mijn auto is het type dat denk ik door ouderen gekocht zal worden. En die gaan voor veiligheid van merken en dus van ANWB schat ik in. Wat een aannames he?
  5. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    quote:
    Dit schreef jellehl
    NB

    Het blijven tweedehandsautoverkopers.... Smile

    Smile
    Ook een aanname:-).
  6. quote:
    Dit schreef jellehl
    NB

    Het blijven tweedehandsautoverkopers.... Smile



    Na dit plaatje snapt iedereen hoop ik mijn Smile wel? Smile
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Is het een auto met een aanzienlijke restwaarde of is het een auto die minder dan 1000 gaat opleveren?

    In het eerste geval zou ik een paar dealers afgaan en evt inruilen bij aankoop andere auto.
    Gaat het om een paar honderd euro dan zou ik hem op autotrack zetten.

    Mijn brakke Fiat Siecento bracht destijds, net voor de APK, 500 euro op via Autotrack
    Een handelaar gaf er niet meer dan 300 voor en ben er meerder langs gegaan.

    Ze mochten een proefrit maken na afgifte van hun paspoort.
    En kwamen netjes weer terug. Smile
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Clara


    Refereer je nu aan mijn bericht?
    Ik ben gewoon meegereden.


    Ik zag laatst een aflevering van een serie waarin dit helemaal fout afliep Smile
  9. Bericht van June is op 13-04-2017 om 19:01:39 uur verwijderd door June.

    Reden: Is al beantwoord

     
  10. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    Ik heb jaren geleden mijn volledig afgeschreven Golf IV via MP verkocht. Alleen belangstelling gehad van handelaren. Die hoeven i.i.g. geen proefrit, want die exporteren je auto. Uiteindelijk is het wel goed gegaan (auto werd opgehaald en ik kreeg direct contant betaald en een vrijwaringsbewijs, check van te voren of de handelaar in kwestie ook bestaat en een RDW bevoegdheid heeft). Ik weet niet of ik het nog een keer zo doe. Ik was blij dat ik er van af was. Ik weet helemaal niks van die hele handelaarswereld, voel me gepiepeld waar ik bij sta. Die lui hebben mooie praatjes. Niet fijn. Maar ik wilde het toch proberen. Met het idee dat zelf verkopen lucratiever is dan inruil. Als ik mijn Golf echter had laten staan bij de dealer waar ik mijn nieuwe (tweedehands) auto kocht was ik denk ik financieel even goed (of even slecht) afgeweest.
  11. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June
    Handig draadje dit :-). Ik Ben bezig met het verkopen van een auto. Ik ben begonnen met Autoscout24.
  12. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    2 jaar geleden heb ik mijn auto verkocht via een universele auto dealer.
    Ben een aantal dealers afgeweest om te vragen of ze interesse hadden om mijn auto te kopen, dan wel te verkopen voor mij.
    E?n dealer wilde dat wel doen voor mij, dat deden ze wel eens vaker.

    Procedure:
    In overleg met de dealer wordt er een minimum verkoop prijs en een aangeboden verkoop prijs vast gesteld. Tevens wat dan ongeveer zijn ?provisie? is.
    De auto komt bij de dealer te staan en houd je op hoogte.
    Dealer verkoopt de auto voor je zonder dat je de rompslomp hebt.

    Voordeel voor de dealer (denk ik),
    Wanneer ze voor mijn auto naar de dealer komen, heeft de dealer in ieder geval een klant in zijn showroom waar hij dan eventueel een andere auto aan kan verkopen.
    Dealer heeft een auto in zijn showroom, waarvoor hij geen investering heeft gedaan.

    Mijn voordeel:
    Geen rompslomp met de verkoop.
    Auto wordt door de dealer uit de verzekering en wegenbelasting gedaan waardoor ik geen kosten meer aan de auto heb.
    Auto staat bij verzekerd bij de dealer op zijn terrein.
    Auto wordt gratis op de site van de dealer gezet voor verkoop.

    Mijn nadeel:
    Ik ben mijn auto al ?kwijt? voordat ik geld heb ontvangen.
    Ik weet de uiteindelijk verkoopprijs van de auto niet, dus dealer kan extra winst maken door een werkelijke lagere verkoopprijs aan mij te melden.
    (maar h?, je hebt al een minimum verkoopprijs afgesproken)
Terug naar de lijst