Hoe krijg ik die balk weg?

Hoe krijg ik die balk weg? 

Onderwerp van EmC


Dit onderwerp is gesloten.
door EmC zelf op 12 juli 2017 om 09:15:32

Terug naar de lijst
    Bericht van Boep is op 16-07-2017 om 12:16:23 uur verwijderd door Boep.

    Reden: xxxxxx

     
  1. Feliciteerd!
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Boep

    Smile Zo, die durven!

    Ik zou even niks doen. Eerst maar eens bij de woningbouw vragen wat je krijgt (aan keuken) als je niks overneemt.


    Is niet alleen keuken.
    Ben zo thuis. Dan schrijf ik verder.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    Goed daar gaatie;

    - Keuken
    - 90 cm inductie kookplaat
    - 90 cm afzuigkap
    - vaatwasser
    - douchecabine
    - brede designwastafel
    - Grote badkamerkastjes met spiegels boven die wastafel
    - Gehele bovenverdieping voorzien van laminaat in zeer goede staat.
    - Tapijt op beide trappen
    - Rolgordijnen in de keuken en in de grote slaapkamer.

    Totaal 2800 euro

    Oke, nu komt het.
    Is het dat waard? ja met gemak. Woning is ook in zeer goede staat, daarbij vergeleken is mijn woning een bouwval.
    Maar goed, mijn woning is wel van 2007 en die van hun 2013 en zij hebben geen kinderen.
    De man is ook bouwvakker en heeft alles keurig afgewerkt.
    Maar...ik zou zelf nooit een design wastafel kopen enzo. Ook geen inductie kookplaat en ook geen vaatwasser.
    Ik zou er enorm blij mee zijn maar mijn budget laat het niet toe.
    Ik weet namelijk ook niet wat me te wachten staat om mijn woning weer goed te krijgen (heel wat denk ik als ik zie hoe netjes hun woning is en waar de woningstichting bij hun al allemaal over liep te zeuren) maar ik moet ook gewoon nog andere dingen doen en aanschaffen.
    Alles moet wel worden geschilderd, en ik moet nog complete kinderkamers kopen en in ieder geval een fatsoenlijk bankstel.
    Tuurlijk kan dat allemaal ook later maar nogmaals...ik zou nooit zoveel geld uitgeven aan die ehh...voorwerpen enzo.
    Wat het ook waard is, ik wil er maximaal 1000 euro voor geven, misschien 1250 maar meer wil ik niet.
    De vloeren gaan me om het gemak want zo duur hoeft dan niet te zijn en ik koop voor 150 euro een tweedehands elektrische kookplaat, voor 100 euro een vaatwasser en een afzuigkap kost nieuw al niet veel.
    Het gaat mij dus om een stukje gemak en een stukje luxer uitgevoerd wat best grappig is maar voor mij geen noodzaak.
  4. Christine1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Christine1
    Maar alleen een trap laten bekleden is al duur. Wat zou je daar dan bijvoorbeeld mee willen. Je koopt ook een stukje gemak. Een aantal dingen zijn al goed voor elkaar.
  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef EmC
    Goed daar gaatie;

    - Keuken
    - 90 cm inductie kookplaat
    - 90 cm afzuigkap
    - vaatwasser
    - douchecabine
    - brede designwastafel
    - Grote badkamerkastjes met spiegels boven die wastafel
    - Gehele bovenverdieping voorzien van laminaat in zeer goede staat.
    - Tapijt op beide trappen
    - Rolgordijnen in de keuken en in de grote slaapkamer.

    Totaal 2800 euro




    Allereerst: GEFELICITEERD!!

    Ik zou niet aan de keuken gaan rommelen. Dan liever aan de andere zaken.
    Maar eigenlijk moet je eerst berekenen wat je zelf aan de overige zaken kwijt zou zijn, (rolgordijnen, laminaat en inderdaad de trapbekleding.)
    Volgens mij kom je dan al snel aan dat bedrag!
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Christine1
    Maar alleen een trap laten bekleden is al duur. Wat zou je daar dan bijvoorbeeld mee willen. Je koopt ook een stukje gemak. Een aantal dingen zijn al goed voor elkaar.


