OA 4.0: wat vind jij belangrijk?

OA 4.0: wat vind jij belangrijk? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. Xxxxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xxxxxxx
    quote:
    Dit schreef bart
    Het goeie is, dat dit het moment is om te verzinnen hoe we het willen. Ik ga er binnenkort mee aan de slag namelijk.

    Meer je moet ook de voordelen niet vergeten. Uitjes die ook elders staan, worden waarschijnlijk beter bezocht.

    Kinderuitjes heb je elders eigenlijk niet...

    En Simone heeft natuurlijk een punt dat je niet wil dat je een uitje twee keer moet plaatsen.....


    Maar moet het doel dan zijn, dat er meer/veel mensen naar een uitje komen?
    Ik denk dat de gemiddelde OA-er liever gelijk gestemde treffen dan een bepaald aantal mensen.
    Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk.
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Imke


    Maar moet het doel dan zijn, dat er meer/veel mensen naar een uitje komen?
    Ik denk dat de gemiddelde OA-er liever gelijk gestemde treffen dan een bepaald aantal mensen.
    Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk.

    Helemaal eens met Imke!
  3. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Helemaal eens met Imke!


    Ik ook.
  4. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef Imke


    Maar moet het doel dan zijn, dat er meer/veel mensen naar een uitje komen?
    Ik denk dat de gemiddelde OA-er liever gelijk gestemde treffen dan een bepaald aantal mensen.
    Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk.


    OA is een balancerend systeem. Iedereen heeft andere behoeften en inbreng. En dat evenwicht moeten we met elkaar vormen. De vijver voor de diversiteit aan uitjes vormen wij met elkaar.

    Er worden heel vaak uitjes geannuleerd omdat er geen animo voor is. Dit kunnen uitjes die gratis zijn, of waar weinig kosten aan verbonden zijn.

    En voor de grootschalige uitjes (vakanties van Bart, feesten en weekendjes, valentijn, kerstfeest, zeilweekend, oud en nieuw, dansen met de duiven, workshops en zo) waarbij je iets speciaal moet boeken speelt het natuurlijk dat er een ondergrens is waarop het uitje begroot is.

    Voor beide geld hoe meer exposure, hoe meer mensen het lezen, hoe meer kans op voldoende deelnemers.

    Oftewel...niet meer mensen, maar genoeg mensen Smile
    21 mrt '18 - 19:36:20 / 21 mrt '18 - 19:52:56
  5. Xxxxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xxxxxxx
    quote:
    Dit schreef SSimone


    OA is een balancerend systeem. Iedereen heeft andere behoeften en inbreng. En dat evenwicht moeten we met elkaar vormen. De vijver voor de diversiteit aan uitjes vormen wij met elkaar.

    Er worden heel vaak uitjes geannuleerd omdat er geen animo voor is. Dit kunnen uitjes die gratis zijn, of waar weinig kosten aan verbonden zijn.

    En voor de grootschalige uitjes (vakanties van Bart, feesten en weekendjes, valentijn, kerstfeest, zeilweekend, oud en nieuw, dansen met de duiven, workshops en zo) waarbij je iets speciaal moet boeken speelt het natuurlijk dat er een ondergrens is waarop het uitje begroot is.

    Voor beide geld hoe meer exposure, hoe meer mensen het lezen, hoe meer kans op voldoende deelnemers.

    Oftewel...niet meer mensen, maar genoeg mensen Smile


    Maar het gaat toch niet om de uitjes zelf? Als er geen animo is, is er geen behoefte aan een uitje. Of het nou een groot of kleinschalig uitje is.
    Ik begrijp wel, dat toen OA meer leden had er meer uitjes waren. Hoe meer mensen hoe meer wensen en keuzes. Maar om nu dan mensen via andere kanalen binnen te halen met een andere doelstelling dan die van OA lijkt mij ook geen volle zalen trekker.
    Maar nogmaals, das mijn mening en ik kan niet commercieel denken.
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Imke


    Maar het gaat toch niet om de uitjes zelf? Als er geen animo is, is er geen behoefte aan een uitje. Of het nou een groot of kleinschalig uitje is.
    Ik begrijp wel, dat toen OA meer leden had er meer uitjes waren. Hoe meer mensen hoe meer wensen en keuzes. Maar om nu dan mensen via andere kanalen binnen te halen met een andere doelstelling dan die van OA lijkt mij ook geen volle zalen trekker.
    Maar nogmaals, das mijn mening en ik kan niet commercieel denken.

