Dochter gaat op kamers in Rotterdam, hebben jullie tips?

Dochter gaat op kamers in Rotterdam, hebben jullie tips? 

Onderwerp van MaaikeSchildert

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Clara



    Is ook zo. De oudste vond dat ook best eng en spannend maar ze heeft het echt supergoed gedaan en wil nu nooit meer weg. Blijkbaar is het toch iets genetisch want vanaf het begin heeft ze zich als een vis in het water gevoeld daar.


    De mijne wil ook niet meer terug. Woont op een super gave locatie in Delft.
  2. quote:
    Dit schreef maartje


    De mijne wil ook niet meer terug. Woont op een super gave locatie in Delft.



    Delft is een mooie stad. Beetje zoals Leiden vind ik.
    Ach ja Maartje, andere fase he?! We hebben met/ ondanks OA toch maar die kids groot getrokken. Smile
  3. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    quote:
    Dit schreef Erna
    Ik zou het vooral lekker bij je dochter laten. Ik neem aan dat zij heel goed in staat is zelf te bepalen waar ze wel of niet wil wonen. Hoever ze wil fietsen of liever het OV gebruikt. Allemaal zaken die haar woongenot, levensgeluk, gevoel van vrijheid, manier van leven bepalen. De redenen van haar moeder zouden geen issue moeten zijn en als moeder zou je niet je wil of controle-drang moeten willen opdringen. Het is haar leven. Zij moet het ermee doen. Niet jij. Ze is volwassen. Laat haar haar eigen beslissingen nemen. Sta haar terzijde, steun en luister vooral naar wat zij nodig heeft.

    Erna en Klara, we gaan samen zoeken. Dat staat er ook. Ze wil graag samen met mij zoeken. Daarbij help ik haar graag. Zo moet je het zien. En ik vraag jullie om tips.
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Clara



    Delft is een mooie stad. Beetje zoals Leiden vind ik.
    Ach ja Maartje, andere fase he?! We hebben met/ ondanks OA toch maar die kids groot getrokken. Smile


    Als ik OA niet had gehad, had ie nooit in Delft gezeten. Hij was 12 jaar, we waren bij Ellen (Eve), toen zei hij: hier wil ik later studeren SmileSmileSmile
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert

    En ik vraag jullie om tips.


    Berichtje maken op FacebookSmile
  6. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    quote:
    Dit schreef SFR
    Wat is de reden om te kiezen voor een maximale fietstijd van een kwartier?

    Welke studentenreisproduct kiest zij? Weekend of doordeweek?

    Bij doordeweeks zou ik mij voor kunnen stellen dat een grotere afstand tot school maar wel dicht bij een goed OV punt misschien net zo slim is.
    Regio R'dam heeft een uitgebreid netwerk met frequente lijnen. Maakt je potenti?le woon (slaag) cirkel groter.

    Je dochter zou zelf kunnen overwegen, als woonkosten een sterk issue is, om ergens buiten de stad te gaan wonen. Bijvoorbeeld in ??n van de plaatsen langs de RandstadRail of de Metro richting Spijkenisse..

    Ik vermoed in het weekend, om dan terug te kunnen naar familie en vrienden. Dat zegt ze nu.
    De kwartier is een inschatting. Maar misschien wel te kort. Ze heeft 7 jaar lang een klein uur gefietst naar de middelbare school. Haar kennende, vermoed ik dat ze dat niet meer wil, daar is ze klaar mee. De afstand zal ook een afweging van vraag en aanbod zijn.
  7. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    quote:
    Dit schreef Clara
    ...

    En Ja, dat is als moeder best eng dat loslaten . Smile

    Clara, beetje nare opmerking vind ik dat.
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert

    Ik vermoed in het weekend, om dan terug te kunnen naar familie en vrienden. Dat zegt ze nu.
    De kwartier is een inschatting. Maar misschien wel te kort. Ze heeft 7 jaar lang een klein uur gefietst naar de middelbare school. Haar kennende, vermoed ik dat ze dat niet meer wil, daar is ze klaar mee. De afstand zal ook een afweging van vraag en aanbod zijn.


    Je moet er ook rekening meehouden dat ze soms ook 's avonds naar school moeten en dat er wijken zijn waar je dan liever niet in je eentje loopt of fietst.
    Naar de kennismakingsdagen van de studie gaan en een zo groot mogelijk netwerk cre?eren.

    Een reisproduct waar je door de week mee kunt reizen is handiger, als ze dan toch naar huis wil, kan ze vrijdagavond en maandagochtend reizen.
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert

    Ik vermoed in het weekend, om dan terug te kunnen naar familie en vrienden. Dat zegt ze nu.
    De kwartier is een inschatting. Maar misschien wel te kort. Ze heeft 7 jaar lang een klein uur gefietst naar de middelbare school. Haar kennende, vermoed ik dat ze dat niet meer wil, daar is ze klaar mee. De afstand zal ook een afweging van vraag en aanbod zijn.


    Ok, duidelijk. Heb ik ook jaren gedaan. Handig voor de was enzoSmile.

    Nog een tip: check de verschillende RET abo's. Wellicht is er een korting voor door de week icm het studentenreisproduct.
  10. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert

    Erna en Klara, we gaan samen zoeken. Dat staat er ook. Ze wil graag samen met mij zoeken. Daarbij help ik haar graag. Zo moet je het zien.


    Ik wil je nog wel wel graag meegeven dat het heel erg belangrijk is dat ze aansluiting krijgen bij leeftijd-en studiegenoten. Als ze mensen om zich heen hebben lukt het op kamers wonen (en studeren) veel beter, dat is wat ik gezien heb. Daarom is dat loslaten best wel belangrijk. Met moeder erbij krijgt ze die aansluiting niet.
    Vogels gooien hun jongen over de rand van het nest als ze groot genoeg zijn. Smile
  11. quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert

    Clara, beetje nare opmerking vind ik dat.



    Als jij hem zo wil lezen....Smile
  12. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik wil je nog wel wel graag meegeven dat het heel erg belangrijk is dat ze aansluiting krijgen bij leeftijd-en studiegenoten. Als ze mensen om zich heen hebben lukt het op kamers wonen (en studeren) veel beter, dat is wat ik gezien heb. Daarom is dat loslaten best wel belangrijk. Met moeder erbij krijgt ze die aansluiting niet.
    Vogels gooien hun jongen over de rand van het nest als ze groot genoeg zijn. Smile

    Ze woont al twee jaar niet meer bij mij. Ze woont volledig bij haar vader, ze eet 1x per week bij mij. Tegenwoordig ook slapen, overdag is ze overal en nergens bij vrienden. Volgens mij heb ik haar best behoorlijk losgelaten. Ondertussen heb ik het gevoel dat er een meer volwassen relatie tussen ons is in plaats van een vasthoudende relatie van mij. Ik denk echt niet dat "niet loslaten" van mijn kant een probleem is.
    Ik hoor best vaak reacties in mijn omgeving die zeggen dat ze het knap vinden hoe ik met haar omga, dat ik haar zo "los laat".
    En ja, het is zeker belangrijk dat ze integreert in Rotterdam en vrienden maakt. Ze bouwt een compleet nieuw leven op daar. Ik vind het geweldig voor haar! Ze doet het goed.
Terug naar de lijst