Kooptips tweedehands elektische fiets

Kooptips tweedehands elektische fiets 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Tuwa zelf op 22 augustus 2019 om 17:44:25

Terug naar de lijst
  1. Hier een filmpje over de voor en nadelen van een middenmotor.
    Als je huidige fiets nog goed is, waarom laat je die dan niet ombouwen tot een e-bike ?

    Succes met de zoektocht.

    >>LINK<<
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Zonde van die 1000 piek.

    Mijn fiets was €1.300 en ik fiets er overal mee heen. Ik fiets zelden meer dan 25 kilometer per dag maar dat heeft andere redenen. Ik heb een zeer eenvoudige transportfiets (Batavus Cnctd) maar wat is die fijn.

    Wat Geanna zegt, eenmaal ebike en je wilt niet anders met fietsen.

    Zorg voor de sterkste batterij die je kunt kopen.

    Ga naast fietsenwinkel.nl, dat scheelt soms tot honderden euro's en de service is prima.

    Ik heb een voormotor. Ik merk echt geen verschil met anders natuurlijk fietsen.
  3. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje

    Neem vooral de tijd voor je zoektocht, laat je goed informeren en ga gewoon hier en daar eens vrijblijvend proefrijden.
    Op die manier kwam ik tot een relatief goedkopere keuze en tegelijkertijd een model die voor mij voordelen had.
    18 aug '19 - 09:26:58 / 18 aug '19 - 09:42:46
  4. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Heb zelf een flyer met middenmotor. Zou niet anders meer willen. Fietste laatst op een fiets met voormotor. Doodeng vond ik dat, alsof iemand aan je voorwiel trekt. Voormotoren zijn wel een stuk goedkoper trouwens. Verder zou ik er rekening mee houden of je "rechtdoor" je schuur in kan. Je moet andersSmile je fiets optillen bij het zadel. Sommige fietsen zijn veel zwaarder of langer waardoor dit lastiger is.

    Het voordeel van een voorwiel motor is wel dat als de ketting eraf of stuk gaat, je gewoon kunt blijven fietsen. De motor reageert op de trapbeweging. En dan kom je wel thuis.
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Bij ons in het dorp heb je een winkel die alleen maar 2e hands fietsen verkoopt. Daar was ik eerst wezen kijken, maar vond de fietsen idd nog vrij prijzig. Toen ik een tijdje later bij de fietsenwinkel/maker was voor de reparatie van zoon's fiets zag ik dat zij ook 2e hands elektrische fietsen verkochten voor vond ik een redelijke prijs. Voordeel om hem daar te kopen vond ik idd het onderhoud en als hij in reparatie/onderhoud is krijg je een elektrische leenfiets mee. Zoals gezegd heb ik het meteen over de accu gehad en daar kon ik een afspraak over maken. In mei heb ik deze laten vervangen. Uiteindelijk was ik totaal (excusief bijgekochte tassen, mandje en kettingslot) 1050 euro kwijt.
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef scar
    [B

    Ga naast fietsenwinkel.nl, dat scheelt soms tot honderden euro's en de service is prima.

    [/B]


    Radar heeft vorig jaar een item er aan gewijd omdat er heel veel klachten binnen kwamen.

    >>LINK<<
  7. Carin
    happy

    Toon alleen de berichten van Carin
    Hier nog een elektrische fietsfan.
    In mijn beleving maakt het heel veel uit waar je motor zit wat betreft het fietsplezier.
    Als je echt grote ritten wil maken neem dat de krachtigste accu ( zelf heb ik 2 accu’s omdat ik niet het geduld heb om ergens op te laden)

    Neem dus goed de tijd om diverse fietsen uit te proberen
  8. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    Ik lees al veel nuttige tips, dankjewel.
  9. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Bij bijv Stella hebben ze verschillende test centra waar je fietsen kunt testen en je krijgt daar keuze begeleiding .

    Ik zou geen 2e hands kopen want je kent niet de geschiedenis van de fiets en accu .
  10. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Het voordeel van een voorwiel motor is wel dat als de ketting eraf of stuk gaat, je gewoon kunt blijven fietsen. De motor reageert op de trapbeweging. En dan kom je wel thuis.


    Dat klopt, maar hoe vaak gaat je ketting stuk? Is bij mij nog nooit gebeurd.


  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Dirk
    [B
    Ik zou geen 2e hands kopen want je kent niet de geschiedenis van de fiets en accu . [/B]


    Daar zit wat in. Maar als Tuwa er maar een jaartje op wil rijden om te ervaren hoe het bevalt, en hij zou ook nog garantie kunnen krijgen, dan is er volgens mij niet veel aan de hand.

  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dirk


    Ik zou geen 2e hands kopen want je kent niet de geschiedenis van de fiets en accu .



    Helemaal als je leest hoevaak die accu’s brand veroorzaken.
Terug naar de lijst