    Ja, maar ik kan prima een trap bekleden hoor. Ben alleen al meer dan 30 keer verhuisd en heb geen zin meer.
    Voor mij is het dus vooral gemak en artikelen die ik zelf niet zou aanschaffen.
    Had ik geld zat dan zou ik het direct doen hoewel ik dan wel iets lager zou bieden maar mijn totale budget is 5000 euro.
    Ik had zelf echt rekening gehouden met 1000 euro voor een mooie, ingerichte keuken en dat had ik prima gevonden, echt!
    Zelf zou ik liever vloerbedekking op slaapkamers willen maar jemig, dit laminaat ligt er gewoon goed bij en dan zou ik er anders een karpet overheen gooien want ik voel nou eenmaal graag tapijt onder mijn blote voeten, zeker als ik uit bed stap.
    Die rolgordijnen boeien me eigenlijk ook niet maar ze zijn netjes en als het er toch al hangt...
    Die designwastafel kan me helemaal niets schelen maar de douchecabine vind ik wel fijn.
    Dus tsja...ik vind het een lastige.
  7. Bericht van Boep is op 16-07-2017 om 12:16:55 uur verwijderd door Boep.

    Reden: xxxxxx

     
  8. Gien70
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gien70
    Ik zou zeker onderhandelen. Apparatuur is 4 jaar oud, wil je vloerbedekking op trap (bereklus om weer te verwijderen), hoe ziet de niet design wasbak eruit? e.d. Eigen budget hierin belangrijkst, want hoe dan ook de woning wordt in ieder geval voor jou!
  9. Stoffel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Stoffel
    quote:
    Dit schreef EmC
    Goed daar gaatie;



    .


    Vanuit de huidige bewoners gezien:
    - De keuken mogen zij er niet uit halen. die hoort bij het huis. (dus geen extra waarden)
    - Alle apparatuur in de keuken zouden ze eruit kunnen halen, maar ze willen in hun nieuwe woning waarschijnlijk iets nieuws of er zit al prima apparatuur in. Dan zouden ze dus moeite moeten doen om het eruit te halen en op marktplaats te zetten (wat is hun dat waard).
    - Douchecabine eruit halen is voor hun ook zo'n ding. Kunnen ze dit er netjes genoeg uit halen (dat moeten zij doen als je het niet wilt). En wat kunnen ze er verder mee?
    - brede designwastafel hebben ze zelf voor gekozen. Hebben ze de originele wastafel van de woningbouw nog? Anders zouden ze een nieuwe standaard wastafel moeten kopen en plaatsen. Is het dat hun waard?
    - Extra kastjes en spiegels zouden ze kunnen mee nemen, maar wat kunnen ze er zelf nog mee. Wat is dat hun waard?
    - Je wilt tapijt op de bovenverdieping. Dat kun je ze vertellen. Laminaat is dan van geen waarden voor jou. Wat is het hun waard als ze het van jou mogen laten liggen?
    - Als het tapijt op de trappen vastgelijmd zit (even navragen anders zit je er mogelijk later zelf mee) is het voor hun een hels karwij om het eraf te halen. Wat is het hun waard om het te mogen laten zitten?
    - Rolgordijnen kunnen ze makkelijk verwijderen, maar wat kunnen zij er nog mee. Zijn deze op maat gemaakt voor deze ramen?

    Even zakelijk het van een andere kant bekijken vergemakkelijkt het afdingen misschien. En misschien gewoon eerlijk zeggen wat je er voor over hebt en vertellen dat er helaas financieel gezien niet meer in zit of zo....
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Boep
    Zo duur hoeft een douchecabine niet te zijn hoor. Pas eentje gekocht bij de Praxis. Even de kortingsacties in de gaten houden. Smile


    Nee precies.
    Het is trouwens niet eens een echte cabine hoor. Zijn een wand en een deur. Geen bak.
    Maar het zit al goed in de kit enz...Verder zag dat er het minst aantrekkelijk uit van alles dat ze aanbieden.
    Maar het gemak weer he! Het zit er al.
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Gefeliciteerd Eric, maar wel een flinke dilemma.

    Even een klein puntje over de keuken: met een inductiekookplaat heb je ook nieuwe pannen nodig waarschijnlijk. Neem dat mee in je budget als je toch de keuken overneemt
Terug naar de lijst