Woning omgeving Amsterdam-Utrecht-Rotterdam

Woning omgeving Amsterdam-Utrecht-Rotterdam 

Onderwerp van Margret

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Caroline73
    Ehm is niet als grap bedoeld.Zet een camper erbij op straat,in de zomer

    Iemand die leeft op het bestaansminimum kan toch geen camper kopen. En daarbij komt nog dat zo'n ding 3 dagen voor je deur mag blijven staan.
  2. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Wachttijd in A'dam is 15 jaar. De gemeenten eromheen zo'n 10 jaar. Starten en doorstromen in de Randstad is gewoon verschrikkelijk. Ook kopen is rondom A'dam niet meer te doen. De prijzen rijzen de pan uit.

    Ik zou richting Almere denken. Of de kop van NH.
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Mikky
    Wachttijd in A'dam is 15 jaar. De gemeenten eromheen zo'n 10 jaar. Starten en doorstromen in de Randstad is gewoon verschrikkelijk. Ook kopen is rondom A'dam niet meer te doen. De prijzen rijzen de pan uit.

    Ik zou richting Almere denken. Of de kop van NH.



    Wachttijd Almere valt ook lelijk tegen.
  4. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Zit een wbv te wachten op mensen met financi?le problemen ? Omdat het maar afwachten is of ze de hogere huur kunnen betalen .
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Maar dat neemt niet weg dat een verhuizing duur is en een grotere woning meer geld kost.



    Ja dat klopt helemaal.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Met huurtoeslag kun je een huur hebben tot 600 euro en blijft er onderaan de streep hetzelfde over. Voor 600 euro zijn er woningen te vinden met 3 slaapkamers.

    De vraag is, hoe zit het met financi?le en maatschappelijke binding. Kijk bij diverse woningbouwverenigingen hoe er aangeboden wordt en wat de voorwaarden zijn. Kijk bij toewijzing resultaten wat de gemiddelde inschrijf of woonduur is. Zijn er bij die een loting systeem hebben? Als er geen binding is (bijstand of wia) bel dan eerst de organisatie en vraag of je kans maakt. Hou er bij bijstand wel rekening mee dat de nieuwe en oude gemeente toestemming moet geven.

    Succes!
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Amsterdam/Utrecht/Rotterdam
    Dat klinkt niet erg specifiek :-)
    Moet het in die driehoek zijn?
    Zeewolde ligt er buiten maar ik ben met de auto in 45 minuten in Utrecht of Amsterdam.
    Heb net op de website gekeken maar ook hier is de wachttijd aardig opgelopen.
    Voor een eengezinswoning inmiddels 68 maanden.
    Appartement met lift 32 maanden maar dat zal wel krap worden.
    De meeste appartementen hebben hier 2 slaapkamers.
    Voor informatie: >>LINK<< (rechts staan alle wachttijden)
    Je geeft niet zoveel informatie verder dus vind het lastig om mee te denken.
    Maar afgaand op jouw verhaal heeft er waarschijnlijk niemand werk maar als ze staan ingeschreven op woningruil site is er geen sprake van huurachterstand.
    Verder ben ik nieuwsgierig naar de indeling van het huis en de leeftijd van de kinderen.
    Ik heb zelf met vrouw en 2 kinderen op 28 vierkante meter gewoond. Dat was woonkamer met keuken, 2 slaapkamers, gang en badkamer met wc bij elkaar opgeteld.
    Het was krap!! Maar met slimme indelingen en hoogslapers kon het wel. Na een jaar kwam uit het niets een oplossing.
    IKEA heeft ook leuke tips om met een paar vierkante meter zoveel mogelijk te doen en ik snap dat ze vast niets kunnen aanschaffen maar misschien zijn ze zelf handig met hout of kennen ze iemand die dat is.
    Voor nu door de lange wachttijden en gebrek aan geld klinkt het voor mij alsof ze daar het beste ervan moeten maken nog eventjes totdat, zoals Clara ook al schrijft, de situatie is verbeterd.
    Maar het is maar giswerk want kan uit jouw verhaal niet opmaken wat de situatie precies is.
    Inschrijven her en der is altijd slim!
  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Caroline73
    (...)Wel een puntje van ergenis toen ik zelf te klein woonde is dat ik veel alleenstaande ouderen in grote huizen zag wonen. Maar daar hebben ze hard voor gewerkt dat snap ik. Mss wil zo iemand nog ruilen?