    Alweer eens met Imke. Smile
  7. Xxxxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xxxxxxx
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Alweer eens met Imke. Smile


    Bart heeft ook niets aan ons Smile
  8. Pluskat
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluskat
    quote:
    Dit schreef Piep


    OA is toch geen datingsite? En als je graag iets van iemand wil weten kan je een PB sturen toch? Ik ga spontaan de jongens tegen de meisjes spelen zo😊

    Ja, nu je het zegt, dit is ook zo'n cornerstone van OA: eerst schieten en dan lezen. Ok?, misschien stond deze al op je lijstje Bart, maar van Piep mag kennelijk de optie "Lees alle berichten van.." uit de profielen verdwijnen, want OA is geen datingsite. Smile

    Het brengt ook nog op een ander goed idee zeker voor de serieuze rubrieken en 'gevoelige' zoals de nieuwsklep, om een bedenkt timertje in te bouwen. Kinderachtig, maar heel handig als je het niveau erbovenuit wil laten stijgen.
    "Dit was een bericht van driehonderd woorden. weet je zeker dat je deze drie minuten genoeg had of zou je liever nog eventjes over nadenken.
    Groeten, Bart OA 4.0 "
    Smile

    Daarmee kun je primaire (en ws ondoordachte) een beetje tegengaan, iets dat de sfeer en het niveau absoluut niet zal schaden. Want is de toegevoegde waarde van dit soort inhoudsloze afzeikt reacties, waarmee OA 3.0 al zo structureel doorspekt is?

    Ik ga het stukje dat ik van de week heb geschreven nu plakken en ik hoop dat je erop reageert dat iets van mee mag naar OA 4.0, want dit leeft niet alleen bij mij. Het kan een beetje cru overkomen, maar ja, zo komen je vaste panelleden van pesters ook over.
  9. Pluskat
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluskat
    (18-3-2018)
    quote:
    Dit schreef searching62
    Wat ga jij zo doen ??

    Mijn derde nacht in de me wakker houdt vanwege de essay (of eigenlijk epistel) die ik geschreven moet hebben als ik mijn gevoel voor eigenwaarde niet wil verliezen. En dat wil ik niet. Maar twee keren dat ik dat eerder ook moest doen werd me dat niet bepaald in dank afgenomen. En ondanks dat ik destijds mijn bevindingen los heb gelaten van mijn persoonlijke opvattingen en mijn kritische noten zo integer en zo open voor discussie heb gelaten als mogelijk werd gelaten, werd deze zonder weerwoord of tegenspraak uit beeld gehaald, ik als kwaadaarde hater in beeld gezet. En is het zoals nu wel blijkt ook ongelezen direct de prullenbak in gegaan, want anders zat ik hier nu niet te schrijven.

    Maar het is nu half twee geweest en ik had mijn zoon beloofd dan in bed te liggen, want morgen is voor hem (en dus ook voor mij) een grote dag en ik heb nog veel.. Wacht, wat ben ik aan het doen, waarom vertel ik dit? Dit is OA 3.0, who gives a flying fuck about familly life anyway?

    Hier mag het overal over gaan, des te vulgairder des te beter, maar kom hier geen mensen lastig vallen met je gezinsleven. Ok?, met hoeveel Netflix je ze voert verzamel je punten (of Likes zoals heel graag genoemd wordt). Maar kom hier niet aan met opvoedingsvraagstukken die niet voldoen aan de hier geldende norm (met je pik in de ene hand, je smartphone in de andere, smarties in je oren en je ogen in je zak)(?) want dat krijg je als de subiet de trigger happy OA - Gedachtenpolitie op je dak en die hebben hun ogen niet bepaald in hun zak.

    Die dienst heeft namelijk een hoger doel te dienen en dat is de reputatie van de OA-kliek en niet het welzijn van wiens kinderen dan ook. Die zijn immers allang het huis uit en als je nog kinderen hebt om zorg voor te dragen, wat doe je dan hier? De wapens die ze gebruiken zijn dan ook niet bepaald kinderachtig te noemen. Voorbeelden te over, maar van de gedachtenpolitie en de normen die zij handhaven staat niets beschreven in de voorwaarden, daar kom je gaandeweg pas achter en wat je dan in ieder geval hebt overgehouden is a.spijt en b.angst om je nog een keer kwetsbaar op te stellen. Een van die 'undocumented features' van twijfelachtige allooi en absoluut een cornerstone die we hier niet moeten willen hebben.

    Dit en andere taboes op de waarheid zou ik graag doorbroken zien in OA 4.0. Dit of een naam, algemene voorwaarden en een pestprotocol die recht doen aan de geldende praktijk.

    Dus je zult misschien begrijpen dat ik erg op zie tegen het schrijven mijn reactie op het thema 'Fragile'. maar als we willen dat het waar is wat daar staat zal iemand daar een begin mee moeten maken. Bij voorkeur degenen die het balletje (en dat vond ik een heel goed idee) opgegooid hebben, maar die nemen tijd die er niet is, want als het gaat etteren krijg je het voor de zomertijd (h? leuke analogie!) niet schoon en begint OA4.0 op 1 april met vuile lei, en dat is eeuwig zonde, een zwanenzang die niemand wil horen en ook helemaal niet gehoord hoeft te worden, maar onvermijdelijk als je je nieuwe huis op rotte fundamenten verbouwd. En eerlijk gequote: If something can be destroyed by the truth, it deserves to be destroyed by the truth.

