weigeren leden voor uitjes

weigeren leden voor uitjes 

Onderwerp van moniquevalerie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door moniquevalerie zelf op 27 juni 2017 om 14:17:28

Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef moniquevalerie


    Ook hier is geen sprake van, uitje is vooruit betalen, en allemaal sociale mensen die met iedereen een praatje maken.


    Bepaalde mensen kunnen natuurlijk door hun aanwezigheid/persoonlijkheid een heel andere dynamiek geven in een groep. Zou dat een reden kunnen zijn?
    Ik ken ook sociale mensen die met iedereen een praatje maken, maar bijvoorbeeld altijd het hoogste woord willen hebben of bijvoorbeeld altijd gelijk willen hebben. Misschien kunnen dat zaken zijn die de organisator storen en dat die daarom dan een selectie maakt van mensen die het beste in zijn straatje passen?

    Daar kan ik mij iets bij voorstellen, hoewel het mij vreselijk lijkt iets te organiseren en dan tegen mensen te zeggen dat ze niet mee mogen doen. Maar anderen hebben daar geen moeite begrijp ik en kunnen dat blijkbaar.
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Maar het kan natuurlijk ook zo simpel zijn dat de organisator Pietje gewoon een lul vindt en hem daarom weigert. En nee, dat is niet tof.
  3. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Maar het kan natuurlijk ook zo simpel zijn dat de organisator Pietje gewoon een lul vindt en hem daarom weigert. En nee, dat is niet tof.

    dat kan ook. Nee dat is niet tof, dan moet je geen oa uitje organiseren
  4. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef moniquevalerie



    Maar waarom weigeren, ouder alleen is toch bedoeld om mensen bij elkaar te brengen, om een leuke dag te hebben. Zeker betaalde leden zou je toch niet mogen weigeren??

    De tegenhanger daarvan is dat er een soort van "dwang" zou zijn dat wanneer je iets organiseert, dat je dan iedereen MOET toelaten.
    Je schrijft (terecht denk ik) "om een leuke dag te hebben".
    Helaas is dat in sommige situaties wel afhankelijk - of op zijn minst sterk aan be?nvloeding onderhevig - van/door wie er wel en niet mee gaan.
    Meestal selecteert dat zichzelf wel uit en gaat dat vanzelf.
    Soms wellicht niet.

    Ik zie het als een noodgreep.
    Ikzelf wil nooit iemand weigeren, het voelt niet goed maar wanneer een leuk uitje "in gevaar" is, dan zou ik het nadrukkelijk overwegen.
    Ik heb nog nooit iemand geweigerd.
    Nou ja, niet om de reden dat diegene op zich niet welkom zou zijn, dat had te maken met noodzakelijke "aanmeldings-/betalingsvoorwaarden".

    Leden betalen in principe niet aan jou dus uit het lidmaatschap op OA ontstaat geen recht op uitjes die door jou georganiseerd worden.
    Ikzelf ben van mening dat je geen geld mag verdienen aan uitjes die je organiseert maar hoe dan ook zorgen in mijn optiek ook betaalde uitjes er niet voor dat er zoiets als "recht op deelname" ontstaat.

    ...... het "moet" wel leuk blijven ....
  5. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee
    quote:
    Dit schreef moniquevalerie



    Maar waarom weigeren, ouder alleen is toch bedoeld om mensen bij elkaar te brengen, om een leuke dag te hebben. Zeker betaalde leden zou je toch niet mogen weigeren??

    Als je met iemand op het forum steeds aanvaringen krijgt kan ik me voorstellen dat je zo iemand niet bij je uitje wilt hebben. Maar dat is meestal wederzijds, dus ik denk dat dat zichzelf regelt. En verder valt het weigeren niet echt te effectueren, als iemand gewoon t?ch komt kun je er weinig aan doen.
    Veel lastiger is het bij algemene OA-uitjes, het enige wat je daar kunt doen is zelf wegblijven als je bepaalde mensen niet wilt tegen komen.
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef moniquevalerie


    Ook hier is geen sprake van, uitje is vooruit betalen, en allemaal sociale mensen die met iedereen een praatje maken.

    Heb je gevraagd waarom je geweigerd bent?

    Verder, ik zou niet teveel tijd&energie aan dit soort akkefietjes besteden. Of het gaat nergens over, en dan maak je er nu een rel van. Of je hebt al een slepend conflict met iemand en dan is het niet verstandig om dat via OA-Uitjes uit te vechten.
  7. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Geen idee over wie of welk uitje het gaat, maar ik vind dat het aan de organisator is om te bepalen wie wel/niet mee mag.
    Daar is niets asociaals aan in mijn ogen, misschien is het juist wel een hele sociale actie die ervoor zorgt dat het gezellig blijft voor alle aanwezigen.

    Het is nogal wat om iemand te weigeren dus als dat gebeurt dan neem ik aan dat daar dan wel een gegronde reden voor zal zijn.
  8. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Oh ja hoor, ik heb weleens iemand geweigerd.. Liever niet, want over het algemeen kan ik met iedereen door een deur en vind ik het al snel gezellig, maar als je willens en wetens de boel komt verzieken, ook na waarschuwingen en gesprekken achter de schermen, ben je uiteindelijk niet welkom.

    Dat kan alleen als het uitje ook dusdanig afgebakend is dat dat ook lukt. In een door mij gehuurde ruimte bv. Als iemand op een stranduitje komt, wordt dat lastiger.. Overigens ben je dan nog steeds niet welkom, maar als iemand zn handdoekje naast die van OA legt, kun je niks..

    Maar begrijp ik goed dat het niet om jou gaat? In dat geval zou ik het ook vooral tussen organisator en geweigerde laten, en er zelf geen draadje over starten.
  9. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef Mikky
    Maar begrijp ik goed dat het niet om jou gaat? In dat geval zou ik het ook vooral tussen organisator en geweigerde laten, en er zelf geen draadje over starten.


    +1
  10. Nova
    Positief blijven !

    Toon alleen de berichten van Nova
    Aantal jaren geleden is er toch een grote rel geweest over het weigeren van een lid die deel wilde nemen aan een weekendje weg.
    Het beheer en ook veel leden vd site waren nogal verbolgen over het feit.
    Overigens heeft toen de geweigerde zelf een draadje er over geopend.
    Mooi om nu vooral te lezen dat er best redenen kunnen zijn die zo zwaar wegen dat het gerechtvaardigd is iemand uit te sluiten van een uitje.
  11. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Solar

    dat kan ook. Nee dat is niet tof, dan moet je geen oa uitje organiseren

    Smile ..... als je iemand op OA een lul vind dan kun je dus geen uitjes meer organiseren. ?!?!
  12. Arno
    Help mij aan glazen. ;-)

    Toon alleen de berichten van Arno
    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Geen idee over wie of welk uitje het gaat, maar ik vind dat het aan de organisator is om te bepalen wie wel/niet mee mag.
    Daar is niets asociaals aan in mijn ogen, misschien is het juist wel een hele sociale actie die ervoor zorgt dat het gezellig blijft voor alle aanwezigen.

    Het is nogal wat om iemand te weigeren dus als dat gebeurt dan neem ik aan dat daar dan wel een gegronde reden voor zal zijn.

    Helemaal mee eens.
    Een gegronde reden, in de ogen van de organisator, moet voldoende zijn om iemand te weigeren.
    Ik denk trouwens dat er een grote kans is dat de geweigerde heel goed weet waarom hij/zij geweigerd wordt.
Terug naar de lijst