Hond en werk

Hond en werk 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Margo zelf op 2 april 2019 om 19:45:55

Terug naar de lijst
  1. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r
    quote:
    Dit schreef Joan
    De meeste reacties van Liek heeft ze verwijdert (waarom?) maar ik kan door de reacties van anderen een beetje opmaken waar het hier om gaat.

    Ik vind het echt vreselijk en harteloos wanneer mensen een huisdier wegdoen en dan met name een hond omdat het beestje niet meer past in het huidige leven, ik lees deze oproepen vaak op facebook sites hond moet weg om redenen die vari?ren van een scheiding, allergie en nog meer van die smoezen.


    Ik vind het ego?stisch en zegt veel de persoon die van het dier afwild .


    Ego?stisch,

    Omstandigheden heb je niet altijd in de hand. Als je op alles wat kan gebeuren bedacht moet zijn kun je niet leven. En soms maak je fouten en was het handiger geweest als.....
    Ik vind je reactie nogal kortzichtig en lomp. Ik lees hier dat mensen op zoek zijn naar een weloverwogen oplossing voor de welzijn van het beestje.
  2. Tien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tien
    In begin scheiding ex paste op kinderen en hond,nu kijken wie hem uitlaat als ik lang werk de kinderen of buurvrouw, en nu een vriend met dochter die allergie heeft dus dan kijken in weekend wie wat kan doen of thuis is....gaat kind naar vader en ik moet dan werken gaat hond mee naar vader ( ex)....hond is 12 jaar en kan niet ver meer lopen...de kinderen zijn er dol mee maar na de hond geen andere meer.
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Joan
    De meeste reacties van Liek heeft ze verwijdert (waarom?) maar ik kan door de reacties van anderen een beetje opmaken waar het hier om gaat.

    Ik vind het echt vreselijk en harteloos wanneer mensen een huisdier wegdoen en dan met name een hond omdat het beestje niet meer past in het huidige leven, ik lees deze oproepen vaak op facebook sites hond moet weg om redenen die vari?ren van een scheiding, allergie en nog meer van die smoezen.


    Ik vind het ego?stisch en zegt veel de persoon die van het dier afwild .


    Ik heb al jarenlang honden. Ik neem altijd honden in huis die om wat voor reden dan ook worden afgestaan door de eerdere eigenaar.
    En ik kan je vertellen dat het meestal geen makkelijke beslissing is voor de eigenaar om de hond af te staan.
    Maar wat heb ik een bewondering voor hun kracht en moed om dit in het belang van het welzijn van de hond wel te doen. Uitzonderingen daargelaten. Soms is afstaan nu eenmaal een betere beslissing dan houden. Het is juist enorm ego?stisch een hond te houden, ondanks dat dit niet het beste is voor het welzijn van de hond.

    En ook op oudere leeftijd kan een hond nog prima wennen aan een nieuwe omgeving en (weer) gelukkig worden. Dat blijkt wel als ik Yuki zie die hier vorig jaar eind augustus is komen wonen, een maand voordat hij 12 jaar oud werd. Hij is zo'n ontzettend blije en speelse hond en hangt al erg aan ons en onze gewoonten. Zijn eigenaar heeft er nog altijd moeite mee, maar weet dat dit de beste oplossing is. We houden wel contact en ook sturen we regelmatig foto's en filmpjes.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef ilse-r


    Ego?stisch,

    Omstandigheden heb je niet altijd in de hand. Als je op alles wat kan gebeuren bedacht moet zijn kun je niet leven. En soms maak je fouten en was het handiger geweest als.....
    Ik vind je reactie nogal kortzichtig en lomp. Ik lees hier dat mensen op zoek zijn naar een weloverwogen oplossing voor de welzijn van het beestje.


    Eens. Liek is een enorme dierenvriend en probeert nu voor zowel haarzelf als de hond een goede manier te vinden om om te gaan met de nieuwe situatie. Mocht ze besluiten om afstand te doen dan doet ze dit met pijn in haar hart. Daar ben ik van overtuigd.
  5. Joan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Joan
    Mijn reactie was misschien te fel.
    Ik heb hem daarom ook verwijdert.


    Ik ben nou eenmaal iemand die zoiets nooit zou kunnen een hond neem je voor het even.

    Maar, soms neemt iemand die beslissing wel.


    Doordat ik dit zoveel lees op Facebook was mijn reactie misschien te onaardig,
  6. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance
    Ik zou nooit een nieuwe relatie boven mijn dieren zetten, die horen bij het pakket. De dieren gaan nooit boven mijn kinderen maar ze horen bij het gezin. Ik heb er ooit bewust voor gekozen, tot de dood ons scheidt.

    Soms, heel soms snap ik dat een dier herplaatst moet worden, heel soms.

    Voor ts, denk dus heel goed na of je alle zorg die een dier verdiend gegeven kan worden, elk dier heeft een wensen pakket.
  7. Joan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Joan
    quote:
    Dit schreef Nance
    Ik zou nooit een nieuwe relatie boven mijn dieren zetten, die horen bij het pakket.


    Dit bedoel ik dus.

    Daarnaast (nu kijkend naar ons hondje die heerlijk op de bank ligt) Ik zou het zo'n beestje niet aan kunnen doen. En op de laatste plaats zeker niet voor een nieuwe relatie!
  8. Bericht van Joan is op 27-02-2019 om 15:05:47 uur verwijderd door Joan.

    Reden: dubbel

     
  9. Joan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Joan
    quote:
    Dit schreef liesje1960


    Iets met ....klok horen luiden .......
    Bah wat ben jij een akelig mens, steeds weer opnieuw op de persoon spelen.
    Misschien een schrijfverbod voor de nacht een idee voor jou. 🤮



    Er zin mensen die vaak voor 23.00 geen tijd hebben om te schijven i.v.m. werk en gaat het jou niets aan wanneer en op welk tijdstip iemand schrijft.


    Daarnaast speel ik niet op de persoon maar op de situatie.


    Zet mij anders gewoon in je zwartbok joh.
  10. liesje1960
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van liesje1960
    quote:
    Dit schreef Joan



    Er zin mensen die vaak voor 23.00 geen tijd hebben om te schijven i.v.m. werk en gaat het jou niets aan wanneer en op welk tijdstip iemand schrijft.


    Daarnaast speel ik niet op de persoon maar op de situatie.


    Zet mij anders gewoon in je zwartbok joh.

    Jaja op de situatie en daar moet je dan een naam bij noemen?
    Het gaat mij inderdaad niets aan wie en wanneer er iemand schrijft maar valt alleen wel op dat jij dan regelmatig zeer onaardig uit de hoek kan komen. Het dan ?s morgens weer verwijderen heeft dan weinig zin he....vooral als je al gequoted bent.
    Nee, mijn zwartboek gebruik ik niet, zelfs niet voor jou.
  11. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Hoi Margo
    Heb je al een oplossing voor je hond ? ☺
  12. Bericht van Dingetje is op 16-03-2019 om 00:06:19 uur verwijderd door Dingetje.

    Reden: Never mind

     
Terug naar de lijst