    Shit, ik schreef dat alleen om in vijf minuten even te laten weten dat ik niemand vergeten was en dat is meer dan twee uur geleden. Smile
    Op deze zou belangrijke dag, die vanwege het overlijden van mijn vader ook voor mij weleens de belangrijkste dag voor mij tot nu toe met hem zou kunnen zijn, treft hij zijn vader die drie volle dagen en nachten zijn bed niet gezien heeft. For the fuck- it bucket, of 'ruk' zoals dat hier zo sierlijk heet. Ik zal hem moeten uitleggen wat de reden reden is voor mijn mentale afwezigheid.is die er morgen ongetwijfeld zal zijn. Hij zei nog 'ik heb de sleutel hoor' en ik zei 'nee joh mafkees, ik ben gewoon op'.

    Ik ben blij dat hij zijn vader gewoon kent. Iets dat hij niet bepaald aan OA te danken heeft en ik ook niet. En daar komen we ook bij de kern wat wat mij zo raakt in het topic van Fragile. En het overlijden valt op een bijzondere manier samen met het moment dat dit onderwerp op tafel is gelegd en de dag dat mijn zoon mij de vrouw presenteert die hem wel heel dierbaar is. Een betere kans om mijn pure zelf te laten zien ga ik niet snel krijgen en dat is ook weer het mooie ervan, omdat deze drie topics innig met elkaar verweven zijn.
    Maar ik moet dit nu versturen, anders komt het er niet van en dat is zonde van deze drie uur die het me intussen gekost heeft.
    Over die krachten die mij hier het schrijven en reageren op mijn schrijfsels verhinderen hebben we het later nog wel 1 april is nog ver weg .

    PS
    Sorry voor eventuele taalfouten.
    En als je iets niet begrijpt, probeer eerst (open) te vragen als vorens te (ver)oordelen, want als iets niet meteen duidelijk is betekent dan niet per se dat Pluskat onzin uitkraamt. Het kan ook zijn dat je zelf iets niet snapt of iets (nog) niet weet.
    En als je niet weet hoe dat open vragen stellen zonder (voor)oordeel dan moet, vraag het een professional, er lopen er genoeg rond hier die je daarbij kunnen en willen helpen.
    En als je denkt alweer zo'n zeikerd die een patent op kwetsbaarheid opeist, think again (or at least for once)
    En als je denkt Sja, dit is internet en daar zijn nou eenmaal hufters(m/v) Ja en Nee. Ja je hebt helaas gelijk en Nee, wat dit is Ouderalleen 4.0 en daar krijgen die hufters niet alle ruimte die ze in 3.0 nog ongehinderd innemen.
    En als je per se onnozelheid moet etaleren met een clich? als dan ga je toch weg als het niet bevalt a: ga dan weg, want je hoort hier thuis omdat respect en een middelvinger niet samen gaan, en b: nee, ik ga niet weg. Mijn eigenwaarde laat me niet toe mij weg te laten (ik spreek ook voor anderen) pesten op de gronden waarmee dat nu gebeurt tenzij Bart (of voor mijn part een bepaalde % anderen) zegt dat die gronden terecht zijn. Maar dat zal met zo'n vaart niet lopen want na bijna vier jaar van stelselmatig pesten moet het eerste argument nog genoemd worden en of dat nog gaat gebeuren? Smile











    (?)bij wijze van speken dan (althans in veel gevallen)
  10. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Imke
    Bart heeft ook niets aan ons Smile


    Dat zie je verkeerd.
  11. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Ik denk niet dat er mega commercie binnen is op OA, dus dat "probleem" kunnen we negeren.

    Verder denk ik dat Simone leuke originele uitjes organiseert en hoop ik dat ze dat blijft doen en dat het er liever meer dan minder worden. Ik snap ook heel goed dat een schip vol moet om uit de kosten te komen.

    Het mixen van doelgroepen is bij het ene uitje minder een probleem dan bij een ander uitje. Het is wel goed als het duidelijk is. Uiteindelijk zal dan blijken of uitjes zonder derden populairder zijn dan uitjes met derden en dan zal het zich daar weer naar vormen.

    Ik wil graag de kinderuitjes extra aandacht geven. Maar natuurlijk niet ten koste van de ouderuitjes, want daar hebben heel veel mensen lol van. Maar Marnel heeft gelijk, dat de kinderuitjes voor nieuwe leden het belangrijkste zijn, dus alles wat ik kan doen om dat te stimuleren moet gebeuren.
  12. Bericht van Piep is op 21-03-2018 om 21:49:24 uur verwijderd door Piep.

    Reden: Laat maar...

     
Terug naar de lijst