Dochter gaat op kamers in Rotterdam, hebben jullie tips?

Dochter gaat op kamers in Rotterdam, hebben jullie tips? 

Onderwerp van MaaikeSchildert

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    quote:
    Dit schreef Clara



    Als jij hem zo wil lezen....Smile

    Ook dit is naar.
  2. quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert

    Ook dit is naar.



    Jij ervaart het als naar. Dat is net wat anders. Maar ik zal niet meer op jou reageren. Dat lijkt me beter. Succes! Smile
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef maartje


    (..)Met moeder erbij krijgt ze die aansluiting niet.
    (..~)


    Eh, dit is de voorbereidende fase, d8 ik?
    Ik neem.aan.dat moeder er niet bij zal zijn tijdens de intro (ontgroenings) dagen...

    Verder, volgens mij heeft Maaike al wel wat moeten loslaten toen haar dochter het aanlegde met een 'getrouwde' kerel van 25 jaar ouder...

    Dat moeder en dochter nu weer wat dichter bij elkaar staan en beiden.deze nieuwe fase in willen, kan misschien ook positief zijn?
  4. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    Nou, inderdaad. Dankjewel SFR.

    Vanmiddag hebben we eea opgezocht op internet, duo.nl, aangemeld bij kamerverhuurwebsites enzo. Leuk hoor. Ik ben benieuwd.
  5. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef maartje


    Je moet er ook rekening meehouden dat ze soms ook 's avonds naar school moeten en dat er wijken zijn waar je dan liever niet in je eentje loopt of fietst.


    Ik denk dat heel veel wijken in eerste instantie eng lijken als je de stad niet gewend bent, maar prima te doen zijn. Juist daar zijn meer betaalbare mogelijkheden
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef maartje
    Je moet er ook rekening meehouden dat ze soms ook 's avonds naar school moeten en dat er wijken zijn waar je dan liever niet in je eentje loopt of fietst.
    je kunt hier overal 's avonds fietsen of lopen. Ik zou het bos en de parken vermijden maar dat doet elk weldenkend mens denk ik.
  7. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert

    Ik vermoed in het weekend, om dan terug te kunnen naar familie en vrienden. Dat zegt ze nu.
    De kwartier is een inschatting. Maar misschien wel te kort. Ze heeft 7 jaar lang een klein uur gefietst naar de middelbare school. Haar kennende, vermoed ik dat ze dat niet meer wil, daar is ze klaar mee. De afstand zal ook een afweging van vraag en aanbod zijn.

    Ben je wel in gesprek geweest met je dochter? Het zijn nl een hoop vermoedens hierboven.
    Weet je wel zeker dat ze het echt diep van binnen met jou wil doen, op jouw manier, ipv met een moeder die belangstellend en op afroep beschikbaar is voor hulp en een luisterend oor.
  8. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Wat voor studie gaat je dochter doen Maaike?
    Kralingen en het Centrum is helemaal top voor studenten, maar dus ook duur en schaars.
    Hoe verder daarvandaan, Ommoord, Zuid, hoe goedkoper en meer kans, je kunt ook bij deze beginnen en als je er eenmaal woont en beter zicht hebt op de stad en via via studiegenootjes bijv naar een leuker huis te gaan. En via een studentenvereniging is ook heel leuk, die hebben eigen huizen. Dan zit je gelijk ook goed in een sociaal netwerk. Als je nog niemand kent kan het anders wel lastig zijn.
    Sowieso naar de eurekaweek gaan natuurlijk.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Op de Erasmus universiteit briefjes ophangen dat ze een kamer zoekt. Dat kan ook vast bij de hogescholen.
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef scar
    Op de Erasmus universiteit briefjes ophangen dat ze een kamer zoekt. Dat kan ook vast bij de hogescholen.

    Daar hangen al 100 briefjes Smile
  11. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    quote:
    Dit schreef Erna

    Ben je wel in gesprek geweest met je dochter? Het zijn nl een hoop vermoedens hierboven.
    Weet je wel zeker dat ze het echt diep van binnen met jou wil doen, op jouw manier, ipv met een moeder die belangstellend en op afroep beschikbaar is voor hulp en een luisterend oor.

    Ja natuurlijk ben ik wel in gesprek geweest met mijn dochter.
    Ik vermoed, omdat het vragen zijn die opkomen en waar wij het nog niet over hebben gehad.
    Ik weet niet veel, omdat ik Rotterdam niet ken. 1 keer geweest, een uurtje.
    Natuurlijk dring ik mij niet op. Dat heb ik eerder gezegd, waarom twijfel je aan mijn woorden? Omdat ik tips vraag op OA? En natuurlijk ben ik belangstellend, op afroep beschikbaar en heb een luisterend oor. Iets anders werkt niet bij haar.
    Ik vraag om advies over op kamers gaan in Rotterdam. Niet over opvoeding, anders stond dit draadje wel bij de rubriek "ervaringen en opvoeding".
  12. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    quote:
    Dit schreef elly69
    Wat voor studie gaat je dochter doen Maaike?
    Kralingen en het Centrum is helemaal top voor studenten, maar dus ook duur en schaars.
    Hoe verder daarvandaan, Ommoord, Zuid, hoe goedkoper en meer kans, je kunt ook bij deze beginnen en als je er eenmaal woont en beter zicht hebt op de stad en via via studiegenootjes bijv naar een leuker huis te gaan. En via een studentenvereniging is ook heel leuk, die hebben eigen huizen. Dan zit je gelijk ook goed in een sociaal netwerk. Als je nog niemand kent kan het anders wel lastig zijn.
    Sowieso naar de eurekaweek gaan natuurlijk.

    Ze gaat naar de Willem de Kooning. Inderdaad wil ze graag met de metro gaan in plaats van met de fiets, ze moet de tekeningen en kunstwerken mee kunnen nemen. Wel zo praktisch inderdaad.
    Ook wil ze zo goedkoop mogelijk.
    Volgens mij is een studentenvereniging alleen voor universiteit. Of heb ik dat mis? Want dan kijk ik ook daar wat mogelijk is.
    De Eurekaweek, ik ga kijken en mail het haar.
    Goede tips, dankje.
Terug naar de lijst