    Herkenbaar, die ergernis. En nu ben ik zelf zo'n alleenstaande (vanaf welke leeftijd is iemand een oudere?)Smile

    No way dat ik mijn eengezinswoning ga verlaten. Ergens zit er een dwarse puber in me die roept "ik heb lang genoeg moeten wachten op en vechten voor dit huis". Daarbij ben ik meer huur kwijt plus verhuiskosten als ik kleiner ga wonen (wordt dan een appartement en ik heb een lift nodig).

    Ik sus mijn geweten met het feit dat de wachttijden hier te overzien zijn.
  9. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Herkenbaar, die ergernis. En nu ben ik zelf zo'n alleenstaande (vanaf welke leeftijd is iemand een oudere?)Smile

    No way dat ik mijn eengezinswoning ga verlaten. Ergens zit er een dwarse puber in me die roept "ik heb lang genoeg moeten wachten op en vechten voor dit huis". Daarbij ben ik meer huur kwijt plus verhuiskosten als ik kleiner ga wonen (wordt dan een appartement en ik heb een lift nodig).

    Ik sus mijn geweten met het feit dat de wachttijden hier te overzien zijn.

    Groot gelijk.
    Gelukkig begint men nu wel in te zien dat een betere verdeling naar (actuele) sociale omstandigheden veel kan oplossen. In geval van verhuizen zou je daar dan gecompenseerd voor moeten worden. Dan kan er op basis van vrijwilligheid misschien al best heel wat. Maar staat allemaal nog in de kinderschoenen?

    Maar ja, voor kopen en vrije sector huren geldt hetzelfde, hoor. Zie mezelf over pakweg 7 tot 10 jaar ook nog niet een leuk appartement kopen (of huren). Kun je misschien nog wel aardige overwaarde hebben, het is allemaal een wassen neus want je moet toch wonen. En dat is meestal, duur. Te duur.

    Margret, als de driehoek zo groot is, kan het gezin misschien de (wijde) omgeving van Rotterdam goed nagaan?
    Ik ga straks weer naar vrienden in Zevenhuizen. Hun wijk grenst zo?n beetje asn buitenwijk van Rotterdam. Zij wonen daar omdat verhuizen binnen Den Haag niet meer te betalen was.
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Singa

    Groot gelijk.
    Gelukkig begint men nu wel in te zien dat een betere verdeling naar (actuele) sociale omstandigheden veel kan oplossen. In geval van verhuizen zou je daar dan gecompenseerd voor moeten worden. Dan kan er op basis van vrijwilligheid misschien al best heel wat. Maar staat allemaal nog in de kinderschoenen?

    Maar ja, voor kopen en vrije sector huren geldt hetzelfde, hoor. Zie mezelf over pakweg 7 tot 10 jaar ook nog niet een leuk appartement kopen (of huren). Kun je misschien nog wel aardige overwaarde hebben, het is allemaal een wassen neus want je moet toch wonen. En dat is meestal, duur. Te duur.


    Het zou al een goed begin zijn om de toewijzingsprocedure te veranderen.
    Als gezin met 2 kinderen en 2 werkende ouders kom je niet in aanmerking voor een eengezinswoning via de woningstichting.
    Een alleenstaande zonder kinderen komt doorgaans wel in aanmerking voor een eengezinswoning. Hoe krijg je het verzonnen Smile
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef EmC

    Maar afgaand op jouw verhaal heeft er waarschijnlijk niemand werk maar als ze staan ingeschreven op woningruil site is er geen sprake van huurachterstand.
    Iedereen kan zich toch inschrijven op een site? De inkomenscheckt komt pas bij mogelijke ruil.
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Wordt er sowieso gewerkt in dat gezin?
Terug naar de lijst