ANWB of marktplaats?

ANWB of marktplaats? 

Onderwerp van BeBritty

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door BeBritty zelf op 4 mei 2017 om 22:43:19

Terug naar de lijst
  1. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    quote:
    Dit schreef Cato
    Is het een auto met een aanzienlijke restwaarde of is het een auto die minder dan 1000 gaat opleveren?

    In het eerste geval zou ik een paar dealers afgaan en evt inruilen bij aankoop andere auto.
    Gaat het om een paar honderd euro dan zou ik hem op autotrack zetten.

    Mijn brakke Fiat Siecento bracht destijds, net voor de APK, 500 euro op via Autotrack
    Een handelaar gaf er niet meer dan 300 voor en ben er meerder langs gegaan.

    Ze mochten een proefrit maken na afgifte van hun paspoort.
    En kwamen netjes weer terug. Smile

    Nou, mijn auto moet toch nog wel een paar duizend opleveren. Zie foto openingspostSmile
  2. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    Dank jullie wel voor jullie input zover. Erg leerzaam. Mijn plan was helemaal van auto af en greenwheels gaan rijden, ik wil hem niet inruilen. Ik rij te weinig auto, het kost me bakken met geld.
    Wat een hoop opties zijn er. Pieter, ben je echt de dealers persoonlijk langs gegaan? Jouw traject komt er volgens mij op neer dan je iets meer ontvangt dan de afgesproken minimumprijs, dat lijkt me logisch. Zaken zijn zaken.
    Andrea, ja die handelaarswereld is ook niks voor mij, ze kunnen me op het gebied van auto's alles wijs maken namelijk. En dan die snelle babbel, ben na 3 zinnen de draad al kwijt.
    Nog mensen die ervaring hebben met verkopen via ANWB?
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Geen persoonlijke verkoopervaring. Wel ervaring met het 'autovak'.

    Er zijn diverse verkoopkanalen. Er zijn autobedrijven die adverteren met 'te koop gevraagd: 2e hands auto's' en intussen al diverse partijen die auto inkoop van particulieren doen, zoals de ANWB.
    In alle gevallen wordt een prijs op basis van handelswaarde geboden. Dat is niet de hoogste prijs. Smile.
    Indien jij zo goed en eerlijk mogelijk de auto aan hen aanbied (dus goede, gedetailleerde foto's, onderhoudshistorie en eventuele bekende beschadigingen), hoe kleiner de kans dat er bij de daadwerkelijke schouwing (aankoop) van de auto bedongen wordt op de eerder aangeboden 'richtprijs'.
    Voorkomt teleurstelling.

    Via Marktplaats verkopen kan, houdt rekening met (afhankelijk van wat voor auto je te koop aanbiedt) met veel 'communicatie' (wat is de laagste prijs... etc.) en biedingen die standaard de helft of minder dan de vraagprijs zijn.. Zit dus veel kaf tussen het koren.

    ~~~~~~

    Qua kosten.. er zijn meer autodeel concepten welke ik wel wat voordeliger vind dan Greenwheels. Snappcar, MyWheels etc.
  4. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    Dank SFR. Weer zinnige info. Ben nog wel even benieuwd naar die goedkopere autodeel concepten van je, anders dan genoemd in jouw tekst. Zeer benieuwd dus. Ik heb geen zin om 15 minuten te moeten fietsen om een auto op te balen, greenwheels staat hier om de hoek. Dus brand maar los!
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef BeBritty

    Mm, als ik alleen al op de tekst af ga, haak ik af. Puur gevoel. Ik heb geen haast, handje contanje hoeft niet en overzetten is nou niet zo'n heel erg grote klus. En waardeer dat je/jullie meedenkt. En ik wil wel het onderste uit de kan ja:-). Vooralsnog ga ik voor de ANWB geloof ik, mijn auto is het type dat denk ik door ouderen gekocht zal worden. En die gaan voor veiligheid van merken en dus van ANWB schat ik in. Wat een aannames he?

