Hond en werk

Hond en werk 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Margo zelf op 2 april 2019 om 19:45:55

Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Wel als je een goed gezin voor hem zoekt Liek.

    Een partner waar mijn honden "niet welkom zijn" (om wat voor reden dan ook) wordt nooit echt mijn partner.
  2. Bericht van Liek is op 24-02-2019 om 22:27:24 uur verwijderd door Liek.

    Reden: ....

     
  3. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    quote:
    Dit schreef Liek


    Jammer deze reactie. Niet direct gaan invullen Scar.
    Mijn nieuwe lief woont in een drive in woning, mijn hond kan niet traplopen en met zijn +40 kilo kan ik m niet tillen.



    Kan je nieuwe lief niet bij jou komen in de weekenden Smile

    Voor de hond ook gezellig Smile
  4. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Liek


    Toen wij een hond kregen waren we met 6-8 personen in huis. Nu woon ik alleen en de hond is bij mij gelegen.
    Ik heb medelijden met hem want ik werk fulltime en ben tegenwoordig vaak in het weekend weg.
    Ik weet niet goed hoe ik het allemaal moet regelen.
    Heb gedacht aan herplaatsen maar of hij daar gelukkiger van wordt?



    Hier schrok ik echt van, en had ik ook niet van je gedacht.
    Natuurlijk wordt hij niet gelukkiger van herplaatsen, hij zal ook al wat ouder zijn.

    In de weekenden kan je toch ook met je lief en de hond gaan wandelen?
    En je lief kan toch ook in jouw huis bivakkeren?
    Je had tenslotte al huisdieren.
  5. Bericht van Liek is op 24-02-2019 om 22:28:01 uur verwijderd door Liek.

    Reden: ....

     
  6. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik ken jou van hier.
    Van dat je tijdelijk katjes op ving. (Wat ik heel lief vond)

    Je schreef er niet bij dat de kinderen de hond uit lieten.
    Het leek of de hond het hele weekend alleen thuis was, zonder uitgelaten te worden.
  7. Bericht van Liek is op 24-02-2019 om 22:28:14 uur verwijderd door Liek.

    Reden: Geen zin

     
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Liek
    Jammer deze reactie. Niet direct gaan invullen Scar.
    Mijn nieuwe lief woont in een drive in woning, mijn hond kan niet traplopen en met zijn +40 kilo kan ik m niet tillen.
    daarom schreef ik ook "om wat voor reden dan ook", of het gaat om zoiets, allergie of ongewenstheid... Als hij niet mee kan is dat voor jou toch ongewenst omdat je hond daaronder lijdt??

    Natuurlijk wordt je hond tussendoor uitgelaten, maar is dus wel teveel alleen dan in die weekends. Door de week ook al omdat je moet werken.
  9. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    quote:
    Dit schreef gadis



    Kan je nieuwe lief niet bij jou komen in de weekenden Smile

    Voor de hond ook gezellig Smile


    Nou inderdaad... dat doen wij ook.
  10. liesje1960
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van liesje1960
    quote:
    Dit schreef Margo


    Nou inderdaad... dat doen wij ook.

    Ik denk dat jouw situatie wel iets anders is dan die van Liek.
    Liek heeft de hond genomen toen ze nog met veel mensen in huis woonden, dus altijd wel iemand die voor de hond kon zorgen. Als dan de situatie veranderd door b.v. scheiding of wat dan ook waardoor je alleen met de hond achterblijft ga je natuurlijk niet zomaar de hond weg doen omdat je geen tijd meer hebt of omdat het lastig is. Zo?n beestje wordt toch een deel van het gezin.
    Voor een hond moet je heel bewust kiezen en iedereen weet dan dat je er gemiddeld zo?n 12 tot 14 jaar aan vast zit.
    Jij hebt de hond toch als leuke verrassing van jouw partner gekregen? Waarschijnlijk heb je helemaal geen tijd gehad om alle voor en tegen op een rij te zetten en daardoor kom je nu erachter dat het allemaal best lastig is om te regelen.
    Ik hoop 1 ding dat dit niet weer gevalletje wordt van ? foutje? en retour naar asiel.Smile
  11. Puur
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Puur
    Hallo Margo,

    Het is inmiddels jaren geleden dat ze n pup was maar in die periode kwam de jongste nog tussen de middag naar huis. Hij zat toen nog op de basisschool. De oudste zat al op het middelbaar en die liet uit wanneer ze thuis kwam. Daarnaast werkte ik vier dagen dus het was te overzien.
    Er waren ook dagen waarbij het niet mogelijk werd om tussendoor uit te laten. Dan probeerde ik de dagopvang bij het asiel, zelf even tussendoor naar huis (werkte dichtbij) of iemand in de buurt. Maar eerlijk gezegd kwam het ook wel eens voor dat het 'op hoop van zegen' was.
    Tegenwoordig is het anders. Veel pubers die overdag rondlopen dus ook veel wandelgelegenheid. En wanneer ze allemaal weg zijn, kan ze mee naar werk. Erg fijn.

    Heel veel plezier met de kleine!
  12. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    quote:
    Dit schreef liesje1960


    Jij hebt de hond toch als leuke verrassing van jouw partner gekregen?

    Ik hoop 1 ding dat dit niet weer gevalletje wordt van ? foutje? en retour naar asiel.Smile

    Nee, zo zit het niet. Ik heb het eerder omschreven, in dit draadje ook. Heb je dat wel gelezen?
    Daarnaast heb ik natuurlijk niet alles verteld. Maar genoeg om een paar goede adviezen voor de hond te krijgen.
Terug naar de lijst