Woning omgeving Amsterdam-Utrecht-Rotterdam

Woning omgeving Amsterdam-Utrecht-Rotterdam 

Onderwerp van Margret

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef scar
    Iedereen kan zich toch inschrijven op een site? De inkomenscheckt komt pas bij mogelijke ruil.


    Ja klopt maar TS noemt het als mogelijke optie dus ging daar gemakshalve vanuit.
  2. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef EmC


    Het zou al een goed begin zijn om de toewijzingsprocedure te veranderen.
    Als gezin met 2 kinderen en 2 werkende ouders kom je niet in aanmerking voor een eengezinswoning via de woningstichting.
    Een alleenstaande zonder kinderen komt doorgaans wel in aanmerking voor een eengezinswoning. Hoe krijg je het verzonnen Smile

    Dat is vreemd.
    Volgens mij krijgt een ouderpaar met kinderen hier juist de eengezinswoning. En alleenstaanden met kinderen soms. Hoewel ik er een paar ken in sociaal huurappartement. Toevallig 1 kind. Misschien maakt dat uit. En de prijs.
    Hoewel, ook alleenstaanden kunnen soms voor een eengezinswoning in aanmerking komen. Ex is als gevolg van stadsvernieuwing van te slopen oud appartement naar zoiets gegaan. En financieel gecompenseerd. Da?s mazzel hebben maar misschien kan dit gezin nog meer naar (op handen zijnde) regelgeving informeren? In hun geval natuurlijk jammer dat ze niet juist een ?te grote? woning achterlaten. Als ze inderdaad iemand vinden die vrijwillig kleiner zou willen wonen en matcht..
  3. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    Er zijn gewoon regels voor Passend Wonen. Is geloof ik zelfs een wet?


    Daarin staat wanneer en met welk inkomen nog onder de huurtoeslagnorm gehuurd kan worden.

    Best duidelijk hoor.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar
    Wordt er sowieso gewerkt in dat gezin?

    Lekker belangrijk. En niet relevant.

    Dit gezin leeft onder bestaansminimum. Dit kan met inkomen uit arbeid en zonder inkomen uit arbeid. Voor de vraag van TS maakt het niet uit welk soort het is.

    Huurachterstanden maken wel wat uit. Als daar sprake van is (geweest) dan kan het vinden van een andere woning lastig worden.
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Lekker belangrijk. En niet relevant.

    Dit gezin leeft onder bestaansminimum. Dit kan met inkomen uit arbeid en zonder inkomen uit arbeid. Voor de vraag van TS maakt het niet uit welk soort het is.

    Huurachterstanden maken wel wat uit. Als daar sprake van is (geweest) dan kan het vinden van een andere woning lastig worden.

    Natuurlijk is dat wel relevant. Als er geen werk is, is het waarschijnlijk makkelijker om verderweg te kijken.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Natuurlijk is dat wel relevant. Als er geen werk is, is het waarschijnlijk makkelijker om verderweg te kijken.

    Vanuit dat oogpunt wel. Maar ik had niet het idee dat vanuit dat oogpunt de vraag werd gesteld (mijn interpretatie uiteraard).

    Met een wia uitkering als inkomen mag je je in principe in heel nl vestigen. Je hebt economische binding met Nederland. Met een bijstandsuitkering is dat iets lastiger en moet de ontvangende gemeente (waar je je wil vestigen) toestemming geven. Daar zit nogal wat bureaucratisch gezeur om heen.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Natuurlijk is dat wel relevant. Als er geen werk is, is het waarschijnlijk makkelijker om verderweg te kijken.

    Precies dit. Verkeerd ingevuld Dayenne.

    Als er wel werk is is verder weg verhuizen geen optie.

    Ik ben benieuwd naar het antwoord van TS.
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef EmC
    Als gezin met 2 kinderen en 2 werkende ouders kom je niet in aanmerking voor een eengezinswoning via de woningstichting.
    Een alleenstaande zonder kinderen komt doorgaans wel in aanmerking voor een eengezinswoning. Hoe krijg je het verzonnen Smile
    is dat echt zo? Ik denk het niet.

    Als dat al zo is gaat het meestal om duurdere "vrije sector" woningen en niet om sociale woningbouw. bij sociale woningbouw wordt inderdaad passend toewijzen gehanteerd. Daar zijn regels voor.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Natuurlijk is dat wel relevant. Als er geen werk is, is het waarschijnlijk makkelijker om verderweg te kijken.


    Of, als er wel werk is, of wanneer er nog iemand in het gezin gaat werken kunnen evt schulden sneller afgelost. Of kan er meer gehuurd worden etc etc etc
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef scar
    is dat echt zo? Ik denk het niet.

    Als dat al zo is gaat het meestal om duurdere "vrije sector" woningen en niet om sociale woningbouw. bij sociale woningbouw wordt inderdaad passend toewijzen gehanteerd. Daar zijn regels voor.


    Bij ons helaas wel..
    Iedere keer die loongrens waar je met zijn tweeen steeds boven zit.
    In je eentje zit je er al gauw onder maar als 2 verdieners met kinderen krijg je de woning dan niet.
    Plaatje
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    In mijn regio kun je nog wel aan een 4 of 5 kamer woning komen. Meestal wel flats.
Terug naar de lijst