ervaringen met couchsurfing.com

ervaringen met couchsurfing.com 

Onderwerp van Wim

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Een leuk aspect van mijn trips vond ik het struinen langs kleine weggetjes. Ik kwam van alles tegen. Op de foto die ik jaren geleden heb genomen in de staat Georgia staat rechts op de foto een Ford Econoline uit 1960 onder een afdak. Zo maar langs de weg. Ik kreeg de indruk dat het busje al jaren stilstond....
    Plaatje
  2. Ingretha
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingretha
    Ik couchsurf en ik bied slaapplekken aan couchsurfers.

    Als je zoon wil gaan couchsurfen is het wel belangrijk dat hij een profiel aanmaakt en invult.
    Ook als je iemand vraagt voor een slaapplek, vertel dan ook altijd even iets over jezelf en wat je plannen zijn en wat je wilt gaan doen.
    Lees de profielen goed van de cs er, want soms staat er iets in hun profiel ter controle of je het wel gelezen hebt.

    Ik heb alleen maar positieve ervaringen met CS, door zelf te surfen maar ook de gasten die ik ontvang. Ook heb ik wel geweigerd als het niet goed voelde, zeker lege profielen.

    Zelf ben ik samen met mijn jongste zoon aan het surfen geweest, toen hij 13 en 15 was. Engeland en Amerika (Californi?)
    In Californi? had ik 3 adressen via CS en 2 adressen via "familie" (nou ja ik had contact met mensen met dezelfde achternaam als ik) en via hun heb ik ook bij een nicht van hun geslapen.
    We hebben op een luchtbed in de woonkamer geslapen ('s morgens om 06:00 uur lekker aan de koffie met mijn gastvrouw) Ik bleef overal 2 nachten, zodat ik 1 dag de omgeving kon bekijken. Haar dochter is met ons on tour gegaan en ik heb haar vrijgehouden die dag van eten, drinken en bedrag betaald voor de benzine. Ook ruimde ik netjes mijn spullen op en hielp mee met afwassen.

    2e adres hadden we een prive kamer met 2 persoonsbed. Warme maaltijd op aankomstdag. Volgende ochtend wel zonder ontbijt vertrokken en 's avonds uiteten geweest, de volgende dag ontbeten in de plaatselijke "breakfast restaurant" samen met de CS host (stel)

    3e overnachting was in Yosemitye National Park bij een man van 79. Hij had daar zelf jaren geleden een chalet neergezet en daar liet hij CF ers slapen, want ze moeten toch een plek hebben vond hij, ondanks dat hij wel gesteld was op zijn rust. Het leek een soort van een hostel, beneden waren rondom banken waar je matrassen op kon leggen en boven was een vide waar je matrassen op de grond neerlegde en rondom was een enorme verzameling met boeken. Deze man legde je compleet in de watten met eten en met fruit, je kon van alles krijgen, maar je mocht totaal niks terug doen. Als mijn zoon zijn bord netjes op het aanrecht wilde zetten, mocht dat absoluut niet, deed hij allemaal liever zelf. Maar het was fantastisch bij deze man, jong en oud was aanwezig en sliep door elkaar. Zoonlief vond het maar zozo hahahahaha.

    Vorige week ben ik op de motor 10 dagen weggeweest en heb ik mijn jaarlijkse terugkeer Couchsurf gasten in het noorden van Wales opgezocht en heb daar 4 nachten doorgebracht. Geweldige tijd heb ik gehad. Wat je geeft krijg je toch wel terug.

    Ik heb zeker vrienden overgehouden hieraan en heb met sommigen zeker nog contact via Facebook.

    Dit jaar heb ik ook voor het eerst een Airbnb gedaan om uit te proberen, kon geen couchsurf adres vinden. Is mij ook goed bevallen. Komt zo'n beetje op hetzelfde neer als CS alleen betaal je ervoor.

    Mijn oudste zoonis tijdens zijn HBO tijd veel in Amerika geweest, stage en reizen, ik zal hem ook eens vragen of hij tips heeft.
  3. Ingretha
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingretha
    Slaapplek in Yosemite Park Californi?
    Plaatje
  4. Ingretha
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingretha
    Slaapplek in Wales bij 2 vrijgezelle broers (toptijd) ze hebben een schapenhouderij. Dus ook nog een ochtendje mee geweest naar de boerderij en geholpen en een lammetje de fles gegeven en in een jeep een stukje gereden.
    Plaatje
  5. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Super en gaaf dat je dit deelt, Ingretha! Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van je zoon.
  6. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Het noorden van Californie, juli 1995.
    Plaatje
  7. Liefje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liefje
    ooo wat een leuk draadje, mooie verhalen, moie herinneringen, mooie foto's mooie t(r)ips!! Ik had nog noooit van couchsurfing gehoord! Lijkt mij wel spannend als vrouw hoor, poeh. Maar wel gaaf!

    Wat leuk die foto van de binnenkant van green tortoise bus ook. Ik heb er in geslapen!! Maar het meest de matrasjes eruit gehaald om in de open lucht te slapen. Memories!!! Heerlijk.
  8. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Bedankt voor je spontane reactie, liefje. Door de reisplannen van mijn zoon en de reacties in dit draadje krijg ik zelf ook weer enorme zin om nog eens te gaan.

    In 1983 was ik voor het eerst in de VS, in de staat Pennsylvania, zie foto. Ik werkte op een boerderij van Nederlandse immigranten, en daarna heb ik vakantie gevierd.
    Plaatje
    20 mei '17 - 08:46:10 / 22 mei '17 - 20:45:06
  9. Wat een leuk draadje!
    Wat zijn jullie ondernemend. Smile
  10. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Vooral ben ik ook benieuwd naar de reactie van mijn zoon, als ik hem binnenkort dit draadje laat lezen, Clara!
  11. Bericht van Leonard is op 23-05-2017 om 08:40:57 uur verwijderd door Leonard.

    Reden: Ah, nvt denk ik

     
  12. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    quote:
    Dit schreef Wim
    @Petra66: dank je wel voor je bijdrage. Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat zijn 'rainbowgatherings'? .


    Rainbows zijn soort van hippies die zo natuurljk mogelijk willen leven. Ze houden gatherings in de bossen waar ook veel native Americans naartoe komen, waar ze nauw verbonden mee zijn.Gatherings duren een paar dagen, er worden door de eerste mensen shitholes gegraven en free kitchens opgezet en een totem geplaatst als centrum. Er komen vaak duizenden mensen uit de hele VS op af. Paar dagen/week in de het bos, er zijn bijeenkomsten, drumcircles, enorme vuren, speeches , vaak komen Indianen praten, veel respect voor de natuur, er wordt niets verkocht maar iedereen neemt wat mee en er wordt wel getrade Na een paar dagen /week wordt het bos weer net zo achter gelaten als het was.
    Helaas komen hier ook profiteurs op af, zoals overal.
    Er zijn ook rainbowgatherings in andere landen hoor, maar daar meer.
Terug naar de lijst