ervaringen met couchsurfing.com

ervaringen met couchsurfing.com 

Onderwerp van Wim

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Graag, Dayenne.
  2. Liefje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liefje
    O wim, jij hebt veel staten gezien! Leuk hoor! Ook leuk dat je green tortoise toch kent.
  3. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert
    Ik heb vroeger ook een bed & breakfast gehad. Het jaar voordat het luxe genoeg was voor B&B, was ik lid van Vrienden op de fiets en stond ik op Coachsurfing. Respectievelijk 20 euro en 0 euro per nacht. Coachsurfing gaat uit van wederkerigheid. Je overnacht ergens, maakt vrienden en diegenen zijn ook welkom bij jou thuis. Je kunt vanalles verwachten, van goed 2p bed in aparte kamer, tot luchtbed in de masterbedroom aan het voeteneind van de gastheer / vrouw.
    Het type mensen wat dat doet, is geweldig!! Ik heb zo genoten van die mensen, leuke verhalen, goed fles wijn gedronken met ze in de tuin. Ook kon je ze laten betalen met een klusje, ik liet ze hout hakken. Ze gingen een paar uurtjes hout hakken voor me. Helemaal fijn.

    Dit was in Nederland overigens.
  4. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Dank voor je bijdrage, MaaikeSchildert. Klinkt goed! Het beeld wordt zo wel wat duidelijker.
  5. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Huurauto en Motel 6, Atlanta, Georgia, juli 2009.
    Plaatje
  6. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    quote:
    Dit schreef Liefje
    O wim, jij hebt veel staten gezien! Leuk hoor! Ook leuk dat je green tortoise toch kent.


    Die Green Tortoise "old look" bussen waren gaaf! Het waren GMC bussen uit de jaren '40 en '50 die door Green Tortoise ongebouwd werden om er ook in te kunnen slapen.
    Plaatje
    Plaatje
  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Wim


    Die Green Tortoise "old look" bussen waren gaaf! Het waren GMC bussen uit de jaren '40 en '50 die door Green Tortoise ongebouwd werden om er ook in te kunnen slapen.

    Zeker gaaf!
  8. inka-maya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van inka-maya
    Ja, ervaring mee. Let goed op de profielen en vooral de recensies. Zelf heb ik als vrouw alleen met kind een aantal veiligheidsregels waar ik me aan probeer te houden. Ik reis voornamelijk door Turkije en slaap standaard niet alleen in huis bij een man die ik niet al ken als betrouwbaar. Veiligheid voor alles, dus als ik niet een vrouw/stel kan vinden dan boek ik wel een hostel. Als het niet goed voelt dan ga ik weg.
    Voordeel van couchsurfing is dat je instant vrienden hebt. En ik denk zelf dat juist mijn cs vrienden de dingen die ik gedaan heb relatief veiliger hebben gemaakt. Ik vertrok ooit naar Marokko met de vraag of de verhalen klopten dat je daar niet als vrouw alleen kunt reizen. Bleek prima te gaan. Ik had maar hoeven bellen en ik had met 1 telefoontje waar we ook hulp bij hadden kunnen gebruiken ook hulp gehad. Dat vond ik een erg fijn idee.
    Couchsurfers hebben verder de beste tips over hun stad/land. Luisteren loont dus zeker de moeite. Ze vertellen waar je goedkoop en lekker kunt eten/wat te zien/doen etc. Ik pas mijn plannen qua bestemming dus regelmatig aan onderweg.
    Verder maak je vrienden voor het leven. En is het wel belangrijk om jezelf op te stellen als fijne gast. Couchsurfing is geen hotel, dus wel fijn als je je niet gedraagd als hotelgast: zelf je spullen opruimt, een beetje helpt met afwas, een keer kookt en boodschappen doet etc.
    Dat laatste heeft dan weer tot voordeel dat het kan, zelf koken. Altijd uit eten maakt reizen loei duur. En nog leuk ook om elders de lokale supermarkt te checken.
    Misschien een idee om je zoon het een keer een weekendje in Nederland te laten proberen om te zien of het wat voor hem is?
    O en geen idee wat zijn bestemmingen zijn, maar voor grote steden heb je gewoon weinig kans dat couchsurfen ook lukt. Ik woon in Amsterdam en hier is het gekkenhuis. Londen had ik mega mazzel, Parijs heb ik niet eens geprobeerd. Maar ik weet dat New York bijvoorbeeld 1 van de meest moeilijke plekken is om een couch te krijgen. Ik zou het daar als nieuweling niet eens gaan proberen, een hostel/airbnb boeken en mijn tijd leuker besteden.
    Als het goed is bestaat er een hele wiki over hoe een goede gast te zijn en waar je op kunt letten ivm veiligheid. Nogmaals, check recensies goed. Is een hoop werk, maar voordeel is dat je dan ook persoonlijkere berichten kunt sturen en eerder ja krijgt.
  9. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Dank je, inka-maya. Ik zal mijn zoon dit draadje laten lezen.
  10. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    Ik heb viereneenhalf jaar in de VS in een bus gereisd/gewerkt.
    Een Amerikaans rijbewijs is heel makkelijk te halen, je moet echter wel een adres hebben, voor de verzekering ook. Zo makkelijk was het dat ik ook voor de lol ff mijn groot- en motorrijbewijs haalde. Dat is allemaal echt niet duur. Florida is een goedkope plaats om voor nog geen 1000 dollar een bus te kopen. Ik had twee keer een Dodge, een van 500 en een van 800 dollar. Die zou je zoon in het noorden weer veel duurder kunnen verkopen evt.
    Ik sliep in mijn bus. In de National Forests kun je gratis kamperen. Andere parken, zoals Stateparks waar jij was, kostten ongeveer een tientje. Ik sliep vaak op festivals en markten, net als nu :-).
    Ik zat 's winters in Florida, en als het warmer werd werkte in een tijdje in het noorden van Florida, in Indiana, Pennsylvania, Tenessee, hele midwest en dan door tot New York State, Vermont, of naar het westen, Colorado, Arkansas, New Mexico enzo. Noord-Westen niet gezien, wel jammer. Of we gingen op tour met de Grateful Dead toen Jerry Garcia nog leefde, en dan ging het in sneltreinvaart door het hele oosten/mid-westen van de VS. Of naar rainbowgatherings ofzo, ook heel leuk.
    Het lastige is een adres denk ik. Als je niemand hebt. Ik had mijn broertje daar.
  11. Henk_AssenaarH
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henk_AssenaarH
    Je moet Ingreta ff benaderen op deze site die heeft cauchsurfing gedaan in de VS vorig jaar.
  12. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    @Petra66: dank je wel voor je bijdrage. Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat zijn 'rainbowgatherings'? Ik heb een contact overgehouden in Tennessee van mijn trip in 2009 naar The Great Smokey mountains. Deze mensen hebben mijn zoon al reeds uitgenodigd toen ze op Facebook van zijn plannen vernamen. @PanEur: dank je wel, ik zal Ingretha een pb sturen.
    17 mei '17 - 06:26:10 / 17 mei '17 - 07:35:21
Terug naar de lijst