Hoe krijg ik die balk weg?

Hoe krijg ik die balk weg? 

Onderwerp van EmC


Dit onderwerp is gesloten.
door EmC zelf op 12 juli 2017 om 09:15:32

Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Vrij onverwachts is er ineens een grote kans dat ik binnen een paar weken ga verhuizen maar ik heb hier nogal huisgehouden met van alles en nog wat en dat moet worden hersteld.
    Hoop werk te verzetten in korte tijd dus.
    Ik had destijds onder andere een tussenwand gemaakt omdat ik een slaapkamer tekort kwam en die ben ik nu weer aan het afbreken.
    De balk op de blauwe muur zit vast met kit en schroeven. Op zich al stom genoeg maar ik hou niet van half werk :-)
    De schroeven zitten in het midden. Maar daarover heen heb ik dus nog een balkje gemonteerd ook met houtlijm en schroeven.
    Die balk krijg ik er niet af dus ik kan al helemaal niet bij die balk die op de muur zit.
    Met grof geweld gaat niet.
    Die blauwe muur is namelijk een kinderachtige gipsbeton muurtje waar de gaten al invallen als je er naar kijkt.
    Maar de boel moet eraf.
    Iemand tips? Ik weet het even niet meer.
    Plaatje
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Johanna

    Of bedoel je niet die dwarsbalk, is de balk aan de muur een dubbele?


    De verticale balk. Die zit over de hele lengte met kit en schroeven op de blauwe muur.
    Daarover dus nog een balk met houtlijm die over die schroeven heenvalt.
    Met geen mogelijkheid krijg ik die balk los.
    Geen idee waar de schroeven van die achterste balk zich bevinden en hoeveel het er zijn.
    Daarna volgt het probleem van de kit nog maar eerst wil ik bij die schroeven.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Johanna

    Schroeven van de bovenste balk losmaken en dan een schroevendraaier tussen de twee balken wroeten om de houtlijm los te wrikken? Zou zonder al te veel trekkracht op de onderste balk moeten kunnen. Of als je weet waar de schroeven van de onderste balk zitten het hout van de bovenste wegboren zodat je bij de schroeven kunt. Maar de meeste schade zal wel het loshalen van de kit onder de onderste balk veroorzaken, zal wel wat stukwerk lostrekken. Zou je dat kunnen snijden met een stanleymes ofzo? Dan gaat dat wat gecontoleerder.


    Nee, loswrikken gaat echt niet. Die schroeven zijn er allang uit maar twee goed verlijmde balken wrik je echt niet los.
    In het ergste geval moet ik die hele balk wegbeitelen omdat ik niet weet waar de schroeven van die balk daaronder zitten.
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Gertruud
    Met een materiaaldetector de schroeven opsporen.
    En dan strategisch zagen (als hier eerder gezegd).
    Eventueel moet je beschadigingen stucken/pleisteren.

    Wat een prachtige kleur blauw trouwens!


    Mooi he! Stukadoor zal ik sowieso nodig hebben.
    Als ik denk aan de spiegelwand in de woonkamer opgebouwd uit 30 spiegels die ik ook gekit heb Smile
    De bovenste balk heb ik inmiddels aan gort gebeiteld. Dat is eens een voordeel als je in tijdnood zit.
    Dan ga je maar gewoon doen ipv denken en blijkt het wel mee te vallen.
    Ik heb alle schroeven al zichtbaar van de onderste balk.
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    Kit heeft destijds helemaal niets gedaan Smile
    Ben gelukkig niet zo'n goede bouwer als ik dacht.
    Plaatje
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Artic-Rose
    Ga je in Zeewolde verhuizen Eric?


    Als het doorgaat dan ja.
    Ik sta nog steeds eerste met inmiddels ruim 130 reacties.
    Heb er een goed gevoel over.
    Daarom voor de zekerheid maar vast slopen.
    Mocht ik de woning mislopen dan is er geen man over boord. Werd toch weer eens tijd dat ik me ergens op ging storten ipv dat eeuwige gepieker.
    Dan maak ik er hier weer eens een nieuwe frisse woning van maar nogmaals, ik heb er een goed gevoel over.
    Ik mag met al die nieuwe wetten bijna nooit op een woning reageren dus dit moet hem gewoon worden. Punt! Smile
    Dit is de woning;
    >>LINK<<
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Inge65

    Ziet er goed uit!


    Jahh..die mensen hebben al wat dingen veranderd. Deze huizen zijn vorig jaar of dat jaar daarvoor nieuw opgeleverd geloof ik. Maar die wastafel in de badkamer is niet standaard om maar wat te noemen. Hopelijk kan ik veel overnemen. Die vloer in de keuken vind ik ook mooi namelijk.
    Mijn huidige woning in de juiste staat achterlaten wordt de grootste uitdaging Smile
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Johanna

    Kan er nog iets mis gaan dan als je op 1 staat?


    Ja want je kunt tot morgen middag 12 uur reageren.
    Kan nog iemand roet in het eten gooien.
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Johanna

    Ow, dan gaan we duimen. We als in heel OA. Dat moet voldoende zijn toch?


    Dat moet goed gaan Smile
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef McGonagall
    Ik duim voor je. Huis ziet er goed uit. Vraag mij alleen af of die keuken niet te luxe is voor een keukenprinsje zoals jij.. Smile


    Ik ga kookles nemen.
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Inge65

    Wel grappig dat je maar vast gelijk je huidige woning onder handen neemt en niet tot morgen 12.00 u wacht. Zou ik waarschijnlijk ook doen. Smile


    Het is een mooi excuus voor iets dat toch al moest gebeuren.
    Ik had destijds een enorm bouwwerk gemaakt op de kinderkamer.
    Maar gebaseerd op 1.60 meter bedden van IKEA.
    Mijn jongste (en langste kind) is inmiddels 1.50 meter dus heeft dringend een echt bed nodig.
    Zaterdag heb ik de hoogslaper/kast combi's gesloopt in 4 uurtjes tijd en vandaag die wand er tussenuit.
    Ik zag daar enorm tegenop door mijn overdreven solide bouwstijl maar nu bleek het achteraf wel mee te vallen allemaal.
    De spiegelwand (ook iets leuks) wacht ik wel even mee tot ik zeker weet dat ik de woning heb Smile
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Artic-Rose
    Mooi huis met ook een mooie ligging Eric, ze staan er een jaartje of zes als ik het goed heb.


    Ik duim voor je!


    2013 lees ik net.
    En dank je wel dat je geen roet in het eten gaat gooien Smile
Terug naar de lijst