Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik heb mijn reukerwtjes te week gelegd! Ik ga nog een poging wagen.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik heb mijn reukerwtjes te week gelegd! Ik ga nog een poging wagen.


    Tadaaaaa

    Anders gekleurde nemen, die doen het altijd wel
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Tadaaaaa

    Anders gekleurde nemen, die doen het altijd wel


    Ik heb nu de witte genomen. Peultjes en erwtjes mislukken hier trouwens altijd. De zandgrond is hier zo droog dat ik in zonnige dagen als nu echt elke dag water moet geven en dat lukt niet altijd. Wij hebben de afgelopen dagen ondanks de voorspellingen ook nog weinig regen gehad. Meestal verdroogd de boel en heb ik van die dorre steeltjes over. Daarom houd ik het bij capucijners en boontjes. Die zijn volgens mij bestand tegen alles!
    Maar nu ga ik voor witte reukerwt, gewoon voor in mijn achtertuin. Die kan ik gewoon water geven als het moet. Moet toch eens lukken dacht ik zo!
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Net mijn pompoen een rekje gegeven, hopelijk komen er geen poentjes van vijf kilo aan.


    Ik had denk ik last van de warmte, vergeten de foto erbij te doen.
    Plaatje
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Ik heb nu de witte genomen. Peultjes en erwtjes mislukken hier trouwens altijd. De zandgrond is hier zo droog dat ik in zonnige dagen als nu echt elke dag water moet geven en dat lukt niet altijd. Wij hebben de afgelopen dagen ondanks de voorspellingen ook nog weinig regen gehad. Meestal verdroogd de boel en heb ik van die dorre steeltjes over. Daarom houd ik het bij capucijners en boontjes. Die zijn volgens mij bestand tegen alles!
    Maar nu ga ik voor witte reukerwt, gewoon voor in mijn achtertuin. Die kan ik gewoon water geven als het moet. Moet toch eens lukken dacht ik zo!



    Ik heb alles in potten staan, dat vind ik al handig.
    Ik duim voor je dat het lukt
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vandaag weer een megabak aardbeien. Ik ontdekte ineens dat mijn ananasaardbeitjes het wel overleefd hebben. Ze hebben zich flink vermenigvuldigd tussen de rode aardbeien. Hier in de bak kun je ze herkennen door hun witte tot lichtroze kleurtje met donkerrode pitjes erop. Ze smaken ook echt anders, naar ananas.

    Ze lijken wel een beetje invasief. Inmiddels staan ze echt overal. En ze geven veel en grote vruchten, veel meer dan mijn gewone aardbeien. Maar wel eerlijk, ik geef toch de voorkeur aan de smaak van mijn rode aardbeietjes. Ik ga deze week toch maar eens proberen om ze uit elkaar te halen....
    Plaatje
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Vandaag weer een megabak aardbeien. Ik ontdekte ineens dat mijn ananasaardbeitjes het wel overleefd hebben. Ze hebben zich flink vermenigvuldigd tussen de rode aardbeien. Hier in de bak kun je ze herkennen door hun witte tot lichtroze kleurtje met donkerrode pitjes erop. Ze smaken ook echt anders, naar ananas.

    Ze lijken wel een beetje invasief. Inmiddels staan ze echt overal. En ze geven veel en grote vruchten, veel meer dan mijn gewone aardbeien. Maar wel eerlijk, ik geef toch de voorkeur aan de smaak van mijn rode aardbeietjes. Ik ga deze week toch maar eens proberen om ze uit elkaar te halen....


    Wat lekker veel aardbeien heb je. Ik heb nog nooit de ananas variant gehad.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Gewoon omdat hij mooi is.
    Puber is overigens bang, cq gruwelt van planten met grote bladeren. Hij vind de pompoen ook niets.
    Plaatje
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dat ziet er goed uit! Welke pompoen heb je? Ik heb vandaag flespompoen in de tuin gezet, maar die bloeit nog lang niet. Wel de patisson, ben benieuwd wanneer er vruchten aan komen.

    Haha, je puber is dan zeker ook niet van de rabarber Rose?
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Dat ziet er goed uit! Welke pompoen heb je? Ik heb vandaag flespompoen in de tuin gezet, maar die bloeit nog lang niet. Wel de patisson, ben benieuwd wanneer er vruchten aan komen.

    Haha, je puber is dan zeker ook niet van de rabarber Rose?


    Ehhh geen idee, is zaadje van de moestuintjes denk ik, of van een die ik gekregen heb. Iig rond oranje.

    Nee rabarber koop ik zonder blad en als ik het van iemand krijg snij ik snel het blad :) .
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Wat lekker veel aardbeien heb je. Ik heb nog nooit de ananas variant gehad.


    Op zich wel aardig, maar de rode variant vind ik lekkerder. Je kunt de smaak echt met ananas vergelijken. en hij is net iets zoeter, of anders zoet, in ieder geval aantrekkelijker voor de mieren. Zo blijven ze tenminste van mijn lekkere rode aardbeien. Ik zie nu voor het eerst dat mieren zich tegoed doen aan mijn aardbeitjes. Ik zag ook dat ze allemaal kleine uitlopers hebben al dus als iemand ge?nteresseerd is in stekjes... ik heb er miljoenen. Ook mijn gewone aardbeien trouwens, die gaan binnenkort ook uitlopen.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    De ananasaarbei heb ik wel belang bij.
Terug naar de lijst