Googledrive, downloaden als wordbestand, openen lukt niet.

Googledrive, downloaden als wordbestand, openen lukt niet. 

Onderwerp van Marlies

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst

  1. quote:
    Dit schreef scar
    Kan je ook een Google document maken en lokaal opslaan? Daarna vanuit lokaal opvragen? Gaat dat wel goed?

    Ja, dat gaat wel goed.

    Echt alle documenten kan ik downloaden en als wordbestand openen, alleen dat ene niet.

  2. quote:
    Dit schreef rotonde
    Open je het op hetzelfde device als je het hebt aangemaakt?

    Nee, dat niet. Kan ik morgen nog proberen.

    Denk dat het een hoop knip- en plakwerk gaat worden, maar dan maak ik meteen een nieuwe schoolgids voor komend schooljaar.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ja, dat gaat wel goed.

    Echt alle documenten kan ik downloaden en als wordbestand openen, alleen dat ene niet.


    Ok, het is dus een gewoon Word-document, maar ipv eerst op je eigen harde schijf opgeslagen, wordt hij direct op je google-drive opgeslagen in de cloud.

    Het lijkt erop dat je bestand wel al ergens of op je pc/laptop staat, of dat hij al ergens open staat, aangezien hij steeds een nieuwe versie probeert te downloaden/openen. Dat zie je doordat in je screenshots de naam van het bestand steeds gevolgd wordt met een hoger volgnummer "schoolgids 2017-2018(1) staat er in je 1e screenshot en schoolgids 2017-2018(6) staat er in je volgende. Dat betekend dat er in je googlecloud of op je laptop dus al zoveel verschillende versies (waarschijnlijk inmiddels meer) van dit bestand gedownload zijn en geprobeerd te openen. Weet niet of je al die andere versies kunt vinden en verwijderen en evt het hoofdbestand weer openen?

    Wat ook nog weleens wil helpen is om Word te openen en dan op "bestand" klikken linksboven. Daar zie je dan je meest recente bestanden. Kun je daar het juiste bestand in vinden, zonder de (volgnummer)?

    Succes

  4. quote:
    Dit schreef ArnoM


    Ok, het is dus een gewoon Word-document, maar ipv eerst op je eigen harde schijf opgeslagen, wordt hij direct op je google-drive opgeslagen in de cloud.

    Het lijkt erop dat je bestand wel al ergens of op je pc/laptop staat, of dat hij al ergens open staat, aangezien hij steeds een nieuwe versie probeert te downloaden/openen. Dat zie je doordat in je screenshots de naam van het bestand steeds gevolgd wordt met een hoger volgnummer "schoolgids 2017-2018(1) staat er in je 1e screenshot en schoolgids 2017-2018(6) staat er in je volgende. Dat betekend dat er in je googlecloud of op je laptop dus al zoveel verschillende versies (waarschijnlijk inmiddels meer) van dit bestand gedownload zijn en geprobeerd te openen. Weet niet of je al die andere versies kunt vinden en verwijderen en evt het hoofdbestand weer openen?

    Wat ook nog weleens wil helpen is om Word te openen en dan op "bestand" klikken linksboven. Daar zie je dan je meest recente bestanden. Kun je daar het juiste bestand in vinden, zonder de (volgnummer)?

    Succes

    Precies Arno, en die hogere volgnummers komen doordat ik steeds een poging doe om het te downloaden Smile
    In de cloud staat maar 1 versie.

    Inmiddels op een andere device (die op mijn werk Smile) geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Ben het zat.


    En toch wil ik weten waar de fout zit..... Morgen, vandaag niet meer.
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Hoe benader je de google-drive?
    Met een app of via een browser? Probeer het ook eens met een browser als dat niet zo is en kijk of je het bestand dan enkel kan downloaden en niet direct openen in word. Kijken wat dan gebeurd.
  6. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Precies Arno, en die hogere volgnummers komen doordat ik steeds een poging doe om het te downloaden Smile
    In de cloud staat maar 1 versie.

    Inmiddels op een andere device (die op mijn werk Smile) geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Ben het zat.


    En toch wil ik weten waar de fout zit..... Morgen, vandaag niet meer.


    Hoi Marlies,

    Werk je met Cloudwise? Wij zijn met al onze scholen kortgeleden overgegaan op Cloudwise en de werkwijze is best anders vind ik. Ik wil wel met je meekijken, pb me maar als je dat wilt. Dan bellen we morgen even.
  7. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Dit is een soms voorkomend probleem. Docx is onder water een XML structuur.
    Bij het genereren van die XML structuur door Google word wel eens een fout gemaakt.

    Een oplossing kan zijn:

    Sla het Google docs document eens op als rtf bestand
    Download het rtf bestand naar je pc.
    Open het rtf bestand op je pc in ms-word
    En nu?

    (Een deel van de opmaak gaat in het rtf bestand wel verloren)

  8. quote:
    Dit schreef fresia


    Hoi Marlies,

    Werk je met Cloudwise? Wij zijn met al onze scholen kortgeleden overgegaan op Cloudwise en de werkwijze is best anders vind ik. Ik wil wel met je meekijken, pb me maar als je dat wilt. Dan bellen we morgen even.

    Nee, daar werken we niet mee, maar dat zou toch niet uit hoeven maken voor een document?

  9. quote:
    Dit schreef Raymond
    Dit is een soms voorkomend probleem. Docx is onder water een XML structuur.
    Bij het genereren van die XML structuur door Google word wel eens een fout gemaakt.

    Een oplossing kan zijn:

    Sla het Google docs document eens op als rtf bestand
    Download het rtf bestand naar je pc.
    Open het rtf bestand op je pc in ms-word
    En nu?

    (Een deel van de opmaak gaat in het rtf bestand wel verloren)

    Ook gedaan, maar de opmaak verandert dan zo erg dat kopi?ren en plakken sneller gaat.
  10. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    Ik heb iets soortgelijks gehad, alleen dan met excelbestanden. De oplossing bij mij zat in windows10. Niet alle updates konden bij mij ge?nstalleerd worden. Dit zou je even kunnen controleren. Iemand van ?student aan huis? heeft windows 10 opnieuw ge?nstalleerd en het probleem was opgelost.
    Naast problemen met excelbestanden kon ik ook niet meer op mijn thuis pc inloggen op het netwerk van mijn werkgever.

  11. Ik heb de fout gevonden Smile
    Ben best trots op mezelf Smile
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik heb de fout gevonden Smile
    Ben best trots op mezelf Smile


    Dat is erg fijn, topper.
    Ik mail ook weleens naar mijzelf en dan lukt het wel. Geen idee waarom iets dan wel werkt.
Terug naar de lijst