Hond en werk

Hond en werk 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Margo zelf op 2 april 2019 om 19:45:55

Terug naar de lijst
    Bericht van Liek is op 24-02-2019 om 22:26:25 uur verwijderd door Liek.

    Reden: ......

     
  1. Evonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evonne
    Wij hebben sinds 2 maanden een pup, geadopteerd uit Griekenland. Ik werk ma, di en do op kantoor en wo thuis. Op mijn werkdagen gaat ze naar de dagopvang, dat was even wennen (voor ons allebei, alsof ik mijn kind wegbracht Smile, maar inmiddels vindt ze het er heel leuk. Er lopen nog 3 pups van haar leeftijd rond en ze heeft dus al echt vriendjes gemaakt daar. Ze werken daar met roedels, dus ze zit altijd met andere honden. MSmile

    Als mijn dochter een korte schooldag heeft, gaat ze een dagje niet. Langer dan 3,5 uur is ze nog niet alleen geweest. Ik vond het idee van dagopvang fijner dan dat ze hele dagen opgesloten in de bench zit. Misschien dat het verandert als ze groter wordt, of ze wat minder gaat als mijn dochter straks meer thuis is na haar eindexamen, maar voorlopig houden we het zo. Kosten vallen ook erg mee overigens, bijna net zoveel als uitlaatservice (9,50 per dag).

    Margo, jouw hondje heeft wel veel beweging nodig lijkt me aan het ras te zien, dus ik zou hem niet hele dagen opsluiten. Maar dat is slechts mijn mening natuurlijk. Smile
  2. Angelie67
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Angelie67
    Ik heb het heel lang tegen kunnen houden, want ik wist dat ik een enorme softie zou zijn als er eenmaal een hond binnen zou komen.
    Jongste dochter zat al jaren te hopen op een hondje....en uiteindelijk na een aantal goede gesprekken over de verzorging en het uitlaten hebben we besloten om een hondje te nemen.
    Dat was drie jaar geleden.
    We waren toen nog met zijn 3en in huis. En hoe snel kan een situatie veranderen......
    Drie jaar geleden zat het hondje niet langer dan 3 tot 4 uur alleen thuis.
    Ik werk 32 uur per week. Kan gelukkig mijn uren zelf indelen en kan ook vaak thuis werken, al is dat niet altijd wenselijk.
    Beide meiden hadden wisselende roosters van school, waardoor het heel goed af te stemmen was allemaal.
    Maar dan leert oudste dochter een jongen kennen en 2 jaar later gaat ze samen wonen met vriend.
    Toen moesten jongste dochter en ik het samen opvangen. Dat werd lastiger, zeker wanneer zij haar stage weken heeft. Dan is ze van half 7 tot 7 van huis.
    Gelukkig neemt ze de rest van de verzorging erg serieus en hoef ik nooit te vragen of ze het hondje uit wil laten.

    Maar wat een geregel.......
    Ik heb besloten om mijn werkuren over 5 dagen te gaan verdelen ipv 4. Werk zoveel mogelijk wanneer dochter thuis is.
    Komende twee maanden zal ik minder gaan werken aangezien ze twee maanden lang een interne stage gaat lopen.
    School gaat immers voor......
    Dan zal ik meer uren thuis gaan werken om ervoor te zorgen dat Roza niet te lang alleen blijft.
    Het is elke keer opnieuw aanpassen en afstemmen. Maar meer dan waard.
    Want wat vind ik het leuk om zo'n beestje om me heen te hebben. Uren te wandelen in de mooiste gebieden.
    Het beste besluit wat we hebben kunnen doen......Geen seconde spijt van......integendeel.....

    Het is dat Roza niet echt goed gaat met andere honden en mensen.......dat heeft heel veel geduld en tijd nodig. Dus een uitlaatservice is geen goede oplossing voor hier.

    Leuk Margo....
    De oplossingen komen vanzelf...... wat heel goed helpt is om eerst met de hond er op uit te trekken voordat je gaat werken, mits dit mogelijk is.....
    Dan zijn ze lekker moe en slapen de eerste tijd wanneer ze alleen zijn....
  3. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Herkenbaar Angelie. Ook hier jaren gehad over wel of geen hond. Uitgangspunt was;wij kunnen het wel leuk vinden, maar t moet voor hond vooral ook fijn en goed zijn anders kan t niet. Dus t duurde even. Eerste jaar dat hond kwam werkte ik maar 18 uur. In dat jaar alleen zijn uitgebouwd tot max 5 . 5.5 uur.Ze kan wel langer alleen thuis zijn vermoed ik, maar dat is niet fijn, dus doen we niet. Gelukkig een makkelijke hond: 3 keer in de week met uitlaatservice, 1 dag per week werk ik thuis. Zoon en ik plannen en stemmen activiteiten af ivm hond. Soms gedoe masr zeker moeite waard
  4. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef Liek


    Goh, aan deze oplossing had ik nog niet gedacht.
    Soms is het leven zo simpel (not)


    Dan kun je ge?rriteerd reageren maar dat lost toch ook niets op?
    Als je de reacties leest weet je toch eigenlijk al wat je te doen staat? Ik zie nergens iets gemeens, alleen adviserend. Smile
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Liek


    Toen wij een hond kregen waren we met 6-8 personen in huis. Nu woon ik alleen en de hond is bij mij gelegen.
    Ik heb medelijden met hem want ik werk fulltime en ben tegenwoordig vaak in het weekend weg.
    Ik weet niet goed hoe ik het allemaal moet regelen.
    Heb gedacht aan herplaatsen maar of hij daar gelukkiger van wordt?

    Je kunt een hond toch niet zonaar weg doen? Hij is zijn hele leven al bij jou.

    Minder lang in het weekend weg lijkt me.
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Ik vind sommige reacties best bijzonder. Heb zelf niets met huisdieren, maar hoor vaak voorbij komen dat huisdieren net kinderen zijn. Die ga je toch ook niet dagenlang alleen laten? Of in een ander gezin plaatsen? Bezint eer ge begint.

    Margo, vindt het supertof dat jullie dit beestje hebben opgenomen in jullie gezin. Geniet ervan en de gulden middenweg volgt vanzelf.
  7. Bericht van Liek is op 24-02-2019 om 22:25:51 uur verwijderd door Liek.

    Reden: Heeft toch geen zin

     
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Liek

    L
    Maar als jullie willen denken dat ik een of andere dierenmishandelaar ben dan raad ik jullie aan de zedenpolitie te bellen.

    Ik ga dit draadje maar verbergen denk ik...

    Jeetje Liek, fok jezelf niet zo op. Niemand zegt hier dat je dierenmishandelaar bent.
  9. Bericht van Joan is op 27-02-2019 om 09:48:47 uur verwijderd door Joan.

    Reden: daarom

     
  10. liesje1960
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van liesje1960
    quote:
    Dit schreef Joan
    De meeste reacties van Liek heeft ze verwijdert (waarom?) maar ik kan door de reacties van anderen een beetje opmaken waar het hier om gaat.


    Iets met ....klok horen luiden .......
    Bah wat ben jij een akelig mens, steeds weer opnieuw op de persoon spelen.
    Misschien een schrijfverbod voor de nacht een idee voor jou. 🤮
  11. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Ik denk dat Liek zich hier nu inmiddels al vervelend genoeg onder voelt.
Terug naar de lijst