    Ja. Maar dat noemen ze gewoon doelgroepanalyse. Goed bezig Smile
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef BeBritty
    (..)Ik heb geen zin om 15 minuten te moeten fietsen om een auto op te balen, greenwheels staat hier om de hoek. Dus brand maar los!


    Oh, maar dan wil je (extra) betalen voor gemak Smile

    Ik zal vanavond nog wel eens naar het prijsbeleid kijken.
  7. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    >>LINK<< Hier staan alle auto-sites op.
    Tik in bouwjaar, km stand etc en je hebt een idee van de waarde bij vergelijkbare auto's.

    En waar je hem ook verkoopt,de vraagprijs uiteraard wat hoger dan de waarde.
    Dat lullen zij er vervolgens weer afSmile
  8. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June
    Zo gelukt hier! De auto is verkocht. Geld was echt, overschrijven van de auto is goed geregeld.
    Best spannend het hele traject.
  9. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ja. Maar dat noemen ze gewoon doelgroepanalyse. Goed bezig Smile

    Smile
    Helder Kaarul, dank!
    Congrats June, dat wordt lekker veel chocolade eitjes eten dit weekendSmile! Via welk kanaal verkocht?
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Kaarul
    >>LINK<< Hier staan alle auto-sites op.
    Tik in bouwjaar, km stand etc en je hebt een idee van de waarde bij vergelijkbare auto's.


    Dat zijn vraagprijzen.. de marktwaarde bij verkoop zou je kunnen zeggen. Vaak een 'meeneemprijs'.

    Is niet de inkoopwaarde in het handelsverkeer, de waarde van de auto die het bod van een inkoper bepaald.

    Vroeger kon je in de boekhandel nog zo'n ANWB koerslijst kopen. Een boekwerk met waardebepaling van merken auto';s, op jaartal en gemiddelde kilometerstanden en dan een meer- en minder kilometerprijs zodat je kon uitrekenen wat jouw auto, volgens de ANWB, waard was bij inruil..

    Maar ja, zeiden 'wij als verkopers dan vaak": beste meneer, mevrouw, de ANWB koopt geen auto's in.. (dus zij kunnen wel iets vinden van de waarde van uw auto, of zij dat ook voor uw auto, in deze getoonde staat, zouden betalen is maar zeer de vraag..) Smile

    Maar goed, nu kan je dat niet meer zeggen.. de ANWB is, weliswaar via een partnerbedrijf, inderdaad zelf auto's gaan inkopen.. Smile

    quote:
    Dit schreef Kaarul

    En waar je hem ook verkoopt,de vraagprijs uiteraard wat hoger dan de waarde.
    Dat lullen zij er vervolgens weer afSmile


    Kan een strategie zijn..
    Je kan ook ??n scherpe prijs aanbieden en standvastig blijven. Als het een re?le waarde is, ziet de handelaar dat echt wel.
    Dus, zit er een deuk in het plaatwerk ?n is er over 1000 kilometer groot onderhoud nodig ?n verloopt de APK over een maand.. reken daar gewoon geld voor dat de kopende partij sowieso moet maken om de auto verkoop klaar te krijgen en wat dus ten koste gaat van de actuele waarde van de auto. Helaas.

    (Ps, over dat Autodelen kom ik dit paasweekend terug. Op dit tijdstip nog wat met getallen gaan rekenen gaat mij niet lukken. Smile)
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef June
    Zo gelukt hier! De auto is verkocht. Geld was echt, overschrijven van de auto is goed geregeld.
    Best spannend het hele traject.


    Dat overschrijven kan tegenwoordig geheel digitaal, met DigiD en een App, las ik laatst. Hoef je niet meer naar een speciaal PostNL licentiepunt toe. Smile
  12. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June
    quote:
    Dit schreef BeBritty

    Smile
    Helder Kaarul, dank!
    Congrats June, dat wordt lekker veel chocolade eitjes eten dit weekendSmile! Via welk kanaal verkocht?

    Dank je, via Autoscout24. Het was de auto van mijn 93 jarige vader, dus die is nu rijker;-). Succes met de verkoop, ik vond het wel kikken om een keer te doen. In een volgend leven word ik autohandelaar of makelaar 😂.
Terug naar de lijst