Overstappen energieleverancier

Overstappen energieleverancier 

Onderwerp van Sandra1202

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef ilse-r


    Ooh, ok?. Dat is fijn.Toch maar weer eens ern poging wagen dan.
    Ik vind het ook zon zo''n 'jungle' . Denk je goedkoper uit zijn met de tarieven zijn de administratiekostee, vastrechttarieven of eind afrekening weer hoger waardoor ik tegenwoordig maar blijf waar ik zit. Het kost mij een berg energie en vaak Zo jammer. Knap dat anderen dit wel begrijpen.

    Groene energie via consumentenbond veiling ook
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Iemand bekend met huismerk energie? Is volgens independer de goedkoopste voor mij.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef ilse-r


    Ooh, ok?. Dat is fijn.Toch maar weer eens een poging wagen dan.
    Ik vind het ook zon zo''n 'jungle' . Denk je goedkoper uit zijn met de tarieven zijn de administratiekosten vastrechttarieven of eind afrekening weer hoger waardoor ik tegenwoordig maar blijf waar ik zit. Het kost mij een berg energie. Zo jammer. Knap dat anderen dit wel begrijpen.


    Juist vastrecht etc maakt het lastiger, daarom ben ik lui en.laat ik de consumentenbond een voorstel doen. Ik snap het wel, maar vind het teveel gedoe om het uit te rekenen.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Iemand bekend met huismerk energie? Is volgens independer de goedkoopste voor mij.


    Independer is niet onafhankelijk, dus eerste punt om ze noteert te vertrouwen.
    Verder slechte ervaringen met ze toen we een verzekering via independer afsloten, beiden gaven niet thuis....
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Het maakt me niet uit, alle vergelijkingssites hebben connecties. Gelukkig doet mijn rekenmachine het goed en kan ik op basis van een jaar bedrag prima uitrekenen wat voor mij het goedkoopste is. Ik werk op elke vergelijkingssite met dezelfde getallen en maak zo mijn eigen vergelijking.

    Bij Pricewise betaal ik bij bijv. Nuon minder dan via Gaslicht. Beide geven 75 euro korting. Dat scheelt 3 euro mnd.

    Jaren geleden gaf de consumentenbond de NLE als beste maatschappij door. Een grotere boevenbende kun je je niet bedenken...
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Het maakt me niet uit, alle vergelijkingssites hebben connecties. Gelukkig doet mijn rekenmachine het goed en kan ik op basis van een jaar bedrag prima uitrekenen wat voor mij het goedkoopste is. Ik werk op elke vergelijkingssite met dezelfde getallen en maak zo mijn eigen vergelijking.

    Bij Pricewise betaal ik bij bijv. Nuon minder dan via Gaslicht. Beide geven 75 euro korting. Dat scheelt 3 euro mnd.

    Jaren geleden gaf de consumentenbond de NLE als beste maatschappij door. Een grotere boevenbende kun je je niet bedenken...


    Tja daar heb ik in het verleden al prima ervaringen mee en nu weer. Ook tv en internet van ze, ze zijn erg snel en accuraat bij problemen. Ik vind ze top.

    Voor mij is independer de grote oplichter/boef
  7. Sandra1202
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sandra1202

    Ik zit nu bij Greenchoice en door Independer kom ik uit bij Homestroom scheelt me pm 17 euro. 1 jaar en vast
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Sandra1202
    Ik zit nu bij Greenchoice en door Independer kom ik uit bij Homestroom scheelt me pm 17 euro. 1 jaar en vast


    Geen bonus aan het eind van 100-150 euro?
  9. Sandra1202
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sandra1202

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Geen bonus aan het eind van 100-150 euro?



    Geen bonus nee
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Sandra1202



    Geen bonus nee


    Dat heb ik het liefste, gas- en elektraprijzen kunnen nl stijgen en dan is het beloofde prijsverschil weer weg. En bonus kunnen ze niet omheen, dat staat contractueel vast.
  11. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda
    Eigenlijk is het niet zo moeilijk.

    De keuze variabel of continue tarief is gokken, hoop je dat de stroom/gas prijs naar beneden gaat of kies je voor vastigheid.
    Voor de rest is het een kwestie van rekenen.
    Neem je jaar afrekening, daarop staat wat je verbruik is.

    Verbruik x m3 prijs (gas)
    Verbruik x Kwh prijs (stroom)

    Maar het addertje onder het gras is het vastrecht wat je maandelijks betaald.
    Ze lokken je met lage stroom/gas prijzen maar het vastrecht is dan enorm hoog,
    waardoor je in veel gevallen meer betaald.

    Als een energie maatschappij vraagt, wat betaald u per maand?
    dan moet je voorbereid zijn dat ze je gaan tillen.
    Het voorschot bedrag wat je per maand betaald is gebaseerd op verbruik uit het
    verleden of een schatting. Maar je moet om een eerlijke vergelijking uitgaan van
    verbruik x eenheidsprijs en je vastrecht. (en natuurlijk variabel of vast)

    Wees op je hoede, een bonus achteraf is meestal een sigaar uit eigen doos.

    vastrecht nle 6,99 per product
    nuon 3,25 stroom gas 4,25

    In dit voorbeeld scheelt dat al 77.76 per jaar
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Dat addertje valt wel mee,.is goed te vergelijken met verbruik en nota voorgaande jaren
Terug naar de lijst